Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

22 April 2015

Jom Bantah Cadangan KWSP

Bhai/DeeDee semua...

Cadangan KWSP untuk melanjutkan umur pengeluaran bagi dana KWSP kepada 60 tahun dengan alasan untuk mencukupkan dana yang sesuai untuk persaraan adalah tidak praktikal dan berniat jahat.

Pencarum KWSP adalah berhak keatas dana yang dicarum dan sebarang penggunaan ataupun kawalan atas dana tersebut sepatutnya diberikan kepada pemunya dana setelah pencarum mencapai umur persaraan, walaupun umur persaraan bagi warga kerja kerajaan dinaikkan ia adalah tidak kena mengena dengan pencarum yang mana majoritinya adalah pekerja swasta.

Dengan perkembangan teknologi dan suasana kerja yang semakin canggih golongan pencarum yang sudah mencapai umur 50 tahun hingga 55 tahun sudah tidak releven untuk terlibat dalam kerja yang melibatkan waktu kerja yang tetap, sesuai dengan umur persaraan 50 tahun/55 tahun satu waktu kerja yang fleksibel amatlah diperlukan...

Terpulang pada pencarum samaada untuk bersara terus ataupun menggunakan dana pencarum untuk memulakan kerja secara fleksibel yang lebih relax dan kurang tekanan.

Dengan cadangan KWSP ini ,ia akan membantutkan proses peralihan pesara yang telah lama mereka rancang dan idamkan...

Jadi, adalah menjadi tanggungjawab kita sebagai pencarum KWSP untuk membantah cadangan ini dikemukakan apatah lagi dilaksanakan.

Tandatangani petisyen ini di SINI


4 comments:

  1. KWSP TGH BUAT SURVEY DAN UNDIA SETUJU ATAU TIDAK... SEBENARNYA ITU HANYA PENYEBAB SBB AKHIRNYA BILA UNDI DIISTIHARKAN RAMAI YG SETUJU...

    ReplyDelete
  2. Apakah KWSP fikir duit caruman pekerja itu adalah duit emak bapak KWSP yg punya? KWSP sendiri pun telah tidak amanah selama ini, dgn melabur duit simpanan pekerja yg relatifnya merugikan pencarum.

    ReplyDelete
  3. Korang juga yang silap. Cakap mulut tak setuju tetapi buat perkara yang berlawanan. Tak suka dasar KWSP tetapi BN dipangkah jua. Tak suka GST tetapi BN pujaan hatiku. Ini bukan salah KWSP tetapi orang yang kita pilih jadi pemimpin yang buat dasar dan tentukan siapa peneraju KWSP. Kutip tandatangan petisyen tidak ada kesan bro. Kutip duit, lantik peguam dan lawan kat mahkamah baru betul. Kalau rasa mahkamah Malaysia tak bagus (ada dakwaan karut-bias), mengadu kat ILO- kalau ada sangkut paut atau bidang kuasalah.. hehehe aku tak tau sangat... sebab KWSP ini banyak menguruskan dana swasta....

    ReplyDelete
  4. simpanan untuk hari tua anda jika umur panjang
    simpanan untuk bn nak guna lama sikit
    kwsp terima arahan saja
    pastikan bukan bn lagi

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja