Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

23 April 2018

Eloklah Guna Calon Kitar Semula

Bhai/DeeDee semua...

Sebenarnya gua cukup suka kalu ramai calon kitar semula yang dah tua-tua tu dipilih untuk bertanding pada PRU14 ....

Sebab paling utama gua suka aderlah kalu la diorang nih menang nanti... dah duduk dikerusi Parlimen atau DUN .... lepas tu tak lama sekor-sekor kiok dijemput Malaikat Maut...

Jadi ... biler dah kiok... akan ader la Pilihanraya Kecil (PRK) .... Yang akan untung nanti adalah pengundi dan rakyat di kawasan diorang nih pegang kerusi... Masa tu mesti akan turun peruntukan banyak-banyak dari semua pihak sekadar untuk memenangi balik kerusi kawasan tu...

Rakyat akan dapat jalan turap baru... jambatan direpair... sekolah diperbaiki... masjid dan surau dapat peruntukan... silap-silap line telekomunikasi pun dapat LTE .... Hahaha... itu belum beli undi guna mesin jahit, rice cooker, microwave oven, blender, peti sejuk dan macam-macam lagi... Budak sekolah mungkin akan dapat beskal setiap sorang... Hahaha

Duit cash jangan citer la.... Atap Zink dan Simen pon boleh dapat la bhai... itu belum lagi kemudahan taman permainan kanak-kanak dan gelanggang Futsal... silap-silap boleh dapat gelangganf Tennis dan Sepak Takraw... hahaha

Biler menang nanti cepat la mati yer... tapi jangan la mati serentak... mati la sebulan sorang ka.... maknanya dalam masa 5 tahun dah berapa orang YB yang mati dan dah berapa pulak PRK yang kita akan dapat.... kurang-kurang boleh dapat 60 PRK tue.... hahaha

Kalu mati serentak tak best la wei... hahaha

Yahoo .... Untung wei... cukup-cukup untung..... Hahahaha

4 comments:

  1. ye setuju 200%..... calon yg ada majoriti calon ahlul kubur je aja gayanya

    ReplyDelete
  2. yg otai2 dlm UMNO tu ramai yg takut mati...
    semua cari cara nak terus panjang umur & hidup berkuasa......

    rakyat m'sia dah terlalu seronok digula2kan, spoon feed dari awal dlm setiap hal.........

    haishh....

    ReplyDelete
  3. Bos...Rating VSR bos...teringin nk tau yg latest..tq

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja