Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

23 March 2015

1 April 2015 (Hari Hartal GST)

Bhai/DeeDee semua...

Hartal aderlah satu mogok umum @ bantahan umum @ boikot umum dimana semua operasi diberhentikan.... Tanah Melayu ini pernah melihat satu Hartal dilakukan secara berkesan pada 20 Oktober 1947... Ianya berhasil mendesak perubahan dilakukan dengan mengambil kira pendapat dan pandangan awam.

Jadi...

Gua mencadangkan supaya satu koordinasi awam dapat dilakukan untuk membantah perlaksanaan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) yang tidak telus dengan mengadakan satu HARTAL pada 1 April 2015.

Dengan cara ini, jika semua warga awam bersetuju untuk mengadakan HARTAL maka kita InsyaAllah akan mampu untuk mendesak supaya GST dibatalkan (jika tiada kajian semula dilakukan). Untuk ini sebagai seorang blogger kecil yang tiada nama (bukan macam member gua nih).... gua cadangkan supaya idea HARTAL pada 1 April 2015 dapat diangkat menjadi satu agenda nasional oleh semua rakyat.

Jom Berhartal

1 April 2015 aderlah Hari Hartal GST

P/S : Bantahan / Mogok Umum / Boikot / Hartal adalah satu hak awam yang termaktub didalam Perlembagaan Malaysia. Jadi jangan ingat bahawa artikel ini mengandungi unsur-unsur Hasutan. Sila belajar dan kaji Perlembagaan Malaysia terlebih dahulu.

TAMBAHAN : Nak buat dan laksanakan cukai baru.. tapi takder buat pungutan suara umum... ikut kapla Menteri ja.... Itu macham kalu baik cukai tue cuma kena sama Menteri ja..... Opps... kepada yang menyokong GST nih... mesti la wayar kapla dier ader putus sana sini... Hahaha

2 comments:

  1. gst mau laksana hukum yang mau dilaksana tak bagi pulak
    dalam dunia ni memang ada sekolompok manusia macam orang gila
    contoh mudah- buat iklan macam macam bahaya isap rokok tatapi bagai kebenaran jual rokok
    kalau rokok bole cakap dia pun akan kata awat hangpa semua ni macam orang gila
    inikah yang dikatakan manusia ni pandai

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja