Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

21 June 2015

Isu Kapal Tangki Hilang (Episod 5)

Bhai/DeeDee semua....

Isu kapal tangki hilang nih sudah masuk episod ke 5.... tapi belum lagi gua mau tamatkan dengan analisis terakhir... Sabar aaa.... Amik masa sikit...

Sementara tue... seperti biasa... kepada yang tak tau ujung pangkal citer nih.... sila baca

- Isu kapal tangki hilang (Episod 1)
- Isu kapal tangki hilang (Episod 2)
- Isu kapal tangki hilang (Episod 3)
- Isu kapal tangki hilang (Episod 4)

Kali nih gua nak bawak lu orang punya perhatian kepada 8 suspek yang dikatakan lanun yang merampas dan membawa lari kapal tangki MT Orkim Harmony yang sedang membawa kargo minyak milik Petronas...


Muka ganas kan lanun nih.... Hahaha.... yang nombor 5 dari kiri tue .. yang rambut gondrong tue... gua saspek dier aderlah Luffy (watak dalam anime One Piece) ..... Hahaha... dier nih mesti menyamar jer tue... Hahaha

Okeh.... antara 8 orang suspek yang dikatakan lanun nih.... saper la yang lu orang nampak educated sikit..... dan nampak ader skil dalam Bolasepak Elektronik dan Komunikasi? Hahaha... saper aaa??? Aderkah yang paling muda nombor 3 dari kanan yang kelihatan macam Beach Boy jer tue.....  atau yang nombor 1 dari sebelah kanan yang nampak macam pernah kerja kat Stesen Minyak sebagai Pump Attendant tue??

Atau pon sebenarnya pakar Elektronik, Navigasi dan Komunikasi dalam gambar ini aderlah pakcik tua yang nombor 2 dari kanan..... Hahaha

Lawak siot lar.... Hebat la lanun nih boleh mematikan sistem radar .....sistem navigation..... sistem satellite tracking.... sistem GPS.... dan semua sistem radio comm jenis HF, VHF dan UHF.,..... hebat aaa..... hebat..... 

Even kapten kapal pon takder skil mematikan sistem nih semua biasanyer..... Kalo ader pon sebilangan kecil la kapten kapal yang tahu nak mematikan sistem nih.... pasai ini bukan kerja dier... dan tiada sepatutnya ada pegawai atas kapal yang tahu mematikan benda nih atas sebab keselamatan.... Giler aaaa nak biarkan ader pegawai yang tau mematikan sistem nih... nanti asik kapal hilang jer kena sabotaj.....

Hehehe....... So...... gua masih teruja dengan 8 suspek lanun yang gua nampak macam pekerja kontrak bangunan jer nih yang mampu menawan satu kapal tangki berteknologi tinggi ...... dan boleh pula mematikan semua sistem radar, satelit dan komunikasi..... Hahaha... Syabas lar.... Itu menunjukkan Kerajaan Indonesia berjaya mendidik warganegaranya dengan ilmu dan teknologi tinggi.... yang tidak mampu Kerajaan Malaysia buat....

Cuba semak.... antara 8 suspek lanun nih... agaknyer semua ader Master atau PHD dalam bidang Elektronik dan Kommunikasi nih.... Hahaha..... Diorang nih semua mesti bekas graduan Universitas Gadjah Mada kot.... Hahaha... Salut aaa... Malah kumpulan lanun nih lagi hebat dari PASKAL pasai boleh meloloskan diri secara halimunan keluar daripada "perimeter recon" yang dbuat oleh PASKAL terhadap kapal ini semasa diperairan Vietnam/Kemboja ...... Hahaha.... lari naik bot kecik katanya.... giler siot... memang ader skil "special force" lanun nih

By the way... bak kata sorang kawan gua... "Ini kapal bawa minyak, bukannya kapal bawa pendatang haram Indonesia"  ..... Hahaha

Ader paham ka???

10 comments:

  1. Salam C++

    Yong ingat pakar tu yang pakai baju Harimau Malaya. Tentu dia dah lama duduk di "Malaya" sehingga dapat kaji semua tekno2 dalam kapal tu.

    Wakaka!

    ReplyDelete
    Replies
    1. DeeDee Yong...

      Mamat tue dulu bekas player simpanan FAM bawah 25... Tapi pasai banyak sangat menghangatkan bangku simpanan... tue yang dier balas dendam tue sampai rompak kapal yang belayar nak dari Melaka ke Pelabuhan Kuantan tue...

      Pasai tak puas hati ngan Dewa Bola.... Hahaha

      Delete
  2. Apa sebenarnya motif episode ini? sengaja nak mengalihkan isu 1MBD ker aper?

    ReplyDelete
  3. stupid Alhu !!!

    ReplyDelete
  4. Tengok movie Captain Philips bukan senang nak hijack kapal besar.
    malaysia punya movie Orkim Harmony skrip hancus....

    Fadzil

    ReplyDelete
  5. Suspek-suspek lanun itu kelihatan lebih bijak dari Dr Zuhdi Marzuki dan lebih fakih dari Mokhtar Senik al Maunah

    ReplyDelete
  6. jap nk pikir sat... aku rasa yg baju belang harimau malaya.

    http://bankami.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. aku tgk Suspek mcm lebih kurang Ahmad Maslan dan Hasan Malek jer

    ReplyDelete
  8. Kesian kat pokcik tu...huhuhu.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja