Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

19 April 2015

Yang Selalu Kita Dengar

Bhai/DeeDee semua...

Yang selalu kita dengar ..... "Hanya yang bodoh akan memilih yang bodoh menjadi pemimpinnya" .... dan statement nih kiter selalu dengar berkait rapat dengan UMNO...

Hahahaha....

Tapi..... biler gua tengok senario pemilihan Naib Presiden PAS dimana-mana.... biler gua nampak nama mamat Hellfire... Oops .. Vellfire .... terus gua gelak giler punya... mana taknyer... mamat nih dalam Parlimen senyap menikus... kat kawasan Parlimen dier plak dier tak banyak turun padang (kalo stakat turun berceramah tue citer lain bhai... yang itu poket mesti ader sampul nanti).... hahaha... lagi mau dipilih jadi Naib Presiden...

Malang sungguh la PAS la nih...... Macam dah takder kepimpinan yang wibawa.... Mamat Hellfire ... oops.. Vellfire jugak la yang nak dilantik...  Hahaha... Gua rasa aaa... daripada lantik mamat Vellfire nih.... baik lantik Hafiz Nordin ka... Yusni Mat Piah ka.... Hahahaha

Ini mamat blur yang tulis "sekali serban dililit ketat" ... nak dilantik jadi Naib Presiden.... Hahaha... hancuss la PAS.... jenis mamat yang bertelor kalu kat dalam kelompok dier ja... biler sampai kat Parlimen... tikus beromen pon lagi kuat berbunyi berbanding mamat nih....

Hahahaha...... Pergh ... Makin banyak lak kawasan yang pilih mamat Vellfire nih... Bengong ka apa... Aper ker jadahnyee pilih mamat yang bisu kat Parlimen... Ini stakat bukak kitab pandia la... Bab nak jadi wakil rakyat hancusss... Tau nak kolek elaun wakil rakyat ja... Hampeh...


Hehehe... gua punya mata ader dimana-mana.... Hahaha ... better watch out... Hahaa

5 comments:

  1. Mamat Vellfire ni harap serban aja sebesar kawah. Aku selalu tengok video persidangan parliment lom pernah lagi mamat ni bersuara. Jgnkan membahas, mencelah perbahasan pun tak berani. Dulu waktu masa baru2 menang PRU13 dgn Saifuddin Abdullah bukan main ajak Saifuddin bersama2 memajukan Temerloh. Hakikatnya, sendiri pun tak pernah menjelar rakyat Termerloh yg mengundi mamat serban besar kawah ni...

    ReplyDelete
  2. ....



    ----------------------------------------------------------------
    BN CEMAS - DAP Akan Menang Besar Di Sarawak & U-Turn!
    ----------------------------------------------------------------

    Sumber Berita


    >>> Klik Di Sini <<<




    ------------------------------------------------------------------------
    Rakyat RAYU Agar Anwar Dibebaskn & Pembunuh Antartuya DiTANGKAP Segera!!
    ------------------------------------------------------------------------
    Sumber Berita


    >>> Klik Di Sini <<<




    ----------------------------------------------------------------
    Macai BN BODOH - Tak Ikhlas Terima HUDUD Tp Persoal Cina Tolak
    ----------------------------------------------------------------

    Sumber Berita


    >>> Klik Di Sini <<<




    -----------------------------------------------------------------------
    Selamatkan Malaysia - Perpaduan Hanya Akan Wujud Selepas BN Dikuburkan!
    -----------------------------------------------------------------------
    ** UMNO menyalak untuk perpaduan rakyat di Malaysia sejak dulu lagi.. Mereka bakal menyalak lagi penghujung tahun ini!!

    Sumber Berita


    >>> Klik Di Sini <<<


    ReplyDelete
  3. OttomanAlFateh1453April 19, 2015 at 7:01 PM

    Nasruddin Vellfire ni memang nampak lembab dan slow. baru aku perasan yang dia selama ni memang tak pernah berbahas di Parlimen. Sonyap je. Puak-puak Ikhwani di Malaysia memang tak progresif especially yang lepasan sekolah Arab. Puak Salafi lagi terer dari diorang.

    C++, nak tanya apa pendapat tuan tentang isu di perang saudara dan serangan Saudi di Yaman sekarang? Ada tak operatif2 Malaysia kat Yaman?

    Bagi wa, memang patut Saudi dan negara2 Arab, bahkan Hamas pun menyokong Saudi menyerang golongan Syiah Houthi di Yaman. Diorang tu proksi Iran. Nanti, adalah yang kata Houthi tu Syiah Zaidiyyah tak sama macam Imamiyah di Iran. Syoah Zaidiyah Ok, tak sesat, kata mereka.

    Tapi, bagi aku Zaidiyyah ke, imamiyyah ke, batiniyah ke, semua Syiah sama sesat. Kalau Houthi kuasai seluruh Yaman, habis Ahlusunnah kena sembelih. zan semua kena tambah Hayya ala Khairil Amal lepas Hayya alal Falah.

    Dan, aku sokong giler kalau Erdogan hantar tentera udara Turki bom Syiah Houthi.
    Erdogan harapan progresif umat Islam.

    ReplyDelete
  4. moto pas pru 14

    BIAR BODOH ASAL BERANI

    ReplyDelete
  5. apa nas yg mewajibkan ikut mazhab2 aswj? TIADA.

    abu bakar, umar, uthman dan ali ikut mazhab apa? maliki ke, hanafi ke, syafie ke, hanbali ke? bukhari yg sahihnya aswj anggap mcm al-Qur'an tu bermazhab apa?

    Perumpamaan Ahlul Baitku seperti bahtera Nabi Nuh, barangsiapa yang menaikinya akan selamat, barangsiapa yang membelakanginya akan tenggelam." Mustadrak Ala al-Shahihayn, jilid 3 muka surat 150 dan lain-lain.

    hadis diatas tak sebut nama2 mazhab aswj - tak suruh ikut hanafi, hanbali, syafie atau maliki. hadis itu dengan nyata suruh ikut mazhab ahlul bait.

    Sesungguhnya aku meninggalkan kepada kamu dua perkara yang berharga, iaitu kitab Allah dan Ahlul Baitku, yang mana jika berpegang dengan kedua-duanya, kamu tidak akan tersesat selama-lamanya sehinggalah bertemu denganku di al-Haudh. Sunan Tarmizi, jilid 5 muka surat 663, Hadis 3788 dan lain-lain.

    hadis diatas suruh berpegang pada al-Qur'an dan ahlul bait. tak sebut pun suruh ikut hanafi, syafie, maliki atau hanbali.

    Katakanlah, tidak aku minta upah kalian ke atasnya kecuali kasih sayang terhadap kerabat. Surah Shura, ayat 23. Ini pegangan syiah. Tiada iman kecuali dengan mencintai ahlul bait. kalau aswj mencintai ahlul bait, knp tak ikut hadis2 dari khalifah yg 12?

    wallahu a'lam

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja