Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

10 March 2015

Kerajaan Malaysia Terlibat Merompak?

Bhai/DeeDee semua...

Bukan kecik anak rompakan yang cuba dibuat oleh Kerajaan Malaysia (Persekutuan) terhadap Negeri Selangor....  26 ribu kilometer persegi... Pergh.. Saiz sebesar itu aderlah 36 kali lebih besar dari Pulau Singapura ... Giler aper aaa cuba merompak disiang hari guna dokumen.... Giler aaa... Memang giler...

Satu masa dulu dah rompak dua wilayan Selangor... Kuala Lumpur dan Prang Besar .... La nih guna perjanjian penstrukturan air plak untuk menjustifikasikan rompakan bersaiz mega.... Aik.. Pelik gak biler Sultan Selangor tak tau perkara nih... Dulu bapak dier marah betul pasai kena dajai dek Khir Toyo pasai tanah di Prang Besar yang dirembat jadi Putrajaya... La nih anak dier boleh plak buat senyap....

Ader masyuk ka??? Jangan mare aaa... Just tanya ja....



Aper pon... Keluasan tanah darat di Singapura cuma 714.3 km persegi ja..... Itu pon dah rasa cukup besar... La nih yang bakal ilang di Selangor aderlah 26000 km persegi... Macam gampang ja... Ini dah jadik macam peribahasa Melayu lama... Dibagi betis nak peha la pulak.... Atau ... Macam Belanda mintak tanah....

Nasib baik la Azmin Ali sempat pintas benda nih... Kalu tidak... Abis laaaa...

6 comments:

  1. detail skit detail skit

    ReplyDelete
  2. Tanah mana plak dia kerajaan persekutuan nak ambik ni...

    ReplyDelete
  3. dulu zaman dulu rompak pakai parang lani pakai pen pun boleh ka

    ReplyDelete
  4. Salam bhai.. Bila ingatkan Putrajaya federal amik.... Teringat MB Selangor masa tu anak luar nikah. Sebab x setuju dgn PM masa tu... Maka naiklah MB yg muda dan serahkan tanah Prang Besar kat federal. Kalau bab memalukan bangsa sendiri mmg la Tun ni pandai... Amik Putrajaya Shah Alam jadi Bandaraya. Sedangkan masa tu MPSA je....

    ReplyDelete
  5. Aiyooo...itu TSKI tarak baca ka masa sain itu perjanjian? Mungkin ini juga sebabnya kerajaan negeri selangor tarak salinan perjanjian? Mungkinkah juga TSKI tahu tapi terpaksa jadi bodo sebab dah termasuk dalam perangkap? Memang betul la..kalau berkawan dengan UMNO yang cersik akan jadi boddo....

    ReplyDelete
  6. 26000 km daaa, bukan persegi. tu paip juga air lalu bawah daaa.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja