Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

30 April 2018

GE14 / PRU14 Voter Sentiment Ratio (VSR) - Daily- 30 Apr 2018

Bhai/DeeDee semua....

Ini Voter Sentimen Ratio (VSR) untuk hari ini.... Respon sentimen undi masih kuat untuk BN dan Gagasan Sejahtera... So berhati-hatilah....

Kalangan pengundi masih lagi berbelah bahagi dalam nak buat pilihan walaupun masa sebenarnya dah suntuk... Patut diorang dah lama buat keputusan.... Lobi saat akhir terutamanya duit yang turun macam air memang akan mengujakan.... Hahaha.... Cash is King.....

Bertabahlah....



12 comments:

  1. masih bnyk yg perlu dilakukan oleh PH..hurm..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tapi.........
      mcmana nak lawan "cash is king"
      BN tabur duit merata2 dgn selamba

      mcmana nak lawan media m'sia
      star, nst, sinar, metro dok canang salah yg sikit team2 PH

      mcmana nak lawan statement racist
      bila PAS pula dok sebar statement kafir, derhaka & murtad...

      above all
      cash is king masih berleluasa...
      masih ramai rakyat m'sia senang kene beli

      haishh.....

      Delete
    2. cash is king.. bunga2 nak kalah la tu

      mengaku saja PH tak dapat nak yakinkan rakyat Malaysia.. kalau betul rakyat Malaysia ditindas takkanlah masih nak sokong BN? tak gitu.. masa zaman madey dulu pun kata ditindas.. alih2 la ni puji melangit..gagaga..

      Labu

      Delete
  2. Gua tak percaya ramalan cipan. Klu betul bN berada di depan kenapa perlu buat hari rabu.

    Sumber ini lebih tepat Ramalan.

    DAPATAN TERBARU - UNDI MELAYU SOKONG BN HANYA 18 PERATUS
    DAPATAN KAJISELIDIK PENGUNDI SETAKAT APRIL 2018: UNDI MELAYU BN MERUDUM KEPADA 18 PERATUS SAHAJA

    MAKLUMAT AM

     Kajiselidik dijalankan melalui telefon oleh penemuramah (“call agents”) yang bercakap dengan pengundi yang dipilih secara rawak oleh sistem computer.

     Kajiselidik disertai oleh 1,961 pengundi berdaftar yang maklumat mereka telah disahkan sama dengan daftar Pengundi.

     Kajiselidik berjalan di antara 12 April 2018 hingga 23 April 2018.

     Dapatan kajiselidik melalui proses “weightage” untuk memastikan ia mewakili strata pengundi (“stratified”) iaitu mewakili setiap kumpulan pengundi mengikut kaum, umur dan latar belakang.

     Margin of error adalah 2.21%

    POLA SOKONGAN PENGUNDI MELAYU

     Undi Melayu BN jatuh merudum dari 41.1% (Disember) kepada hanya 18.1% (April) membayangkan peralihan besar pengundi Melayu.

     Undi Melayu di kalangan pengundi yang telah membuat keputusan di antara BN, PH dan PAS hampir sama.

     50.7% responden memberi jawapan “Tidak pasti” atau “Undi rahsia” yang membayangkan mereka pengundi atas pagar.

    POLA SOKONGAN PENGUNDI CINA

     Undi Cina BN jatuh merudum ke paras 9.3% dalam bulan April 2018.

     66.3% pengundi Cina menyatakan mereka “atas pagar” walaupun besar kemungkinan mereka penyokong PH.

     Pola sokongan yang sama ditunjukkan oleh pengundi Cina: tahap sokongan kepada BN jatuh merudum sebanyak 50% dalam tempoh 5 bulan.

    POLA SOKONGAN PENGUNDI INDIA

     Sokongan pengundi India kepada BN merudum ke paras 18.7% berbanding sokongan kepada PH (32.9%).

     Ini kali pertama sejak INVOKE menjejaki tahap sokongan pengundi bermula Januari 2017 yang menyaksikan sokongan pengundi India kepada PH lebih tinggi berbanding sokongan kepada BN.

     Angka menunjukkan peralihan undi yang besar kepada PH di kalangan pengundi India berbanding sokongan kepada BN di saat-saat akhir, yang akan membawa kesan besar kepada banyak kerusi-kerusi marginal.

    PROFAIL PENGUNDI ATAS PAGAR

     Jumlah pengundi atas pagar meningkat mendadak dua minggu sebelum pilihanraya, membayangkan peralihan pengundi setiap kaum lari dari BN.

     Pecahan pengundi atas pagar mengikut kaum: Melayu (50.7%), Cina (66.3%) dan India (46.9%)

    PROFAIL PENGUNDI PAS

     Hanya 32.6% dari pengundi PAS adalah penyokong tegar PAS. Selebihnya, sebanyak 32.1% ada potensi akan mengundi PH dalam senyap.

    KESIMPULAN

     Perbezaan sokongan antara BN, PH dan PAS di kalangan pengundi Melayu yang telah buat keputusan adalah tidak besar (sekitar 1% ke 3% sahaja).

     Undi Melayu BN telah jatuh merudum berbanding 6 bulan lalu dan kini berada dalam lingkungan undi Melayu PH.

     Di kalangan pengundi semua kaum, pilihan Perdana Menteri yang paling atas adalah Tun Mahathir/PH (29.9%) mengatasi Dato’ Seri Najib/BN (23.8%).

     Majoriti pengundi (40.5%) yakin kerajaan persekutuan akan bertukar tangan, berbanding hanya 27.6% yang percaya BN akan kembali berkuasa.


    Bagi Pihak Invoke
    RAFIZI RAMLI

    ReplyDelete
    Replies
    1. gagaga.. percaya sgt dgn squirtword..

      Delete
  3. kalau ph bole dapat 100 kerusi pung dah cukup baik
    undi hari rabu sengaja nak menyusahkan orang ramai ambil cuti
    cilako punya amnooo n segala macam ajensi nya
    hati busok depa dah nampak kat dunai lagi tak payah tunggu di akhirat
    ya Allah bebaskan kami dari cengkaman amnoo sial ni
    harga minyak dah berminggu tak naik sebab pru
    lepas ni naik mencanak la jwapnya

    ReplyDelete
  4. VSR ini konsisten dengan prk kuala kangsar dan sungai besar, Bagi saya jika PH gagal, saya hanya mengharapkan pas tumbang di kelantan supaya pemimpin pas tak sombong dan cakap besar lagi disebabkan sudah tidak mempunyai sumber kewangan lagi kerana selepas pas menang di kelantan pas tidak lagi bergantung sumber kewangan daripada ahli tetapi banyak bergantung pada wang yang datang daripada bumi kelantan

    ReplyDelete
  5. Boleh beritahu sedikit berkaitan metod kajian dan sentiment dikaji dalam bahasa apa? Just curious. Tk.

    ReplyDelete
  6. Saya ambil pendirian kajian2 VSR Cipan dan Invoke Rafizi merupakan inisiatif2 yg patut disokong dari team PH yang sama utk tumbang kerajaan klepto. Beza dari methodoloji dan analisa kajian.

    Bagus ada 2 polar expectations, optimis dan pesimis. Jadi kita ambil yang pesimis yang kita masih dibelakang dan perlu berkerja keras lagi dalam masa 8 hari baki utk menawan hari dan minda grup marginal 10-15% kumpulan Melayu luar Bandar dan yang atas pagar.

    Awasi bom2 dari hari terakhir. EC memotong imej TDM, dan Manifesto BN difotosop tanpa imej KLCC walaupun nampak jelas dalam silhouette tasik. Apakata poster2 PH diletak background ikon2 TDM.. takkan depa nak runtuhkan KLCC, KLIA, Putrajaya/Cyberjaya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kata rakyat semua bersama PH sebab terlalu tertekan dengan BN.. apa apa ada hal dengan poster?? nampak macam takut kalah ja tu.. tu awal2 nak salahkan pihak lain.. gagagaga..

      Labu

      Delete
  7. Silent voters majoriti akan mengundi PH. Ini yg paling dibimbangi Najib. PH pasti menang kecuali ditipu.

    ReplyDelete

  8. dLIGHT ofLUV..

    If u believe to d LIGHT..so dLIGHT ofLUV tht u c on d Planet NOW n d whole universe r totally absolutely different NOW rightNOW..

    dLIGHT ofLUV on d planet NOW is simply bias 4 INTEGRITY n Transparency..

    NO body expecting Donald Trump bcoming US president..

    Just believe dLIGHT ofLUV NOW rightNOW, n u'll c d difference..

    GOD d ALMIGHTY moves mystrious way ha ha..

    We r ONE(AHAD) n owez'll b, n so I LUV U x7 I LUV U hu hu..

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja