Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

31 March 2013

Nak Fitnah Pun Berpadalah

Bhai.... Cuba lu tengok gambar kat bawah nih.... Tadi gua capture masa gua dalam perjalanan balik dari kedai gunting rambut... Billboard nih baru jer disalin ganti letak iklan 1Malaysia nih...

Aper yang gua kesalkan aderlah fitnah yang dibuat oleh Barisan Nasional secara terang-terangan... Gua tak tau la berapa banyak iklan camnie ader kat seluruh negara.... Tapi berapa banyak itu bukanlah isunya...

Isunya aderlah bahagian bakar kenderaan ... Cuba tolong bagitau kat mana insiden nih berlaku.... Sebab dalam rekod gua dan agensi gua... Tak pernah ader rekod bakar kenderaan pon kat mana-mana tempat dalam di ibunegara mahupun ditempat lain dalam Malaysia bagi mana-mana demonstrasi awam...

Tak kisah la semasa awal gerakan reformasi... Sampailah ke hari nih... Tak pernah ader la bhai insiden camnie... Oleh itu gambar ini sohih satu fitnah... Dan gua berpendapat... Mana-mana pihak yang prihatin sila buat tindakan sama ada laporan polis atau saman bagi papan iklan berunsur fitnah dan hasutan ini...

Ini patut kena bawah Akta Hasutan ataupon Kanun Acara Jenayah....

4 comments:

  1. bhai,
    tu dbkl tgh bakar sampah kot,kat belakang kete. sbab perspektif view, nmpak cam kete tu terbakar! lol..

    x payah la buang masa g repot polis bagai bhai, tak ke mana nya repot lu. di bakul sampahkan lagi, ada la.

    bak kata isham tt, apa yang ubn sokong, maknanya hampas la keje tu. kalau dia bangkang, yang itu elok kita buat. repot polis ni kerja ngarut je..sekian.

    ReplyDelete
  2. Salam C++

    Makin hari makin benci!
    Syaitan yang dikenali!

    ReplyDelete
  3. Iklan ini ada disepanjang Highway Utara selatan..

    Aku ada perasan masa balik kampung

    Nak report macamana? semua under BN.

    ReplyDelete
  4. Iklan tu memang terang-terang menghasut..memfitnah.. sapa punya idea?

    Kalau ikut dalam fb zunar

    Billboard BN sepanjang hiway PLUS (KL - JB) kiraan kasar 280 unit. RM20k per-unit (rate edvertising) = RM5.6 juta. Siapa bayar?


    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja