Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

20 April 2015

Satu Perkara Yang Anda Perlu Tahu

Bhai/DeeDee semua...

Sebenarnya cukup banyak maklumat dalaman PAS yang gua ader.... yer la ... dulu gua pernah duduk menjawat jawatan Ketua Pemuda PAS Kawasan di satu tempat di Perak... Masa tue gua masih dikira naif.... walaupun ader maklumat didepan mata... tapi gua buat-buat tutup sebelah mata.....

Sebabnyer... sebab kerana gua percaya...  pentadbiran PAS mestilah akan berlaku amanah... Takkan la orang yang pagi petang siang malam dok cerita pasai Islam dan sirah Nabi akan berbuat pecah amanah....  Tapi rupanya....... rupanya gua memang silap....

Selagi namanya manusia.... pasti akan berlaku pecah amanah..... dan akhirnya benda yang kecil lama-lama tidak diambil perhatian maka ianya akan menjadi sesuatu yang besar..... Punah ranah.... Dan masalah inilah yang cuba ditutup dengan baiknya oleh puak-puak sarban dan jubah nih......

Gua masih tertanya-tanya aderkah patut gua dedahkan perkara ini atau tidak..... sungguh... kalu diikutkan hati dan biler menengokkan macam mana percaturan puak-puak ini meletakkan orang-orang dier dalam organisasi PAS..... nampak macam semua kebejatan ini mahu disimpan disorokkan dibawah karpet dan sejadah..... Aiyo...

Satu perkara yang lu perlu tahu aderlah....... Kalau duit infaq bulanan lu direct masuk ke akaun PAS Pusat.... ader chan ianya ditadbir dengan baik dan beraudit....... Tapi ...kalu lu infaq masa ceramah ka... masa lain ka.... alamat hilang tanpa dikesan dan diaudit la nampaknyer.... Ketirisan tue perkara stendet dalam PAS la bhai.... Dana yang tak tau pergi kemana.... Hilang tanpa jejak..... cuba lu tengok tentang isu gaji dan elaun kakitangan Harakah.... aper citer...

Itu belum lagi bab gaji dan elaun guru PASTI .... huh... yang ini jauh dibawah paras kemiskinan... Lu tau dak ... ader guru PASTI yang dapat elaun (secara tak tetap) pada kadar RM320.... Nak hidup macam mana nih.... PASTI nih dibawah pentadbiran dan penguasaan Pemuda PAS.... dan gua tahu ader ramai yang infaq danak kepada PAS untuk diagihkan kepada guru PASTI..... tapi sori bhai.... tak sampainyer... tiris ntah ke mana....

Yang lagi best tue.... kalu ader infaq korporat atau infaq dari luar negara bagi secara direct ngan orang tertentu... alamat tak sampai la kedalam tabung infaq utama PAS.... ader yang singgah lama sungguh dalam poket orang-orang tertentu.. itu kalu sempat singgah la.... takut ilang tanpa dikensa singgahnyer.... Bila ditanya tabley nak jawab.... Last-last terpaksa la keluarkan statement "jawab la lu orang kat sana nanti"

Aper nak jadi la.....  Pasai tue la diorang nak naikkan puak-puak yang blur dan kaki cover-up .... bukan puak-puak professional yang kaki audit.... sebab tak tau nak cover camana.... Hahaha...

P/S : Kalu lu nak tau ader satu syarikat kejuruteraan antara yang terbesar dalam negara nih yang beri infaq RM1 juta setiap tahun kepada PAS tanpa sangkut dah lebih 15 tahun kalu tak silap gua la..... Gua cukup kenal ngan CEO dier... Ader title Inseneyur (IR) lagi.... Itu baru satu syarikat la bhai..... Hehehe...  Maklumat lama yang gua ader kalu tak silap mengatakan bahawa ader lebih dari 20 syarikat dalam dan luar negara yang berbuat infaq sebegini besar setiap tahun.


6 comments:

  1. sama je pengalaman aku dgn ko. Yg buat keje x senonoh ni geng ustaz besenye. Pakai title ustaz tapi perangai mcm sial. Duit kalau lalu kut dorang alamat x lepas la ke tempat septutnya. Mungkin sbb dorang ahli PAS, gerenti masuk syurga kot walau x amanah.

    ReplyDelete
  2. kalau tanya hadi, dia kata semua tu fitnah nk jatukan ulamak(ust).... barua diupah

    jika begitu, PAS pasti akan dijatuh dan dihina oleh Allah satu masa nanti.

    ReplyDelete
  3. Org yg menginfaqkannya tu tak perlu rasa apa2, geng ni yang menzalimi diri sendiri. Kantung banyak duit rupanya patutlah rakus semacam je. Apa yg boleh kita buat. Menang ketika penuh ujiannya, bila dapat nikmat ni yang lg dahsyat cubaannya.

    ReplyDelete
  4. KERANA

    KERANA ia mrupakan wahyu yg tlh pon dijanjikan oleh TUHAN

    LIHAT kdlm surah ke-17 ayat 63
    Iaitu surah AL-Israa'...(17:63)

    Ddlm ayat diatas itu (17:63), diceritakan "PUNCA" atau "umbi" kpd sgl MASAALAH ddonia ini..

    ALLAH telah pon mngajar Iblis bgmn utk tipu = bodohkan = SESATkan = syirikkan anak cucu cicit Adam as tak kira sesiapon pon jua HATTA hullamak no.1 & no.2 donia skalipon!

    "Sesatkan/SYIRIkkan mrk dgn "HARTA" & "anak2".." yakni anak2 Adam as yg dpt dibeli sbg sokongan/KUASA! (17:63)

    Lihat...bgmn isu "HARTA"/duit/ESOS/BALAK/derma/PROJEK/proxy---Iblis pasang JERAT

    DAN...bgmn isu "anak2"/KUASA/sokongan---dpt dibeli/dikuasai dgn HARTA---Iblis bg idea

    Drp ayat itu (17:63)..
    ---No.1 paling utama ialah "umpan" HARTA/duit/ESOS/balak/PROJEK/proxy dsbnya
    ---No.2 dpt kan "title" KUASA(dgn sokongan "anak2" cucu cicit Adam as yg mampu dbeli/dbodohkan)

    Itulah PUNCA dan "umbi" kpd sgl-semua MASAALAH yg trjd diatas donia ini lebih2 lg kpd lebai2 kopiah sorban yg ber'IQ ciput bwh drp gred-3 yg hanya PRASAN & tahu mnghafal shj!?

    Drp ayat (17:63) diatas itu..
    Apb dpt mmiliki PUNCA No.1 = HARTA maka mudah memanipulasi No.2 = anak2 Adam as yakni mbeli KUASA sokongan

    Sbb itu cukong2 sgt mudah menguasai politikus2 SETAN umno dan... dgn sgt MUDAH pula otai2 setan2 yg dikenali dpt menguasai lebai2 fakeh bwh drp gred-3 drp puak UG!?

    Sbb itu nabi2 as dan sbnr7PENCINTA kpd yg'HAQ(kbnaran) tidak tidak tidak & TIDAK pernah samaskali meminta upah = bayaran = sampul = gaji =ELAUN = walaq = title = glamor = PANGKAT= gelaran dari kalangan ssama manusia dewa-dewata-raja-kisra-kaisar ddlm sjarah hidup mrk demi mnyuloh sbnr7ERTI CAHAYA KBNARAN..

    LIHAT..lihat jwpan mrk/nabi2 itu dlm surah ke-26
    Iaitu surah As-Syuaara' (26:109)...(26:127)...(26:145)...(26:164)...(26:180)

    Juga ddlm surah Yunus (10:72)

    Juga surah Hud (11:29) dan bnyk lg disurah2 yg lain klu bnar2 ingin seNAFAS-sejiwa dgn mrk ddlm mnyuloh sbnr7CAHAYA KBNARAN..

    "Aku ssekali TIADA mminta upah-GAJI-pangkat-GELARAN dr sesama mnusia krn "ganjaran"ku hanya dsisi ALLAH shj smata2"!(26:109)

    HANYA dan hanya org2 yg "TIDAK-prasan" serta "TIDAK-meminta2" "upah-dan-GELARAN" shj yg bnar2 akan dpt bnar7 dpt mnyelesaikan sbnr7 MASAALAH dikalangan ummah!

    SOALnya..
    Layakkah silebai2 fakeh sorban bebal yg sgt2 PRASAN mngaku konon2nya sbg ulamak itu betul2 layak dianggap "wostad/hullamak" sdangkan mrk sgt2 TERANG sekali tlh pon terperangkap ddlm sangkar-JERAT Iblis yg sgt2 GELAP sprt diatas itu!?

    Ddlm jerat-perangkap ygGELAP itu, yg penoh padat dgn sgl MASAALAH2 dan mrk pula ingin mmbodoh KELIRU kan umat masuk kdlm prangkap GELAP dgn mnambah lg masaalah kpd MASAALAH yg makin padat brtanmbah2!!

    INGAT
    Ingatlah..
    Bhw sbnr2 CAHAYA KBNARAN itu sgt2 mudah & tramat2lah MUDAH!

    Ibarat CAHAYA TERANG mentari ditengah2 hari digurun Kalahari-sgl2nya MUDAH sgt2 jls klihatan!

    Sbnar2 ulamak..tidak mintak diri mrk diGELAR ulamak..TIDAK mintak upah-gaji pangkat & GELARAN2!

    Sbnr7 ulamak terasa sgt2MALU dan sgt2TAKUT/riya' klu digelar ulamak!

    Sbnr2 ulamak hanya ingin mnyuloh sbnr7CAHAYA ygTERANG demi amanah CINTA-kaseh-SAYANG utk "selesaikan" sbnr7 MASAALAH ddlm ummah!

    Itulah sbnr2 ulamak PEWARIS nabi2..

    "Aku ssekali TIADA mminta upah-GANJARAN krn "upah"ku HANYA dsisi ALLAH"!

    Aarinal-haqqa-HAQQAN .."

    Tuan2 & puan2
    Layakkah mrk yg bebal & dah kena JERAT-IBLIS ddlm gelap itu dgelar sbg ulamak????????
    Sbb itu mrk suka masuk lobang BEWAK dan dipatuk ular yg sama brkali2!!!

    If you really want to know The TRUTH...The TRUTH is very very very SIMPLE!!!

    Nota:

    Upah/GANJARAN = gaji = ELAUN = ESOS = BALAK = PROJEK = proxy = komisyen = title = pangkat = GELARAN(Fakeh ulamak dato' TanSri dll) = glamor = dipuja2 = RIYA'


    APRIL 19, 2015 AT 12:05 PM

    ReplyDelete
  5. Nauzubillah, mereka ni tak takut mati atau taraf ulamak dah jamin masuk syurga ke? Sedih sungguh selama ini sumbangan org marhaen yg serba kekurangan dlm kehidupan disalahgunakan utk kepentingan peribadi. Macam manalah kepercayaan ahli PAS selama ini dgn tabung jihad fisabillah? Memang sepatutnya Allah SWT hinakan mereka yg berilmu agama tetapi tidak mengamalkannya. Semoga Allah SWT balas perbuatan tak amanah itu keatas diri mereka setimpal dgn perbuatan mereka.

    Macam inikah perangai org yg berkata pejuang Islam? Hancur............................

    Abuamir

    ReplyDelete
  6. Bhai...

    aku rasa ini lah pertama kali dalam sejarah hang teragak-agak nak dedah cerita buruk yang hang dengar pasai geng bukan propesonal nih...

    awat hang jadi lagu tu?

    aku rasa la, sebab masa hang jadi ketua pemuda kawasan dulu pun hang setakat dengaq saja...

    hang tak bawak pun perkara ni ke ataih...

    setakat pong pang pong pang sini sana mengumpul penyokong cerita yang hang dengaq...

    penyokong pulak jenih penyokong bawak rebah...

    so sampai bila pun masalah tak selesai...

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja