Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

19 April 2015

Betapa Sombongnya Mereka

Bhai/DeeDee semua...

Semalam gua pi Kota Bharu. Ada urusan kat sana. Sambil tue gua sajer amik peluang blending dengan orang ramai... Lepak kat kedai kopi depan markaz ... Pasang telinga dan pahamkan aper yang diceritakan... Memang best biler gua pon sesekali masuk daun dalam sembangan diorang nih... Sajer bakar line.... Hahaha..

Lepas Kota Baru, gua pi Melor dan Pasir Puteh... Same scenario.. Same situation ... Pasang telinga dan amik maklumat.... Then gua gerak pi Besut (Jerteh), Gaal dan akhirnya gua pi Kuala Terengganu dan Marang... Paling lama lepak kat Marang.... Pi carik kopi.. Pi lepak kedai kampung....

Semuanya sama... Citer pasai mesyuarat PAS Kawasan dan Cawangan... Dari aper yang gua lihat dan dengar.. Semua citer yang sama... Begitu kuat golongan pewala' melobi untuk mengekalkan Hadi Awang and the gang....  Tapi banyak fakta yang tak kukuh yang diberikan dari hujah mereka nih.. Diorang cuma ader hujah "ulama pewaris nabi" ja... Lain takdak... lain zero.... out...

Paling lawak sekali... Semua hujah diorang penuh dengan ayat-ayat maki hamun menggunakan nama binatang dan segala macam lagi maki hamun.... Dah nampak macam berzikir la pulak... Hahhaah ... Biler gua tegur diorang supaya jangan maki hamun macam takder akal... Terus diorang kata ini mesti penyokong kuat Al Ketumi.... Pergh.. Di kepala ader kopiah dan sarban... Tapi dimulut lebih hina dari segala kehinaan... Macam ini ker penyokong ulama... Yang paling best skali.... Ader  satu lokasi tue di Marang ... Puak-puak nih sembang deras bab sokong ulama... Tapi waktu tue orang masih dok solat berjamaah... Hahaha... Lawak siot...

Bercerita pasai sokong ulama macam nak giler... Tapi solat jamaah pon tinggal.. Missed.... Lagi mau sembang deras... Hahaha

Dalam banyak lokasi... Dapat dilihat betapa hasadnya mereka nih dengan Pakatan Rakyat.. Siap sembang kata kalo takder Pakatan Rakyat pon PAS tetap kuat dan boleh menang besar... Hahaha... Gua gelak dalam hati ja... Betapa sombongnya mereka nih... Tak beragak keluarkan statement... Hahaha... Patut la pasai kuat sangat PAS tue yang sajer bagi menang kat UMNO di Terengganu ... Dan nyaris tak tumbang Kelantan sampaikan tinggal dua kerusi... Kuat sangat la PAS... sampaikan Kedah pon boleh hilang.... Oh yer lupa... Kat Kedah tue ramai bukan Islam.... hahaha

Hahaha...

Bab bodoh nih gua bagi la menang kat diorang nih.... Hahaha... Macam dalam kes DUN kat Terenganu nih la.... Ingat kalu tak pasai "Asal Bukan UMNO" punya sentimen pada PRU13... Lu ingat Satiful Bahri ader chan ka jadi ADUN kat sana.... Hahaha... Mimpi la... Dier ingat dier bagoosh sangat la tue sampaikan orang undi dier... Hahaha... Nak tau bagus ka tidak tengok la nanti pada PRU14...  Sure ruyup punya...

Hahahaha...

Masalahnyer ... Puak-puak pewala' nih bukan jenis nak gunakan akal yang Allah Taala beri tue... Semua lebih kepada emosi dan taksub... Nak nasihat serupa curahkan air kedaun keladi... Nak buat camana... Bos diorang pun jenis sombong tak makan nasihat.... Takper la...  Depa kan dijanjikan syorga... Hahaha.... Ntah syorga mana ntah... Allah Taala suruh "Hablum minan-nas sebelum Hablum minal-llah" .... Tapi diorang mana mau ikut... Lantak pi la kat diorang... Hahaha

7 comments:

  1. ape maksud lu maki2 hamun guna nama binatang tu "dah nampak mcm berzikir" la pulak? hah? lu tau ke zikir tu ape? mana boleh sama lagu tu.. apa daa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai/DeeDee Anonymous...

      Lu nih tak paham ayat metafora nih... Takper... mari gua huraikan....

      Dalam 10 perkataan yang diucapkan oleh geng pewala' nih... mesti akan ada perkataan maki menggunakan nama binatang (sori gua takkan sebut nama binatang tue sebab binatang tue sentiasa berzikir kepada Allah Taala dalam semua keadaan) ...

      Jadi kalu dah 10 perkataan pon dah ader nama binatang tue.. tak ker macam dah berzikir ja jadinyer... Hahaha

      Insaf-insaf la.... maki hamun guna nama binatang nih ... binatang pon tak buat maki hamun guna nama manusia..... buat malu jer la...

      Kalu lu nak tau... Tumbuh-tumbuhan dan binatang serta serangga sentiasa berzikir, bertahmid kepada Allah Taala atas segala limpahan rejeki dan kurnia... MasyaAllah...

      "Maka nikmat Tuhan kamu yang manakah yang kamu dustakan" - Surah Ar Rahman

      Delete
  2. Ini lah maslahnya bila tegur orang tak paham bahasa ni, benda yang ditegur tak dijawab yang disibukkan makna sesuatu perkataan. Zikir tu pastinya sesuatu yang diperkatakan berulang - ulang. Sepatutnya zikir mengingat Allah ni dah jadi sumpah seranah. Kalau korang boleh berubah dan sedar Alhamdulillah, tapi kalau masih degil lagi, tugas menegur dah selesai dan anda hanya menzalimi diri sendiri.

    Aku pun dah tak mengharapkan PAS buat pertama kali dalam 30 tahun aku hidup. Nak undi lagi buat apa, Putrajaya dan menang pilihanraya tak penting. Buang masa ja. Pewaris Nabi? Cermin diri kalau fitnah dan akhlak buruk dah jadi pakaian. Lagi teruk dari UMNO la bro. UMNO ni buruknya terus nampak, PAS sekarang buruknya dah jadi pakaian. Nauzubillah

    ReplyDelete
  3. Inilah kejayaan operatif-operatif kita menyusup dalam PAS. Nampak macam ke arah Islamik tetapi sebenarnya membawa PAS jauh dari kemenangan.

    ReplyDelete
  4. Pas Terengganu hanya kuat kat Kuala Terngganu jerr, kat Terengganu utara seperti Besut dan Terengganu Selatan seperti kemaman jangan harap pas menang kalu letak haji hadi pun konfom kalah

    ReplyDelete
  5. Perkataan 'lanjiou' tu aku kutip dari Facebook.

    Tak tau pulak ada tempat nama Lanchaw. Kah kah kah kah!!! Kesian org tmpt tu.

    ReplyDelete
  6. hahaha...org UMNO pun dah x caye kat PAS. Apa lagi org PR.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja