Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

21 April 2018

Bukankah Gua Dah Beritahu Semalam

Bhai/DeeDee semua...

Hahahaha.... Bukankah gua dah beritahu semalam... Hahaha... Nampaknya UMNO buat pilihan yang tepat... Tindakan yang cepat dan tepat.... Iaitu dengan memecat keahlian 16 orang ahli UMNO yang membuat tuntutan semakan kehakiman terhadap UMNO dalam isu perlembagaan parti... Sila baca Jangan Ingker Sangat ...

Hahahaha.... As predicted.... Itu nasib baik lah UMNO tak gunakan Ops Senyap.... Hahahaha...

So sekarang nih 16 orang nih takder dah Locus Standi dalam isu ni..... So.. Kes ini akan dibuang oleh Hakim.... Lu orang tengok lah nanti.... Alasan yang akan Hakim beri adalah kes ini membuang masa, menyusahkan dan menyalahgunakan Mahkamah.....

Hahaha....


BTW : Pemecatan yang berlaku selepas tarikh 19 April 2018 tue agak-agaknya valid ker? Hahaha.... Boleh dicabar nih pemecatan selepas UMNO kalu ikutkan dah terbubar dengan sendirinya.... Lainlah kalu tarikh pemecatan yang "back-dated" .... baik pi tukau cepat.... Jawatan Kuasa Disiplin UMNO sudah tidak boleh berfungsi secara sah selepas tarikh 19 April 2018 lar..... Adoilah kenapa bodoh sangat UMNO nih....  Tuan Loyar Hasfarizam Harun (member gua) takkan tak nasihatkan JK Disiplin UMNO nih???

Hahahaha

UPDATE (2.55 PM) : Sudah ader perkembangan menarik dimana adee satu lagi tuntutan baru dari Geng 16 nih....   Baca kat sini https://m.malaysiakini.com/news/420913


7 comments:


  1. Salam CAHAYA Cinta-NYA..

    CAHAYA Cinta-NYA ..Berputik BerKembang
    Ke Setiap HATI.. Ke Segenap Ruang
    FITNAH Insani ..TAK Hingin Yg CURANG
    siDajjal=pemBBOHONG.. Agamawan Temberang


    CAHAYA Cinta-NYA ..Indah Berseri
    Integrity Trnsparency.. KASEH Azali
    An Elegance-Mind ..Elegance-PEKERTI
    The Elegance-Mind..TAK Tau menCURI

    The Elegance-Mind ..Kaseh memBERI
    Yg Kaseh memBERI.. REZEKI Berganda
    The Elegance-Mind.. TAK Tau menCURI
    By Givin n Sharing, u'll Abundance ha2..

    Lets dLIGHT ofLUV from d ALMIGHTY in u, in ur HEART shining NON-Stop 4ever n simply sharing IT to evryones in this country n on this planet too hu hu..

    When d rkyat s a whole being touch by dLIGHT ofLUV tht u hv n shared..d survival of d corrupts n d barbarics leaders 'll come to an end automatically hi hi..

    BELIVE IT n SAY IT : s what u SAY-intently u shall b!

    Imagine tht we r ONE s d family of dLIGHT..s dLIGHT ofLUV family thts hold GOD's principals n Integrity/AMANAH to d core ha ha..

    We r ONE n owez'll be myLV my dearestONE..n so I LUV u..I LUV uolls hu hu

    ReplyDelete
  2. Toksah risau, selepas PRU14 jika UMNO masih bertanding sebagai keahlian UMNO dalam BN dan walau apapun keputusan PRU14 nanti, ketika itu parti selain UMNO pula memiliki locus standi untuk membawa perkara itu ke mahkamah.

    ReplyDelete
  3. kita dah duga mesti kena pecat tapi boleh pertikai jika tarihk pecat itu lepas tarikh pati dah jadi haram bukan haramjadah lagi kalau mahkamah pun lepas dengan bersebab 16 stooges sudah bukan ahli berdaftar makanya barulah jadi haramjadah

    ReplyDelete
  4. memang aram bejadah pung apa nak herang lagi
    orang pun dah jemu ngan tipu daya puak amanoo ni
    pati sial cilakao
    sanggup buat apa saja asalkan berkuasa
    mana ada takut dosa puakni

    ReplyDelete
  5. klo si pekerja adu kat pejabat buruh (mahkamah). kemudian skyt (umno) pecat pekerjaan dan jawatan si pengadu (ahli 16). ada ke aduan yg di buat tu batal jugak ke?

    1)mahkamah perlu teruskan bicara saman krn RoS surayati ‘hidupkan’ umno.
    2)surayati haramkan umno krn tak AGM, buang kes?

    ReplyDelete
  6. Ku Nan kata pembangkang tit-for-tat.

    Aiseyman, mcm mengaku ROS buat kerja
    Umno kes bubar sementara BERSATU.

    Lebih padah pakar perundangan umno sendiri, TS Rais dah cdg judicial review status tak sah Umno. Kesalahan tak ikut perlembagaan Parti, ROS buat tafsiran berbeza dan tiada budi Bicara dlm kes Bersatu. Dalam kes Umno, ROS tiada kuasa mengatasi perlembagaan Parti lanjutan tak bertanding.

    ReplyDelete
  7. https://www.nst.com.my/news/politics/2018/04/359792/update-tengku-adnan-umno-16-seeking-dissolve-party-are-wolves-sheeps

    mereka dilabel sbg pengkhianat parti..

    mcm tak ada cara nak tahan mereka dr terus bermaharajalela..

    haisshhh.....

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja