Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

11 March 2013

Mahathir Patut Didakwa Melancarkan Perang Kepada Agong

Bhai..... Lu kenal tak sama itu Mahathir Mohamed... Ala... si tua kutuk yang dah menyusahkan gua dan kengkawan gua.... sampai ader yang tercedera dan terkorban.... semua kerana kerja giler dan celaka yang dah Mahathir Mohamed nih buat dulu...

20 tahun dahulu Mahathir Mohamed buat projek IC kat Sabah... habis semua warga asing dari Filipina dapat kad pengenalan (IC) dan surat beranak.... dengan semua dokumen nih... ramai warga asing nih yang dapat Paspot Antarabangsa Malaysia.... cukup ramai.... kalu ikut analisis dari agensi gua... sekitar lebih kurang 500 ribu orang warga asing di Sabah dan Sarawak yang ader surat beranak, IC dan paspot antarabangsa Malaysia...

Bukan sikit.... analisa nih ketepatan dier cuma 80% jer... sebab banyak benda yang dah dikaburkan dan ditutup loopholenyer oleh JPN.... Semuanya atas arahan dan kepala bangang si Mahathir Mohamed tue.... Agensi dah kasi laporan lama dulu... menerangkan risiko yang bakal ditanggung jika berlaku sesuatu insiden.... tapi aper yang agensi dapat .... pegawai agensi dapat caci maki dan ugutan dari JPM termasuklah dari MKN jugak....

Macam haram jer kan.... celaka punya Mahathir Mohamed.... pasai dier la anggota keselamatan ader yang cedera dan meninggal dunia dalam insiden pencerobohan warga asing di Sabah..... dan pada gua.... Mahathir Mohamed ini patut didakwa melancarkan perang kepada YDP Agong.... dan dier patut dihukum gantung sampai mati....

Itu sahaja yang selayaknyer hukuman buat Mahathir Mohamed nih....

UPDATE 10.00 am : Bukan Mahathir Mohamed sahaja yang patut kena hukuman mati mandatori tetapi Aziz Shamsuddin dan beberapa orang lagi (ada masa nanti gua dapatkan senarai nama mereka yang patut dihukum mati atas menderhaka in). Semua mereka ini membelot dan melancarkan perang kepada YDP Agong.

by the way.... gua dah ader kat KL (sampai lewat malam tadi)... skrang tengah tunggu arahan untuk ke Sarawak atau Sabah pulak.


Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini mencadangkan agar kerajaan membuat kajian mendalam berhubung insiden pencerobohan militan di Lahad Datu yang mengorbankan lapan anggota polis sehingga kini.

Bekas perdana menteri berkata kajian itu perlu bagi mengenal pasti bagaimana pencerobohan boleh berlaku termasuk kelemahan negara sehingga berlaku insiden itu.

"Kajian ini juga penting bagi menentukan sama ada kerajaan perlu menambah perbelanjaan untuk pertahanan termasuk membeli peralatan perang dan senjata untuk menangani serangan seperti ini," katanya kepada pemberita selepas menyampaikan pandangan pada Forum Strategik bertajuk 'Masa Depan Bangsa Malaysia' di sini hari ini.

Dr Mahathir berkata hasil kajian itu nanti akan membantu kerajaan untuk meningkatkan kawalan keselamatan di kawasan Lahad Datu memandangkan pantai di Sabah berliku-liku dan mudah diceroboh pihak tertentu dari negara jiran, misalnya Filipina.

Beliau juga percaya kerajaan memiliki wang secukupnya untuk menambah perbelanjaan untuk pertahanan, termasuk meningkatkan bilangan anggota pasukan keselamatan, untuk menangani insiden pencerobohan sebab mendapat hasil yang banyak menerusi syarikat tempatan yang membuat keuntungan besar.

Ops Daulat yang dilancar bagi memburu saki-baki penceroboh bersenjata dari Selatan Filipina memasuki hari keenam dengan 53 penceroboh militan dilaporkan terbunuh dalam operasi itu.

Sejak pencerobohan militan pada 12 Februari lepas, lapan anggota polis terkorban iaitu dua wira terkorban dalam pertempuran di Kampung Tanduo pada 1 Mac dan enam lagi dalam serang hendap di Semporna pada 2 Mac.

Bekas Ketua Polis Negara Tan Sri Musa Hassan sebelum ini berkongsi pendapat dengan Dr Mahathir apabila dilaporkan berkata kerajaan perlu membuat kajian terperinci tentang insiden pencerobohan pengganas di Lahad Datu.

Terdahulu dalam ucapannya pada forum itu, Dr Mahathir berkata kerajaan hanya memperuntukkan lima peratus dalam Belanjawan tahunan untuk pertahanan, manakala 25 peratus untuk pendidikan kerana menganggap pendidikan menentukan masa depan rakyat di negara ini - SUMBER

3 comments:

  1. Peratusan untuk mendakwa Mahathir ni adalah 0% selagi Malaysia di tadbir oleh BN.Takkan ada sesiapa pun yang berani mendakwanya di mahkamah. kalau tak, dah lama ada dakwaan formal, selama ni yang ada hanya dakwaan dalam internet atau cakap2 kedai kopi yang hanya di pandang sebelah mata oleh Mahathir.

    Peluang yand ada hanya la apa bila PR berkuasa dan kesempatan itu hanya datang sekali seumur hidup yakni dalam PRU13 kerana umur Mahathir yang dah lanjut. ini mungkin PRU terakhir baginya.Jadi, peluang itu bergantung pada kita sendiri pihak mana yang akan dipangkah dalam kertas undi.

    Kita sendiri yang akan menentukan slogan 'Ini kali la' relevan atau hanya retorik.

    ZDB

    ReplyDelete
  2. Gua nampak lu mcm bijak.tapi lu bangang jugsk

    ReplyDelete
  3. inilah bahananya ambil terorris jadi warga negara, baik ambil cina, rajin kerja, buka bisnis bagi Melayu kerja. hakikat beb.

    KLIK IPT DIKOMPAUN AMBIL PELAJAR TIDAK LAYAK

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja