Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

15 November 2012

Kalaulah Perwakilan Berani...

Bhai.... Kalaulah perwakilan berani dan ader telur...... 
  1. Bolehlah tanya apa tindakan yang akan diambil oleh Majlis Syura Ulama PAS atas komen Nasharuddin Mat Isa yang membuta tuli kepada isu Nurul Izzah.
  2. Bolehlah tanya apa tindakan yang akan diambil oleh Jawatankuasa Tatatertib PAS keatas semua tindakan dan komentar Nasharuddin Mat Isa yang amat bercanggah dengan ketetapan muktamar.
  3. Bolehlah tanya apa tindakan Pimpinan Tertinggi PAS keatas Nasharuddin Mat Isa yang tidak berkhidmat sepenuhnya kepada rakyat yang diwakilinya di Parlimen Bachok.
  4. Bolehlah tanya apa tindakan Jawatankuasa Tatatertib PAS bagi isu Nasharuddin Mat Isa yang terlalu banyak ponteng dalam menghadiri apa sahaja aktiviti parti.
  5. Bolehlah tanya apa alasan Nasharuddin Mat Isa telah berikan atas ketidakhadiran beliau di Muktamar kali ini. Ahli PAS semua ingin tahu apakah perkara penting di luar negara yang dihadiri oleh Nasharuddin Mat Isa sehingga meninggalkan Muktamar kali ini.
  6. Bolehlah tanya bila tarikhnya satu mesyuarat tergempar akan dilakukan oleh Majlis Syura Ulama PAS bagi menangani semua isu yang dibawa oleh Nasharuddin Mat Isa
  7. Bolehlah tanya adakah senarai calon-calon PRU13 bagi PAS kali ini adalah calon pilihan pimpinan atau calon pilihan rakyat.
Dan kalu pimpinan dan Majlis Syura Ulama PAS buat-buat bagi jawapan berbelit-belit.... maka itulah tandanya.... itulah signal .... bahawa memang aper yang gua jangkakan dan perhatikan selama ini aderlah perkara sebenar.... dimana pimpinan PAS dah semakin dibuai mimpi indah untuk bersama UMNO... dan  jika PRU12 tidak dapat memberikan kerajaan campuran PAS dan UMNO... besar kemungkinan pada PRU13 kita berpeluang untuk melihat perkara ini berlaku...

Dan .... pada gua.... pimpinan jenis macam nih la yang merosakkan PAS dari dalam... yang menjadi parasit... yang mementingkan habuan dunia.... yang dah lari dari landasan.... Dan sebab itulah jugak... gua ader pernah citerkan ngan sorang kawan.... gua bagitau dier... kalu hari ini Nik Aziz Nik Mat meninggal dunia.... sebelum sempat reputnya ikatan kain pada batu nisan Nik Aziz Nik Mat.... PAS dah bekerjasama dengan UMNO.... PAS dah bergabung dengan UMNO....

Hanya Nik Aziz Nik Mat sahaja yang menjadi penghalang kepada kerjasama PAS dan UMNO selama ini.... sesudah Almarhum Fadhil Noor.....




TERKINI: Nampaknyer seperti aper yang gua jangka... memang diorang tabrani nyer... cuma gempak bagi usul yang biasa-biasa jer... perwakilan nih bukanker pemimpin akar umbi? Hahaha.... Wala' dan thiqah tak bertempat... Kesian...

3 comments:

  1. Dan aku yakin tak ada sesape berani!

    ReplyDelete
  2. Salam C++

    Entah camne Mamat tu boleh duduk kat Majlis Syura, walaupun kalah dalam pemilihan.

    Menyampah. Menyampah. Menyampah!

    ReplyDelete
  3. Bhai Amir...
    Dah terbukti pon... hahaha... nak buat camana...

    DeeDee Yong...
    Aper boleh kiter buat .... setakat getik dan menyampah jer... Majlis Syura masih perlukan dier... hahaha

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja