Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

10 April 2018

Cherodek SPR Nie

CBhai/DeeDee semua...

Kita semua memang tahu yang tarikh hari mengundi selama ini bukan ditentukan oleh SPR.... SPR tu cuma pelawok jer... Pengerusi SPR (Mohd Hashim Abdullah) tu hanya balachi ja... kesian kat dier....

Konon nak bagi nampak SPR ni telus la.... Hahaha....  Walhal ini semua kerja Mat Kepit atas arahan RM ....

Pasai tu la gua tak terkejut sangat biler SPR kata tarikh hari mengundi adalah pada 9 Mei 2018 ... Hari Rabu tue ... tengah minggu dan pada hari persekolahan dan kerja....

Hahaha .... tapi hari penamaan calon boleh pulak buat hari Sabtu.... Hahaha .... kan nampak sangat bodohnyer.... Hahaha.... itu lah... semua tu lakonan ja...

Bukan SPR tak boleh nak buat pada hari cuti... Sabtu contohnya... dimana semua negeri dalam Malaysia akan cuti... tapi pasai tok dalang kepada SPR ni iaitu Barisan Nasional sudah cuak... tue yang hari mengundi dibuat hari Rabu...

Supaya peratusan keluar mengundi jadi rendah... sebab kalu peratusan keluar mengundi jadi rendah... kompom BN menang... Hahaha

Aper pon.... bagi sesapa yang nak buat Undi Rosak tu..... hahaha... dan sesapa yang takmo nak mengundi tu.... jangan riso... amik la peluang hari Rabu untuk mengelat atau mengular pi layan wayang... tengok citer Dukun ka.... sebab pada hari Rabu... harga tiket wayang murah la... ader diskaun....

Hahahaha....





P/S : Teluk Anson ader panggung wayang ker? Hahaha

3 comments:

  1. Jaga negara serupa jaga reban. Ada hati lagi Najib pencuri nak sambung dengan menipu? Pi mampus.

    ReplyDelete
  2. Cerdik menipu buat apa, nanti dah tak berkuasa/pencen siapa pun tak pandang. Tergolek dlm longkang pun org tak peduli.

    ReplyDelete
  3. Mengata la tu...sumpah jadi menara condong tu baru tau

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja