Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

13 April 2015

Melawan Arus?

Bhai/DeeDee semua....

Ader kawan tanya... Kenapa gua tak ngam ngan geng ulama dalam PAS? Gua gelak jer... Biler masa plak gua tak ngam ngan ulama nih... Setahu gua memang gua ngam dengan ulama... Cuma bukan ulama yang mengaku dirinya ulama dan jugak ulama perut dan bawah perut ja yang gua tak ngam... Termasuklah ngan ulamak @ ostad sampul .... Yang tue ja la gua tak ngam...

Masalahnyer ... Dalam PAS ka... Dalam UMNO ka.... Boleh dibilang dengan jari berapa ramainya ulama yang bukan ulama perasan, ulama perut dan bawah perut, ulamak @ ostad sampul.... Boleh dibilang ngan jari aaaa... Yang terlalu ramai sampai tak terkira aderlah ulama perasan, ulama perut dan bawah perut, ulamak @ ostad sampul dan yang sewaktu dengannyer...

Oleh itu ... Biler berlaku demo Hindar yang dianjurkan oleh PAS dan diberikan greenlight dengan mudahnyer oleh DBKL dan PDRM... kat situe gua dah nampak yang demo Hindar tue dikuasai oleh golongan ulama perasan, ulama perut dan bawah perut, ulamak @ ostad sampul.... Jadi pasai tue la gua hindarkan diri gua daripada hadir Hindar... 

Yang lagi best tue... Dalam PAS nih cukup mudah seseorang gue nak jadi ulama... Janji diee sokong membuta kepada Hadi Awang maka walaupun dier baru dua tiga tahun berhenti dari perkhidmatan awam... Boleh ja dikira Ulama ... Tak caya ka?? Tak caya tanya Razman Zakaria .... Pasai tue la jugak mudah ja anak memantu booeh masuk Majlis Syura Ulama .... Sebab title ulama sudah takder credible kat dalam PAS... Ngarut ja..

So ... Lu tengok skrang nih.... Semua puak ulama perasan dok sebok nak jadi pimpinan pasai depa ingat ader chan naik jadi ADUN atau Ahli Parlimen pada PRU14 ... Konfiden menang... Walhal bersedialah untuk terkojol... Sebab semua dah nampak duit dan "perks" yang boleh dapat biler dapat title YB... bukan stakat Hellfire ... Oops Vellfire boleh beli... Tapi lagi besar dari itu pon bole... Hahahaha... Tak caya tanya Nik Abduh atau Nasruddin Hassan Tantawi.... Hahaha

Ader paham ka???

7 comments:

  1. salam cipan,fatwa kapir politik suku,ugama suku dah tukar......otak tiga suku

    ReplyDelete
  2. If you really want to know the TRUTH..the TRUTH is very very very simple!

    Sbg contoh,
    Klu seseorang itu disoal: Kenapa kamu suka buat FITNAH?
    So, the most simple TRUTH is..kerana saya dah "ditelankan" RASUAH!

    KERANA..kerana dgn skandal RASUAH itu saya dah trjerat & trperangkap sbb itu saya sggup buat ONAR & apa jua jenis khianat termasuk memFITNAH!

    Contoh lg,
    TIADA sape pon yg sggup mngaku berak ditengah2 jalan...org yg berak itu sggup menipu auta konar putar belit hatta mmFITNAH org lain utk menafikan perbuatannya itu!

    SEDANGkan..seandainya dia bnar2 bnar7BERANI brcakap BENAR/TRUTH..dia hanya perlu mengaku dgn "humble" dan membuang taik/najis itu...dan dia TAK perlu auta menipu konar berbelit2 hatta mmFITNAH dgn melalui jln gelap panjang berliku lg berjela-jela...so the TRUTH is really very very very simple!

    So, the TRUTH kpd makna/ERTI/definasi ulamak pon very SIMPLE jugak!

    LIHAT,
    Apb nabi2 as dtg kpd umat manusia tujuan nya adalah utk mnyelesaikan MASAALAH, mrk dtg mmbawa suhuf2 @ kitab2 adalah utk mnyelesaikan MASAALAH umat.

    The TRUTH kpd MASAALAH yg utama and very very very simple itu ialah "pembesar-raja2" ATAU "kaisar-kisra" yg ZALIM kejam lg buas mnindas umat ddlm KEGELAPAN!

    Sbb itu kesah2 "pembesar-raja2-kaisar-kisra" sprt Namrudz Firaun Haman Qarun Abu Jahal & Abu Lahab adalah mnjd sbesar2 tema MASAALAH yg wajib diselesaikan trlebih dahulu..

    The TRUTH is..apb dpt solosai MASAALAH yg paling utama itu barulah masaalah2 ranting2 kehidupan ber"SYARIAT" dgn aturan2=sepadan2=hukum2=batas2=HAD2=@HUDUD" dpt dilaksanakan..

    The TRUTH is...nabi2 as sentiasa peka utk mnyuloh CAHAYA ke muka pembsar2-raja2 yg ZALIM sbb itulah nabi2 as sentiasa diMUSUHI oleh "pembesar-raja2" yg ZALIM itu..


    JADI,
    Kerana ulamak itu "PEWARIS" nabi2..
    So, the TRUTH kpd makna/ERTI/definasi "ulamak" itu pon very very very SIMPLE!

    Ulamak yg bnar2 mnjd "PEWARIS" nabi2 wajib mnyelesaikan MASAALAH sama sprt yg mnjd tema MASAALAH paling utama sprt sunnatu'LLAH mnghadapi "pembesar-raja2-kaisar-kisra" yg pernah dilalui oleh nabi2 as ddlm mnyelesaikan MASAALAH 'total' kpd umat..

    Tidak..dan TIDAK mungkin nak berHUDUD dgn pembesar yg ZALIM akan dpt mnyelesaikan MASAALAH umat...mrk yg nak berHUDUD begini pasti akan mnambah sbesar2 kezaliman lg kpd MASAALAH sedia ada mnjd kpd MSAALAH yg lebih parah!....dan mrk ini TIDAK layak samaskali dipanggil ulamak melainkan ularrrrMAK...thats pretty simple!

    Nota:
    Tugas nak ajar tajwid
    Tugas nak ajar solat Doa & amik wuduk
    Nak ajar jd imam @ jd makmum kapan & solat jenazah
    Ajar puasa zakat faraid nikah fasakh & cerai
    Ajar cara2 haji & umrah dll

    Kerja/tugas ranting2 SYARIAT sprt yg kat atas nih org BIASA pon ramai yg boleh buat & itu sedikitpon TIDAK mnjd tugas utama penyelesai kpd MASAALAH umat utk disamakan dgn makna/ERTI/definasi ulamak sbg "PEWARIS" nabi2 itu..

    Klu nabi2 as diutus utk mnyelesaikan MASAALAH umat secara total..

    Ulamak yg mnjd sbnr2 "PEWARIS" nabi2 juga wajib dpt mnyelesaikan sbnr2 MASAALAH total ddlm khidupan umat & bukan sebaliknya..

    Very very very simple itulah the TRUTH kpd makna/ERTI/definasi sbnr2 ulamak..
    Bukan bukan bukan degree MA @ PhD ddlm agama, bukan sorban jubah Arab dsb nya..

    The TRUTH is very very very simple!



    ReplyDelete
    Replies
    1. tak payah lah cerite teknikal sangat. straight to the point laa..

      Delete
    2. Didalam PAS yang betul2 jelas buat kerja ulamak pewaris nabi adalah Mat Sabu
      Hatta Ramli Dr Dzul Husam Mazlan Aliman dan Hanipa Maidin yg klihatan benar2 brhajat utk mnyelesaikan MASAALAH umat/rkyat

      Manakala didalam PKR pula ada Cikgu Bard Rafizi serta Anwar yg sggup mngambil risiko pahit sbg ulamak pewaris nabi2 semata2 demi MASAALAH rkyat sedaya upaya coba mrk selesai-UTAMAkan

      Oleh itu,
      PERLUkah mrk yg diatas itu kita panggil ulamak???????

      TIDAK....dan sudah tentu TAK perlu pon samaskali mrk itu dipanggil ulamak kerana ulamak yg disebut oleh nabi SAW itu bukan utk tujuan GLAMOR-digelar-dan-dipuja2 @ dikenali sebaliknya adalah utk tujuan kerja-tugas-amanah yg bnar2 FAHAM serta dpt bnar2 mncari punca kpd sbnr2 MASAALAH....dan berani bnar2 bertawakkal dgn risiko utk mnyelesaikan MASAALAH semata2 kerana ummah demi keredhaan ALLAH!

      Secara mudahnya, KERANA Islam itu sgt mudah lg sgt2 MEMUDAHkan...istilah ulamak itu adalah utk tujuan penyelesaian kpd MASAALAH, yakni yg bnar2 FAHAM, yg bnar2 ARIF kpd punca MASAALAH serta mampu mngambil risiko utk bnar2 dpt mnyelesaikan MASAALAH itu..

      Sudah tentu apb mlibatkan MASAALAH negara serta pmbesar yg zalim & korup pasti lah risikonya terlalu pahit & besar utk dihadapi...dan disitulah sbnr2 jiwa ulamak pewaris nabi2 bnar2 KENTAL dpt bertahan dan bertawakkal skalipon TIDAK digelar/dikenali sbg ulamak/ustaz ATAU tidak memakai sorban serta pandai berdoa berjela2 ddlm bahasa Arab..ATAU tidak pernah meratib sebutan2 usrah tamrin tahajjud & qiamulail yg konon2nya tawaduk persis manja keBUDAK2an itu!

      BUDAK2 manja sudah pasti TIDAK akan dpt utk mnyelesaikan MASAALAH
      BUDAK2 manja yg bebal hanya akan mndtgkan lebih bnyk MASAALAH demi masaalah

      Malang
      Amat2 malang skali BUDAK2 manja yg asyik mnimbulkan mcm2 MASAALAH ini tlh pon mng"hijack" sbnr2 makna/ERTI/definasi ulamak itu...dan mrk pon lena dibuai digelar dipuja diNOBAT2kan sebegitu glamor skali semata2 KERANA Arab dan balik belajar dr negeri Arab serta sikit2 mahir berbahasa Arab...mrk "hijack" dgn sgt PRASAN skali sebutan ulamak itu gara2 mmiliki MA @ PhD w.pon sgt terang skali mrk brskongkol dgn pembesar yg ZALIM ddlm kegelapan serta BUTA dgn kebejatan umat yg tlh sama2 BUTA & GELAP dbwh pembesar korup yg sgt ZALIM itu..

      Demikianlan makna/ERTI/definasi ulamak itu apb tlh dihijack oleh BUDAK2 manja maka tiadalah MASAALAH yg akan slesai mlainkan MASAALAH demi MASAALAH yg pasti muncul dgn bertimpa2!

      The TRUTH is very very very simple!
      Ulamak = pnyelesai MASAALAH
      Ulamak = bnar2 dpt slesai MASAALAH ummah





      Delete
  3. 2 b precise is MENONGKAH ARUS.

    ni mesti cgpa 3.8 mcm simamat maslan.

    ReplyDelete
  4. rocky the great brown unused dick says: haiyaa.. itu anon 9.21 pon mao jadi vulamak ka? sikit tala masok akai.. sikalang olang bincang jadi MP sinang2 dapat 30 libu mulan2 maa; soma mao kila PRU14 mao angkat calon musti moley minang..chett! PRU12 sama PRU13 mukan olang suka PR, olang tala suka BN; tapi Pok Dhee wa pon tau suda 3 taon aaa ulat2 (olang putey cakap "mole") parti masok lalam PR mao kasik picah; masok lalam Pas mao kasik mikin hati tala sinang; pelulu no. 1: lu ulamak ka plofesional? Erdogan ka anwarinas? lagi wa boleh tules ha ha ha ha ha ha wa pon ingat itu Lazman Jakalia pon itu "ulat" kasik tules.. belakang lamai olang picaya ha ha ha ha ha Goebbels pasti suka hati ha ha ha ha ha

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja