Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

21 March 2013

Kerajaan Sementara Negeri Johor

Bhai.... tatkala mandat DUN Johor Darul Takzim akan tamat selepas jam 12 tengah malam nih... janganlah kita terkejut dan gelabah biawak.... Takder masalahnyer kalu DUN Johor sudah tamat mandat sebab secara otomatiknya segala pemerintahan dan kuasa masih berjalan seperti biasa... dibawah konsep Kerajaan Sementara.

Pilihanraya Negeri hanya boleh dibuat setelah Sultan Johor mengeluarkan dekri dan arahan kepada SPR untuk menjalankan Pilihanraya Negeri dalam tempon 60 hari dari tarikh dekri atau arahan tersebut...... Perkara yang samer gak akan berlaku pada semua Dewan Undangan Negeri-Negeri lain di seluruh Malaysia.

Pilihanraya Negeri hanya akan dijalankan setelah Sultan dan Raja merasakan bahawa perlunya dibuat Pilihanraya Negeri.... selain dari itu... tidak ada cara.... dan kekallah Kerajaan Sementara memerintah negeri selagi mana yang boleh... dan ini tidak ada jangkamasa tamatnya yang spesifik....

So... jangan terkejut kalu Pilihanraya Negeri dan jugak Pilihanraya Umum tidak akan dijalankan dalam tempoh 60 hari selepas tamatnya mandat DUN atau Parlimen...... sori... ini aderlah tafsiran undang-undang dan kiter sumer kena terima hakikatnya...

Hehehehe... jadi kalu semua Sultan dan Raja serta YDP Agong takmo nak keluarkan dekri atau arahan kepada SPR..... jangan mimpi la Pilihanraya Negeri dan Umum akan dijalankan selepas tamatnya tempoh 60 hari tamatnya mandat..... hahahaha.... lupakan saja la....

HAHAHAHAHA....

4 comments:

  1. SULTAN????

    Apa yg lu boleh harap dengan sultan johor tu? Kalau pasal tinju orang... yes... he's the best

    Turun temurun perangai sama macam spesis melayu pekida dan perkasa yg tak bertamadun

    ReplyDelete
  2. maknanya kemungkinan tidak akan ada pilihanraya boleh berlaku?

    ReplyDelete
  3. bro... gua refer Kosmo hari ni, SPR cakap tarikh bubar DUN automatik yang terdekat adalah DUN N9. 27/3/13. DUN lain bulan 4 atau 5. Johor bulan 4.

    ReplyDelete
  4. wow..no wonder laa hahahha..mcm tu rupernya undang2 dia. farrkkk aahhh..mmg takleh predict la bila stat pilihan raya kan? aduiii

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja