Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

11 April 2015

The Malaysian Leprechaun Gold Pot

Bhai/DeeDee semua..

Sori bhai... Tajuk artikel nih "The Malaysian Leprechaun Gold Pot" sajer gua tulis guna bahasa "penaung" Tanah Melayu nih... Bukan bahasa Penjajah tau... Tak percaya tanya Ramlah Adam atau Zainal Kling ..... Hahahaha ... Atau tanya Ku Klux Klan ... Oops... Khoo Kay Kim.... Hahaha



Dalam cerita rakyat (folklore) bangsa Irish @ Ireland ... Watak Leprechaun nih dikatakan memiliki dan menyimpan bekas berisi emas di hujung pelangi... Leprechaun nih tak enjoy dan joli kan emas yang tersimpan nih... Sebab semua emas nih Ahmad Albab yang punya... Hahaha ... Jadi memang selamat la kiranya kalu Leprechaun nih simpan emas nih... Tambah lagi manusia respek sama Leprechaun... Ader kisah dalam cerita rakyat nih dimana Leprechaun sering tolong dan selamatkan orang..... Hehehe...

Lu orang jangan ingat kat Malaysia takder Leprechaun gak... Ader bhai...  Dah cukup lama dah Leprechaun ini ujud dan bertugas menyimpan duit ringgit hasil titik peluh kiter.... Walau pon Leprechaun versi Malaysia nih amik duit ... Dier tak amik banyak–banyak... Sikit ja dier amik ... Gaya macam si toyol ja.... Amik nilai kecik ja... Kiter pon tak terasa sangat... Tapi amik tiap-tiap bulan... Dan semua nih Leprechaun versi Malaysia nih simpan kat bank untuk janakan keuntungan....

Lu jangan ingat keuntungan tue kira setahun sekali la wei.... Ader teknik nak janakan duit secara harian ikut jalan sah (legal) di Malaysia .....  Yang itu gua takmo nak ajar kat sini... Kalu mau... Kena bayar la fees... Hahaha .... So biler Leprechaun nih dah kolek duit dan untung secara harian... Makanyer kantong harta untuk dienjoy dan dijolikan oleh Ahmad Albab sudah okeh... Skali-skala ikut kes dan keperluan... Ahmad Albab akan beri Leprechaun versi Malaysia nih agihkan skit-skit duit kepada orang yang dier kolek duit asalnyer ikut keperluan... Sakit ka... Cedera ka... Hilang upaya ka.... Tabley kerja ka sebab badan kureng sihat ka... Tapi berapa peratus ja yang Leprechaun nih diagihkan... Ader la seciput... Bayaran pampasan insuran lagi banyak kalo nak kira... Proses nak dapat lagi teruk dari Insuran.... Hahaha

Itu pon banyak songelnyer masa nak buat bayaran... Dokumen itu ini.. Pengesahan itu ini... Tamdatangan itu ini... Walhal masa kolek sen tue takder pon banyak karenahnyer.... Hahaha... Macam haramjadah kan.... Hahahaha... Sebijik sebuntat macam perangai satu pusat pungutan yang dok bawah kapla para Dewa dan Dewata Raya.... Kolek pandai.. Agih macam lahanat....

Itulah kerja Leprechaun terbesar Malaysia yang jarang sesekali terdengar ceritanya dibangkitkan orang ramai di Malaysia... Malah dana harta untuk Ahmad Albab yang dikawalselia oleh Leprechaun Malaysia nih bernilai lebih berbilion "RosmahMansor @ RM" .... 

Hahaa.... Dan nama Leprechaun versi Malaysia yang menjaga harta yang dikolek untuk si Ahmad Albab ini aderlah .... Hahaha... Lu baca balik keseluruhan artikel gua nih.. Pastu lu tau yang mana sayu yang gua ceritakan nih... Hahaha .... Audit ,... Hahaha itu semua boleh diejast... Atas kertas ja... Berapa banyak syarikat audit antarabangsa (Cooper & Lybrant, PwC, Arthur Andersen, E&Y, KPMG dan banyak lagi) yang glamer besar tue pon ader buat ejast magik dalam audit diorang... Inikan pulak Malaysia punya audit.... Tulur pon tarak.... Kalo betul Jabatan Audit Negara ader tulur... Diorang bukan setakat dedahkan data dan auta .... Tapi hartar kertas cadangan pertuduhan kepada Peguam Negara....  Hahaha

P/S : oh yer... Gua ader story camana Ahmad Albab dapat bayar satu bangunan dier dengan gunakan dana Leprechaun ..... Hahaha ... Tapi itu edisi lain la.... Hahaha

1 comment:

  1. Ye la der.... forex hukumnya haram konon.
    Kat malaysia ni makna kelicikan dan kebijakan pun dah sama ertinya samada pada tujuannya... matlamatnya... caranya. ontahlah........... erm erm....

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja