Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

26 October 2013

Tiga Isu Sebenarnya

Bhai/DeeDee sekalian....

Hahahaha.... Panas tepon gua hari nih... Ramai sangat yang tepon... Bekas bos gua masa gua berkhidmat ngan Agensi ader tepon tanya khabar dan bagi kata-kata semangat... Kengkawan kat Agensi pon ramai yang tepon... Kengkawan gua kat Jabatan "E" Bukit Aman pon ader call ... Borak-borak...  Semuanya pasai satu perkara jer... Pasai kepoh yang dah gua buat.... Hahaha...

Malah Bekas bos gua tue ader nasihatkan kat gua yang perkara nih melibatkan VVIP... Jadi agak bahaya skit kat gua... Risiko kena "tembak" agak tinggi... Tambah plak ngan geng "Yamaha LC warna merah hitam" yang banyak tembak orang sana sini... Lagi pon bukankah gua dah serahkan senjata milik Agensi awal September ari tue...

Aper-aper pon... Terima kasihlah atas nasihat dan keprihatinan lu orang sumer... Gua cukup terharu... Selepas 15 tahun gua terlibat dalam Agensi dan bertugas dimerata ceruk dunia... Sama ader secara terang mahupon secara samaran... dengan misi terakhir gua di Cagayan De Oro (Selatan Filipina) masa kemuncak Ops Alpha Two-Zero pada bulan Februari baru nih... Banyak benda yang gua dapat belajar... 

Dan itu semua amat bersesuaian dengan aper yang sedang gua hadapi la nih.... Hahahaha.. Terbaek...

Okeh... Berbalik kiter kepada perkara yang sedang panas la nih... Sebenarnya cuma ader tiga isu jer... Memang ader tiga isu sebenarnya... 

1. Khianat
2. Salahguna Kuasa
3. Rasuah

Kenapa gua beritau camnie... Sebab dalam mencari penyelesaian... Kiter kena cari "root cause"... Punca kepada masalah.... Bapak segala punca tue aderlah jatuh kepada Projek IC di Sabah circa 80'an dan 90'an ... Inilah sebenarnya yang memberikan risiko yang paling besar kepada kiter semua skrang nih...

Sebelum pihak tertentu nak sembang deras ngan gua pasai konon gua dah buat salah besar... Sila rujuk kepada punca masalah nih dulu...

By the way... Tiada satu pon artikel dan penulisan gua yang menghina dan mengaibkan mangsa... Malah saspek pon gua tak hina dan aibkan... Artikel gua lebih kepada mencari punya masalah.. "Root Cause".... Ianya lebih berkisar tentang ke"cuai"an pihak yang berwajib...

Ader paham ka?

P/S: Kenapa tiada komen mahupun permohonan maaf dari pihak Kawalan Prima Sdn Bhd jika benar syarikat mereka yang terlibat dalam insiden di Ambank USJ... Fikir-fikirkan lah....

3 comments:

  1. yang benar tetap benar kepalsuan akhirnya mendatangkan kemudaratan jugak akhirnya.bila amanah sudah punah apalagi nak diharapkan.

    Ya Allah lindungi kami ahli keluarga kami dari akibat tindakan manusia yang melakukan dosa.Aamiiin.

    ReplyDelete
  2. VIP apa hebat sangat kalau dah terlibat dengan kesalahan maka jadilah Very Immoral Person

    synonyms: unethical, bad, morally wrong, wrongful, wicked, evil, foul, unprincipled, unscrupulous, dishonorable, dishonest, unconscionable, iniquitous, disreputable, corrupt, depraved, vile, villainous, nefarious, base, miscreant;

    ReplyDelete
  3. Masalah integrity Bhai.. yang asalnya pada nafsu juga..

    Kalau kita fikir, sebenarnya semua pasai duit.. Bank buat duit tanpa fikir pelangan sangat asal untung sana-sini.. kemudian keselamatan pon buat duit dari bank pukui sana-sini..

    Tu banyak perstiawa berlaku tuhan nak tunjuk kat kita sebenarnya ada yang lebih penting dari duit.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja