Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

05 October 2013

Hebatnya Geng Sarban

Bhai/DeeDee sekalian...

Satu perkara yang paling gua ralat ialah biler puak-puak Geng Sarban nih berhujah dan mengomen... Diorang nih katanyer faqeh bab ilmu Islam... Tapi cukup gemar sekali memaki hamun orang lain yang tidak sependapat dengan mereka dengan nama binatang...

Malah ramai gak geng sarban nih yang nama binatang asik ader dimulut diorang nih... Pelik sungguh la tarbiyah yang diorang geng sarban nih dapat.. 

Gua rasa aaaa.... Mesti tokey sarban tak pernah ajar diorang bahawa binatang, serangga dan tumbuh-tumbuhan senantiasa berzikir dan bertahmid kepada Allah Azza Wajalla... Mesti tokey geng sarban lupa nak ajar...

Binatang seperti khinzir dan anjing (kalb) malah binatang katak pon sentiasa berzikir kepada Allah dan berdoa supaya mereka sentiasa diturunkan rejeki...

Malah ader hadith Rasulullah yang mengatakan "Kalaulah tidak kerana binatang dan tumbuh-tumbuhan berdoa kepada Allah Taala, nescaya hujan pun takkan turun"

Geng Sarban nih gua rasa aaa bukannyer faqeh mana pon... Sekadar berlagak faqeh jer.... Hahaha... In realiti.. Tercangak bangak jugak.... Hahaha... Pasai tue la tak terkejut biler dengar dan baca citer yang geng sarban nih asik mencarut guna nama binatang...

Ini memang lebih hina dari binatang nih... Hahaha... Kesian... Biler aaa geng sarban nih nak sedar dan insaf aaaa.... Hahaha

Apee pon... Satu jer yang gua peratikan... Geng sarban nih kalu bab ceramah atas pentas cukup hebat... Tapi diorang lah yang paling kureng turun deal ngan masyarakat... Hahaha... Takut baju dan sarban kotor kot.... Hahaha

Kalo turun pon cuma pada dua senario jer... Satu kalu ader impak pada kedudukan politik diorang (waktu kempen @ pemilihan) iaitu pancing undi..

Satu lagi ialah kalu turun pon cuma entertain puak yang sealiran dengan diorang jer.....  Yang lain semua... Pergi jahanam la....hahaha

Lawak siot... Hahaha

Ader Paham Ka???

7 comments:

  1. keretapi keluar rel sudaa ! ABU jangan lupa

    ReplyDelete
  2. kalau ada sarban pun ada yang terok apatah lagi kalau tak sarban sama saja.yang ponting jangan termasuk dalam golongan Islam yang hina agama sendiri orang bukan Islam jarang hina agama mereka

    abu tetap abu

    ReplyDelete
  3. Drebar KAPLA kretapi pon seolah2 dah telan pil kuda..

    sbg KAPLA dia ada saksi/BUKTI pasai pil kuda, dia patut gi balai report jer pd polis..ttpi,

    ttpi dia dah 'gelap' kena "julap" dia pi report kat TV..lambang 'fakeh' tahap trtggi

    ReplyDelete
  4. Salam C++

    Omputih kata ignorance is bliss. So Yong tak pergi ceramah demer dan tak jengok blog demer. So, takde le dengor atau baca maki hamun demer.

    ReplyDelete
  5. Buat tak tau lah sama itu Parti PAS, lebih baik kita bicarakan isu rakyat tanpa kaitkan PAS langsung, biarlah mereka dan jemaah mereka sahaja. Tak ada minat langsung dgn mereka tu sekarang ni....

    ReplyDelete
  6. dorang maksum nak buat camne. kita x setaraf dorang. Yg bkn dari kalangan dorang, dorang anggap binatang,,,mcm yahudi la plak..hahaha...syurga dunia dorang nak pulun, syurga akhirat pun dorang nak pulun. gua rasa ni yg terakhir gua sentuh isu geng serban ni, gua dah ilang selera dgn puak2 ni sbb gua byk tau....

    ReplyDelete
  7. Abba ana sampaikan Assalammualaikum wbr kepada semua. Abba minta pendapat dan mungkin sesiapa yang ada pengalaman dalam masalah ini. ana tak ada ilmu dan pengalaman dalam hal ini. Maklumbalas saudara-saudari amat dihargai. Muga-muga ikhtiar kita diberkati Allah,dan ana berdoa kebaikan untuk kalian dan disudahi dengan ucapan Jazakallahhu khairan khasira.

    Wasssalam.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja