Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

07 November 2012

Biawak Hidup

Bhai... Dari dulu lagi.. dari mula lagi... gua ader citer pasai "biawak hidup" ... Orang Melayu dahulu kala memang pandai mencipta peribahasa... "Seperti Menanggung Biawak Hidup"....

Takder pekdah... Buang masa.... Mengabihkan boreh jer kiter kalo menyimpan dan menanggung "biawak hidup".... Tak guna sesen pon..

Bukan boleh buat jaga harta benda macam kalu kiter bela anjing ker... Bukan boleh main-main manja macam kalu kiter bela kucing ker... Takder guna.... Mentakedarah makan minum berak merata pandai ler spesis hewan "biawak hidup" nih.

Lain daripada tue takder... Lain la kalu lu nak masak "biawak hidup" tue buat jadik kari gudumbuk ka... Boleh gak makan dengan roti canai.. Hahaha

Jadi... Terbaek... Sebab "biawak-biawak" yang kiter semua bela tue dah gemuk gedempol... Dah cukup haulnyer... Terbaek kalu kita awetkan jer... Pastue susun letak kat dalam muzium ... Bawah kategori binatang... kategori haiwan... Boleh jugak anak cucu akan datang nanti kenal yang mana satu biawak pasir (dhab)... biawak liar.... biawak belaan... ataupon iguana...

Ader gak faedahnyer dari segi nilai "alam dan manusia" .... kan kan kan.... Hahahaha... cukup-cukup la tue bagi makan dan tanggung "biawak hidup" nih.... jangan la jadi bangang dan bodoh.... hahaha

TAMBAHAN: Berapa ekor "biawak hidup" yang skrang nih sedang diternak diseluruh Malaysia? Ader sesiapa buat statistiknya...

2 comments:

  1. perghhhh... metaflora... metaflora... eeerrr... bro, biawak hidup selain metaflora diorang pandai sauna spa tak...????

    ReplyDelete
  2. Bhai ISA...

    Hahaha.... "biawak hidup" nih cuma main sauna kat "Neraka Jahanam" jer... hahaha

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja