Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

19 April 2018

19 April 2018, UMNO Terbubar

Bhai/DeeDee semua...

Sekarang sudah masuk 19 April 2018... Ini bermakna mengikut perlembagaan UMNO sedia ada, parti tersebut telah terbubar dengan sendirinya selaras dengan tuntutan undang-undang dibawah Akta Pertubuhan 1966....

Berdasarkan undang-undang, apa-apa tafsiran yang dibuat oleh Ketua Pengarah Pendaftar Pertubuhan yang telah memberikan lanjutan masa bagi UMNO untuk melaksanakan pemilihan Majlis Tertinggi UMNO sehingga 19 April 2019 boleh dicabar di Mahkamah...

Ini kerana perlanjutan masa hanya diperuntukkan untuk setahun sahaja seperti mana yang ada dalam perlembagaan UMNO iaitu sehingga 19 April 2018... Maka pada dasarnya tindakan Ketua Pengarah Pendaftar Pertubuhan Malaysia yang memberikan lanjutan masa tambahan setahun lagi sehingga 19 April 2019 adalah salah dan menunjukkan salah laku yang kritikal...

Oleh itu gua beranggapan, perlu ada mana-mana ahli UMNO yang masih sah keahliannya dalam parti UMNO untuk mengambil tindakan memfailkan tuntutan di Mahkamah... Itu pun kalu ader yang berani lah... dan gua berani jamin... ahli UMNO yang berani bertindak seperti itu akan mendapat salah satu daripada perkaran dibawah ini...

1. Dipujuk, dirasuah atau dibayar untuk menarik balik tuntutan di Mahkamah ... mesti nilainya juta-juta RM akan dapat...

2. Ditamatkan riwayatnya dengan menggunakan skuad khas Yamaha LC 135cc Merah Hitam...

So ader berani kah Rais Yatim selaku ahli UMNO yang masih sah keahliannya untuk mengambil tindakan? Atau adakah ada lagi ahli UMNO yang lain yang agak berani??

Hahaha

**** Tapi ada satu lagi cara yang boleh dibuat untuk membawa kes ini ke Mahkamah.... hehehe... tapi gua takmo nak pecah lobang awal sangat ...... gua akan hint kat kawan-kawan peguam gua nih... Haniff Khatri Abdullah, Syahredzan Johan atau Azhar Harun... Tommy Thomas dier tak kenal gua.... hahaha

UPDATE : Akhirnya Rais Yatim bersuara jugak... hahaha.. macam tau-tau jer dier akan seruan gua suruh dier buat tuntutan kat Mahkamah.... Ker dier rajin baca blog gua nih??? hahaha ... BACA SINI

5 comments:

  1. Pukimak betul Pengarah ROS itu, celaka sungguh!!! Sepatutnya dia lebih awal telah memberi amaran kepada UMNO kerana tidak mematuhi perlembagaan parti dan jika tiada hasil yang memenuhi tuntutan perlembagaan parti itu, ROS tanpa gentar sepatutnya mengharamkan parti UMNO. Nak dikatakan pengarah itu tiada kote, memang dia tak ada kotenya pun, kah kah kah.....

    ReplyDelete
  2. Umno parti haram jadah dh sekarang..

    ReplyDelete
  3. ROS takut mukanya dipenyet lagi huhuhu..

    ReplyDelete
  4. senang cerita pRU14 ni undi pakatan harapan. selesai masalah

    ReplyDelete
  5. Pemilihan parti 5 tahun sekali dah sama taraf macam PRU pulak. Tapi ini boleh extended sampai 10 tahun atas budi bicara ROS. Ada lagi ke hakim macam Tun Salleh Abas sekarang ni? Kahkahkah!

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja