Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

17 April 2018

Tiga Penjuru Atau Lebih?

Bhai/DeeDee semua...

Gua dah tengok macam-macam laporan dan analisis berkaitan PRU14 nih..... Dan gua dapat simpulkan begini... 

Kalau berlaku dua penjuru ... BN mungkin kalah bergantung kepada lokasi dan calon yang terlibat

Kalau berlaku tiga penjuru ..... BN akan menang kerusi tue... Sebab untuk pembangkang pecah dua

Kalau berlaku empat penjuru .... BN akan sedikit goyah terutama kalu penjuru keempat itu adalah dari serpihan BN sendiri

Kalau berlaku lima penjuru ... BN akan menang kerusi tu....

So.... Pilihan ada ditangan kita dan pimpinan parti... Kalu nak bagi BN menang mudah .... Sila amalkan sikap bodoh piang bangang ego tak bertempat.... Tambah lagi letak calon ikut suka dan ikut kroni.... Atau..... Calon yang berlagak bagoosh konon dier gempak...

Jom kita laga-lagakan (batu api) kan supaya berlaku pertembungan dua atau empat penjuru ... Hahaha





2 comments:

  1. di Kota Damansara pastinya jadi 4 penjuru, BN, PAS, PSM & PKR
    kecuali kot tetiba ada plak bebas nak bertanding...

    PRU13, PKR kene game last minit dgn PAS, sebab Hadi Awang kata PSM parti komunis...
    pengundi ramai yg pening... haishh......

    ReplyDelete
  2. Bro salah tu bro kalau 3 penjuru maksudnya 4 penjuru iaitu BN pecah 2 dgn bersatu , So BN menang dgn teknik
    1) hari Rabu
    2) undi pos
    3) sempadan semula
    4) pecah pas dari pembangkang

    Lepas PRU rakyat Malaysia akan membebel seminggu lepas tu main telur mcm biasa

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja