Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

22 March 2015

Khurafat Selatan

Bhai/DeeDee semua...

Kerja khurafat wal sesat dan bidaah dhalalah biasanyer bukan dibuat oleh golongan yang tak tau selok belok agama... Tapi... Tapi lebih banyak dibuat oleh golongan yang dilihat tinggi ilmu agamanyer... Yang hafal kitab kuning dan sebagainyer... Yang pandai bertaranum dan bersyiqah.. Yang hafal semua tajwid...  Tambah lagi biler berkaitan  dengan penyembahan kepada manusia... Biasa puak yang paling tinggi angkat sembah pada manusia nih golongan yang tinggi ilmu agamanyer... Yang orang kenal sebagai tok peti @ ulala-mak @ musang berjanggut.... Pernah zaman dulu puak-puak nih siap menyembah manusia dalam keadaan sujud .... Nauzubillah...

Banyak sangat lar elemen khurafat yang masuk menyerap ... Ini tak masuk lagi dengan benda-benda sesat lagi mengarut yang diperbuat masa zaman jahiliah (pagan) sewaktu beragama Hindu... Aper lu ingat orang Melayu asalnyer beragama Islam ka??? Silap la wei... orang Melayu asalnyer berimankan kepada Siva, Vishnu, Kali dan Hanuman .... Hahaha... Parameswara yang dipuja-puji dulu pon Hindu... Sampaikan nampak jer binatang kancil albino terus sabitkan kepada mistik... Hahaha... Hancuss..

La nih dalam negara kiter kononnyer negara Islam contoh... Ader lagi kerja khurafat murafat mandi berpuluh air sungai ... Siap duduk atas pentas berlevel-level ... Siap ader perkiraan berapa level dan berapa ritual lain kena buat ... Yang best tue lead by so called ahli agama... Ulala-Mak tue... Level Ulala-Mak tue... Hahaha... Karut wal marut... Aper kelas mandi air 10 sungai... Sikit benar tue... Baik tambah skali dengan air 100 longkang ker atau air 100 limbah/acaq ker... Lagi la power.... Hahaha... Tak pon mandi selori air asid FRU... Lagi nampak power... Nak best lagi tambah la tear gas ker mender ker... Hahaha .. Banyak sangat aaaa pengaruh Paganisme dalam golongan nih...

By the way... Ritual khurafat tue sebenarnya nak menipu orang ramai nak bagitau yang diorang tue credible dan mempunyai hak untuk dijadikan pimpinan... Nak bagi nampak legitimate... Walhal yang angkat diorang dulu tue aderlah penjajah beragama Kristian lagie... Diorang bukan ader susur galur yang asli pon... Semua fabricate... Dalam buku pon boleh diedit diejast... Tapi dengan sokongan politik dan salahguna kuasa penguasa utama... Boleh plak diorang ugut orang lain supaya percaya diorang nih credible dan legitimate.... Hahaha... Pi Lanchow la (Lanchow aderlah nama tempat di Tanah Besar China)

Wei... Kalu mandi air sungai Gangges skali pon tak membuktikan lu orang credible dan layak kat tempat tue... Jangan nak perdaya orang ramai... Tak kisah la siap dimandikan dengan lead dari Ulama Al Azhar skali pon... kalu dah tak credible tetap tak credible.. Patut kalu dah dimandikan... aper kata terus sambung dengan dikafankan... pastu disembahyangkan... Hahaha

Aper pon... Lantak korang la nak buat kerja khurafat tue... Urusan gua dah solosai... Gua dan tegur... Kepada Ulala-Mak yang lead kerja khurafat tue... Berapa sen masyuk? Hahaha... Jaga rice cooker yer... Brand aper rice cooker tue... Panasonic ker atau Tefal? Hahaha... Berapa pot beras boleh ditanak? Ini mesti rice cooker jenis nak meniaga kedai makan nih... Besar gedabak... Hahaha... Pakai gas memasak... Kasi kuat api bakor... Hahaha

Ingat... Menyembah manusia aderlah sebesar-besar dosa ... Syirik akbar... Yang tidak diampunkan oleh Allah Taala waima dengan bertaubat secara membunuh diri (ikut syariat Nabi Musa a.s) .... Dan Nabi Muhammad Rasulullah s.a.w pon tak akan mengaku umat bagi sesiapa yang menyembah manusia... Hanya Allah Taala, Tuhan seru sekalian alam ja yang selayaknyer disembah...

10 comments:

  1. Salam C++

    Silap! Miker silap besor! Miker tak sebut mandi minyak!

    Mandi minyaklah paling afdhal untuk jadi kebal! Bukan kebal peluru! Kebal dari semua tindakan, baik dari gomen mahupun dari bukan gomen. Ada faham?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju amat dgn Yong, patut dimandikan dgn menggunakan minyak Lenga. Bukankah Lenga terletak dlm negara antah berantah tu?

      Delete
  2. lu jgn silap bhai,

    kalau sembah manusia dapat makan beras basmathi. kalau tak sembah hanya makan beras hancur...

    ReplyDelete
  3. 4:116. Sesungguhnya Allah tidak mengampuni dosa mempersekutukan (sesuatu) dengan Dia, dan Dia mengampuni dosa yang selain dari syirik itu bagi siapa yang dikehendaki-Nya. Barang siapa yang mempersekutukan (sesuatu) dengan Allah, maka sesungguhnya ia telah tersesat sejauh-jauhnya.

    semak balik diri kita adakah kita jugak ada termasuk dalam perbuatan ini
    nak ditil lagi kena cari la pasai syirik ni, itu pun kalau rasa belum cukup tau ta p kalau rasa dah tau
    tak payah susah payah. boleh paham ka

    ReplyDelete
  4. kah kah kah...kancil albino...kah kah kah air kapur barus, air bidara...xde ke

    ReplyDelete
  5. Tahu kah kamu semua, siapa sebenar nya yang mengislamkan Paramiswara tu? Dia di islamkan oleh puak puak perdagang berfahaman Syiah. Pembawa agama "ISLAM" yang mula mula bertapak di Negeri Melaka. Semua mesti mengkaji mengapa setelah "JADI ISLAM" konon, di akhir nama nya ada lah "SHAH" dan warna kuning menjadi lambang di raja. Warna kuning terus di gunakan, "SHAH" pula tidak menyeluruh. Kedua dua ini berasal dari ajaran Syiah yang di
    agong agong kan. Itu lah sebab nya mengapa tanpa di sedari kebanyakan ajaran Syiah tercantum dengan Sunnah di dalam sesetengah upacara, yang di panggil "ADAT". Hingga ada yang berangapan" BIAR MATI ANAK JANGAN MATI ADAT". Pelik nya mengapa puak puak yang berkuasa di dalam bidang agama tidak mau memperbetulkan nya. Kerana tidak menganggap nya pelik lah maka perbuatan menjunjung sembah dan kesemua yang terangkum dalam artikel ini masih berterusan di laku kan dan tidak menganggap perbuatan itu "SYIRIK". Berbahagia lah kamu yang mementing kan "UFTI" sahaja.

    ReplyDelete
  6. Ada sedikit kesilapan dan ramai yg keliru. Sebenarnya orang Melayu dahulu menganut Buddha bukan Hindu sebelum Islam. Pemerintahan Sri Vijaya (Buddha) dikalahkan oleh Majapahit/Jawa (Hindu) lalu lari (melayu) ke semenanjung.

    ReplyDelete
  7. Bior le Yeop dia nak mandi air perigi ke air sungai ke...ceremonony tersebut bertujuan untuk mengangkat mertabat seorang raja supaya dilihat memiliki daulat dan bherkuasa. Di zaman dulu Raja mungkin berasal dari seorang lanun yang gagah perkasa serta berjaya menewaskan beberapa puak yang lain lalu diangkat menjadi raja.

    Sekarang ini "kesaktian" seorang raja tidak lagi pada ilmu kebal atau kepahlawanan baginda. Sebaliknya mungkin pada dereten kereta-kereta mewah serta berpuluh-puluh harley-davidson hanya untuk outriders menggunakannya, diperhebatkan pula dengan beberapa pelatun asykar persendirian, hartanah bernilai tinggi di luar negara serta saham-saham syarikat bernilai beratus juta. Saya kagum mempunyai raja yang mempunyai kesaktian sedemikian rupa.....semoga hebat di dunia dan berbahagia diakhirat!

    ReplyDelete
  8. rujukan ko mesti filim2 melayu lama era jalan ampas, kan?

    cerita hang tuah in color mustilah rujukan utamanya, tak gitu?

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja