Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

26 October 2013

Terbaeklah Diorang Nih...

Bhai/DeeDee sekalian...

Ramai yang menuduh dan mengatakan gua buat fitnah jer dalam isu rompak dan bunuh di AMBANK USJ.... Hahaha... Yang best tue..... "Kununnya" ader statement dari Maznah Hamid katanya dier difintah kerana politik.... Hahaha.... Lawak siot... 

Sebab aper gua kata lawak... Sebab...

1. Statement tue kuar kat blog mana ntah... Hahaha... Kenapa Maznah Hamid takmo nak kuar statement kat media tempatan.... Hahaha... Bukan ka dier cukup ngam dengan media selama nih... Kenapa takder keluar satu aper pon kat media dalam masa 72 jam tue... Hahaha.... Takkan la kot...

2. Kalu la yang terlibat tue betul Syarikat Kawalan Prima Sdn Bhd... Kenapa KDN tabrani nak sebut nama syarikat tue langsung dalam statement kononnya lesen operasi sudah dibatalkan... Takkan takut kot... Ader VVIP ker disebalik Kawalan Prima Sdn Bhd?

3. Kenapa takder sorang pon wakil dari Kawalan Prima Sdn Bhd ader datang lawat keluarga mangsa... Takkan tak prihatin kot...

4. Okeh.. Bagi yang kutuk gua kononnya gua tibai NUBE takder fakta.... Hahaha... Nih gua nak kasitau... Kalupun yang meninggal dunia tue seorang pegawai... Dan bukannya dibawah NUBE... Err... Abis tue... Lagi 3 orang kakitangan perempuan kat bank tue masa kejadian takkan la semua tue pegawai.... Bukankah yang lagi 3 tue juga mangsa... Mereka juga trauma...  Bukankah NUBE patut amik tau @ cakna...

5. Kenapa selepas 72 jam pun... Tiada apa-apa komen dari samseng tiga line Zahid Hamidi tue... Bukankah dia tokey KDN... takkan KDN sudah lepas tangan... Bukankah yang membuat tapisan keselamatan aderlah KDN?

6. Kalu betul la syarikat yang terlibat aderlah Kawalan Prima Sdn Bhd... Mengapa AMBANK tidak mahu ambil tindakan drastik batalkan kontrak... 

7. Apa pula komen pemilik syarikat Kawalan Prima Sdn Bhd... Dan kenapa semalam gua masih nampak kenderaan van kebal syarikat nih beroperasi diatas lebuhraya...

Hahaha. Jawab... Jangan tak jawab....  Misteri nih makin kusut makin serabut... Hahaha... Tutup sana terbukak sini... Tutup sini terbukak sana...

Last-last tabley jawap.. Dan tuduh la ianya semua fitnah.... Hahaha... Sekadar nak cover line.... Hahaha

TAMBAHAN: 

Ini bukan citer politik.. Ini citee tentang salahguna kuasa, rasuah dan kecuaian pengurusan... Ini citer tentang nyawa manusia... Ini citer tentang kerja cincai bancai bab keselamatan... Ini citer pasai keselamatan negara... Ini citer pasai cover-up.. Ini citer pasai DUIT dan KUASA.... 

Ader paham ka???

7 comments:

  1. Saya dengan ini memberi peringatan kepada anda untuk menarik balik semua pernyataan yang membabitkan nama SECURIFORCE SDN BHD dan DATUK MAZNAH HAMID dan pernyataan maaf secara terbuka. Seperti yang telah saya jelaskan kepada semua blogger melalui maklumat-maklumat yang disampaikan pada 25/10/2013, SECURIFORCE SDN BHD dan DATUK MAZNAH tidak ada kena mengena langsung dengan kes yang berlaku. Penafian ini juga telah dibuat melalui akhbar-akhbar tempatan. Sila dapatkan maklumat lengkap dan jika masih ada komen membabitkan SECURIFORCE dan DATUK MAZNAH dalam tempoh 24 jam ini, tindakan undang-undang akan di ambil.

    ReplyDelete
  2. Tudia, hang dah kena warning ......aiyaaaa, mak ooiiii, ammmmaaaa.

    ReplyDelete
  3. TUDIA ANON KASI WARNING DAA ! AYO NI MESTI SAMSENG KAMPUNG DUSUN ;) ABU jangan lupa !

    ReplyDelete
  4. Berikut adalah respond yang telah saya hebahkan kepada blogger-blogger yang telah dikenalpasti.:

    Saya dengan penuh bertanggungjawab, ingin menjelaskan dengan benar kepada kenyataan-kenyataan palsu, tidak tepat dan yang mempunyai agenda-agenda lain bahwa syarikat SECURIFORCE SDN BHD bukanlah syarikat yang terlibat mennggajikan Pengawal Keselamatan yang menembak mati Pegawai Bank (AMBANK) Cawangan Subang Jaya baru-baru ini. Kami amat kesal dengan fitnah yang dilemparkan dalam blog tuan, kenyataan-kenyataan murahan, yang malas membuat research, yang miskin dengan sumber maklumat dengan pandai-pandai dan sesuka hati menamakan SECURIFORCE SDN BHD sebagai syarikat yang terlibat dan seterusnya membabitkan nama Yang Berbahagia Datuk Maznah Hamid.

    Susulan daripada itu, saya bagi pihak SECURIFORCE memberi peringatan dengan t egas bahawa pernyataan-pernyataan yang tidak benar seperti ini boleh menyebabkan pihak kami tidak akan teragak-agak untuk mengambil tindakan undang-undang. ini kerana kandungan lapuran yang dimuatkan lebih menunjukkan stu niat buruk, mencemarkan peribadi seseorang dan secara langsung ditujukan kepada SECURIFORCE.

    Saya ingin memperingatkan kepada semua blogger agar lebih bertanggungjawab, carilah maklumat dengan tepat dan betul sesuai dengan peranan dan etika untuk menyampaikan berita, komen, maklumat yang benar kepada umum. Jadilah seorang blogger yang yang sebenar, bukan sebagai 'blocked head'. Sebagai panduan, dan sedikit tips kepada semua, maklumat sebanar syarikat yang terlibat sentiasa boleh diperolehi dengan tepat melalui :
    1. Kementerian Dalam Negeri (Bahagian A, Keselamatan, KDN).
    2. Polis DiRaja Malaysia (PDRM).
    3. Persatuan Perkhidmatan KAwalan Malaysia (PPKKM).
    4. AMBANK
    5. layari www.fz.com
    6. layari www.malaysiandigest.com

    Ini adalah kes sensitive melibatkan kematian dan memberi impak kepada waris yang masih hidup. Janganlah mempermain-mainkan situasi ini. Seharusnya tuan meminta semua pengikut blog unutk sama-sama sedekahkan al-fatihah kepada Allayarhamah atau memberi apa jua bentuk sumbangan kepada waris si mati. Bukan membawa niat buruk tuan untuk cepat popular.

    MArilah kita bersama sedekahkan surah al-fatihah kepada Allayarhamah mangsa, dan ucapkan takziah kepada keluarga mangsa.

    Sekian, terima kasih.

    JALIL IBRAHIM
    Pengarah
    019-2234555

    ReplyDelete
  5. Ya gua setuju.. betui tu encik Securiforce.

    Better off kita tak bincang, cuit langsung perkaitan syarikat tersohor Securiforce, Dato Maznah IF no valid proofs whatsoever.

    Better kita kaitkan insiden ni kelemahan pengurusan sumber manusia terbabit saja. Sistem penyaringan keselamatan negara & lokaliti di institusi perbankan, umpamanya.

    Kita tak payah la main-main isu ni apa isu pun.. fgs, yes ofc!

    TAPI who with right mind nak main dengan nyawa orang sampai begitu tamak orang tu sanggup bagi lulus IC untuk PATI, bagi kerja keselamatan lokaliti kat warga asing? This is what going on nationwide.

    Doakan si mati tu bagus. BUT just let it be, sit back + do nowt, is not. Yang mati & waris dia perlukan keadilan, kebenaran + pampasan. Kita perlu jadikan insiden ni 1 iktibar untuk masa depan dengan ketengah punca boleh terjadi isu/ tragedi ni supaya no more slip ups.

    Apa pun mesti ada more rooms for improvemnt.. We take a lesson from it for better ourselves & the security system, right?

    ReplyDelete
  6. KAH KAH KAH!!!

    Anon October 26, 2013 at 11:24 AM punya bontot panas sudah!!!

    Konfirm tak ble dok diam lepas ni!!!

    KAH KAH KAH!!!

    ReplyDelete
  7. Takda sape nak bertangungjawab.. bahkan pihak polis bank etc. semua diam.

    Kalau tak dapek buat apa.. biarla mereka didakwa kat mahkamah akhirat esok biar mereka berbaris panjang beratus tahun nak settle masalah kecik ni.. masa tu duit dan kemewahan mereka dapat didunia pon dah tak berbaloi dan berguna.. Nak menyesal pon takleh dah.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1