Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

10 March 2013

IKHLAS : Tolong Jangan Hina Perisikan Malaysia

Bhai.... gua walaupun bukan dari institusi risikan (???) tetapi... agensi yang gua terlibat nih (walaupun patut dah pencen) memang salah satu tujuan penubuhannya adalah sebagai agensi untuk mendapatkan, mengumpulkan, mengekstrak, menganalisis dan mengolah data dan maklumat yang berkaitan dengan keselamatan dan kepentingan negara..... Dan ader kala nyer... kitorang akan bertindak lebih dari yang patut semata-mata nak dapatkan maklumat. Dan satunyer lagie... kitorang tidak dipengaruhi oleh kuasa eksekutif.... so pegi mampus sama orang politik semua..... hahahaha

Jadi pusing balik mana-mana pon gua selalu berkongsi maklumat dengan kengkawan di "E"... bukan sajer gua... tapi semua kengkawan gua dan bos-bos kat agensi gua nih... hehehehe... Urusan dengan MKN dan MIO tue kerja bos-bos jer....

Pun begitu... gua amat berkecil hati biler dapat tahu yang Musa Hassan memperkecilkan dan menghina keseluruhan agensi dan perkhidmatan risikan di Malaysia.... Tolong aaa... gua tak kira saper... orang politik ker... bekas IGP ker... Perdana Menteri ker... Timbalan Perdana Menteri ker... pegi mampus semua tue... tolong jangan hina agensi dan perkhidmatan risikan....

Sebab ..... maklumat, laporan dan hasil risikan semuanya dah lama diberikan.... tapi .... orang politik semua campak ketepi... semata-mata kerana kepentingan politik diorang yang macam haramjadah tue... Gua tak tau unit lain... gua nak citerkan tentang agensi gua nih jer.... kitorang dah kumpulkan maklumat siap forecast sampai Disember.... dan biasanyer kitorang dah dapat lead dan info paling kurang 6 bulan sebelum sesuatu isu besar... tapi semua laporan dan analisa tue biler dah dicompile dan antar kat orang politik.... semua kena peram...

So.... kepada sesiapa pon.... kalu lu orang tak tau citer sebenar... tolong jangan hina.... tak kira la lu saper... ahli politik belah mana pon.... PM ka... TPM ka... MB ka... KM ka.... bekas IGP ka... IGP ka... tolong jangan cakap macam takder akai.... jangan memalukan diri lu sendirik...

Sebelum lu orang cakap banyak... maih la duduk kat kerusi kitorang nih.... baru ader akai agaknyer kot...  Nih gua mewakili semua di Agensi.... kat tempat lain gua tak tau... sebab diorang dibawah kuasa eksekutif.....

By the way.... gua skrang kat Airport.... tengah tunggu plane nak balik Malaysia oops... Indonesia..... hahahaha

6 comments:

  1. A'kum Sr. C++

    Tahniah dan Syabas saya ucapkan di atas usaha sdr. and the gang.

    Walau apa pun tolong katakan yang konspirasi yang heboh di media Filipina itu hanyalah siri perang propaganda sahaja!

    ReplyDelete
  2. Jgn marah Sdr C++, gua lagi dah lama rasa apa yang lu rasa. Memang terpendam dlm jiwa gua sebab tu gua usaha keras dlm politik utk duduk dalam echelon atasan yang buat dasar dan lain lain supaya semua yg kerja mcm lu dan gua dulu dulu sentiasa menjadi priority paling utama sepanjang masa serta layak mendapat penghargaan terbaik. Bukan nak Dato atau nama, cukup penghormatan dgn ambil perhatian serius atas recommandation. Tahniah C=++.

    ReplyDelete
  3. Salam Bro,
    Kami orang awam ni memang tak tahu apa-apa pasal kisah-kisah military ni.Masing-masing kita ada tanggungjawab dan bidang tugas yang berlainan.Dab variable daripada keperbezaan kitalah yang membentuk negara hari ini.Jadi tidak peliklah kalau orang awam tidak mahir dengan taktikal ketenteraan atau pun susur galur prosedur dalam pentadbiran keselamatan.Cumanya apabila berlaku insiden yang serius seperti di Lahad Datu ini, sekelian kita menjadi terpanggil untuk menitipkan buah fikir masing-masing.Bagi saya tak apalah, beginilah hakikatnya tahap pengetahuan kebanyakkan dari kita tentang apa yang sedang berlaku, biarlah mereka bercakap, kalau tak betul sudut pandangnya, menjadi tanggung jawab sosiallah bagi orang2 yang pakar seperti tuan untuk membetulkan sudut sorotannya.Lama kelamaan kita akan dapat lahirkan banyak ahli masyarakat yang celik.Secara peribadi saya kurang menyokong jikalau pandangan mengatakan kita hanya boleh bercakap jika kita telah benar ahli dalam bidang tersebut. Kesemua kita perlukan pencerahan.Mungkin dari sudut pandang Musa Hassan lebih berbentuk hentaman menurut kacamata pengalaman beliau.Tapi saya melihat, dengan adanya provokasi sebegitu telah menyebabkan perlaksana-perlaksana sepeti tuan memberikan pencerahan dan seterusnya pemahaman tentang realiti sebenar yang sedang berlaku.Kalau tida rentetan di atas sampai sudah kami tak tahu.Tak kenal maka tak cinta.Kalau dua orang lelaki dan perempuan diletakkan didalam kurungan yang sama, mereka akan bercakaranlah selagi tidak kepenatan, tapi saya yakin jika makanan diberikan mereka tidak akan makan sesama sendiri, malahan akhirnya bercintalah mereka sebagai akhir kalamnya.

    ReplyDelete
  4. broo..satu lagi..tolong nasihat pencacai umno tu jgn hina agensi risikan dengan kompag satu malaysia kata nuar dah tahu sulu nak masuk hanya dgn nyanyi lagi pokok goyang..lagi dulu dari agensi risikan malaysia. ...hahahhaa...

    ReplyDelete
  5. hehe.. x memasal kena blakon jadi buruh angkat kejap..
    maklomlah jadi indon celup.. hihi

    ReplyDelete
  6. salam tuan,

    pernah buat kerja dengan rajd (pakar), laporan complete tapi 'em kay enn' mcm tak pandang. nak siap repot dah la makan masa.

    Anyway rakyat tau, malaysia intel sentiasa siap sedia.tapi dek kerana ada kepentingan repot ni di pandang sepi.

    salam

    zam

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja