Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

31 March 2015

Pola Pencalonan Muktamar

Kah Kah Kah.

Satu demi satu cawangan dan kawasan sudah mula membuat mesyuarat agung. Di tempat saya ianya akan berlangsung bulan depan. Dari apa yang saya dapat lihat, modus pola pencalonan untuk Muktamar PAS kali ini nampak telah menbentuk sesuatu. Sesuatu yang boleh dijangka yang mana ianya menuju kepada satu gerak kerja tersusun dari dalam menggunakan kaedah "anda ptut tahu dahan mana yang patut anda bergayut untuk selamat"

Kah Kah Kah.

Bagi yang tidak dapat mengesan perkara ini, anda memanglah naif. Naif sehinggakan apa yang berlaku depan mata anda tidak dapat anda perasan dan mengerti. Untuk menyelamatkan diri dan status jawatan di peringkat kawasan dan cawangan, tidak dapat tidak pihak yang terlibat "terpaksa" untuk mencalonkan nama-nama tertentu untuk Muktamar PAS yang akan datang. Jika tidak berbuat demikian, maka bersedialah untuk disejuk bekukan ataupun diperkatakan di belakang oleh kumpulan-kumpulan tertentu yang sekarang ini sedang menguasai keadaan.

Kah Kah Kah.

Apa yang pasti kumpulan ini lebih kepada sokong membawa rebah dan terlalu taksub sehinggakan tidak dapat melihat dalam konteks yang lebih luas. Mereka lebih mementingkan kuasa dan jawatan tapi mengkesampingkan isu masyarakat. Malah mereka ini mahu dinaikkan menjadi ketua tapi kurang mahu untuk menjadi juara masalah masyarakat. 

Kah Kah Kah.

Sebab itu saya tetap akan mengatakan bahawa apa saja tindakan yang dibuat okeh kumpulan ini jelas merosakkan PAS dari pandangan masyarakat umum dan secara tidak langsung akan meminggirkan PAS dari persada politik negara. Tahniah diucapkan kepada mereka.

Pok Dee
Tanjung Jara, Dungun
Terengganu

4 comments:

  1. Salam C++

    Mampoih pi kok dia...

    ReplyDelete
  2. kalau dilihat secara kasar, puak ug ni kelihatan bodoh. kenyataan dan perbuatan mrk tidak menunjukkan kecerdikan. tapi jika diteliti, seolah2 mereka ada perancangan yg rapi hingga berjaya menguasai pucuk pimpinan. adakah mrk mdpt bantuan pihak luar spt apco contohnya?

    ReplyDelete
  3. rocky the great brown unused dick says: da ikot perangai umno la pulok.. maseng2 da jadik kulop masam & bulu pelior puteh.. elok benar dipanggil Asan Malek rasmi muktamar cawangan Ulan Bhator, Mongolia tempat teman

    ReplyDelete
  4. dulu aku terlupa. aku ingat pas boleh membela rakyat. sekarang aku sedar yg boleh bela rakyat hanya Allah. Tak payah bergantung pada pas. pas tak dapat buat apa2. Pas hanya pas pis pus sahaja.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1