Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

05 November 2012

Hina Atau Kritik?

Bhai... satu perkara gua nak kasi lu orang clear..... gua menentang penghinaan....tak kira la penghinaan keatas manusia mahupun keatas binatang.... sebab yang berhak untuk menghina ini hanya terletak pada Allah Azzawajalla... Dialah pemilik sebenar hak penghinaan...  sebagai manusia kita langsung tidak berhak untuk menghina...

Tapi.... gua cukup sokong kritikan... tak kira lah kritikan tue ditujukan kepada kawan mahupun lawan... dan biasanyer kritikan kita buat hanya kepada manusia... Belum pernah lagi gua dengar manusia mengkritik binatang.... Sebab tujuan mengkritik tidak sama dengan menghina...

Anyway.... walaupun besar mana lu nih.... walaupun tinggi mana darjat lu (ikut kata orang lar).... walaupun hebat mana la pangkat lu.... walaupun berapa banyak ilmu yang lu ader.... sebagai manusia lu kena terima kritikan....  sebab dengan kritikan tue la lu boleh gunakan untuk muhasabah diri.... tapi jangan pulak dengan kritikan tue lu jadi bengong... dan terus guna kuasa yang lu ader....

Sama ada lu atau anak buah lu atau pengikut/pembodek lu mengugut... menggunakan kuasa.. menyalahgunakan kuasa... semata-mata untuk menakutkan sesiapa yang lu tak suka... sesiapa yang kritik lu... tue salah tue bhai... mana boleh buat camtue....

Tak kira la lu pemimpin ka... Sultan ka... Raja ka... Agong ka... semua tua takder makna kat Allah Taala... kalu lu sendiri berkelakuan lebih kapir dari orang kafir.... (kapir tue lebih hina dari kafir).... Jangan ingat biler lu dah jadi pemimpin besar... jadi ulama.... jadi Sultan... jadi Raja... jadi Agong.... maka lu sudah jadi maksum.... lu sudah jadi hebat.... wei.....takder maknanyer la kalu sendiri sudah jauh tersasar....

Aper lu ingat lu boleh menongkat dunia ker.... Namrud pon kiok bhai.... Abrahah pon boleh kojol.... Firaun pon boleh terbongkang lemas..... jangan ingat wang ringgit dan title yang lu ader tue boleh selamatkan lu... Lu ingat Malaikat semua boleh kena rasuah ker... Lu ingat Malaikat semua boleh kena ugut ker bhai... sori maniam aaa..... jangan mimpi lar...

So.... gua tak heran lu saper.... besar mana pingat dan pangkat lu... hebat mana susur galur lu... besar mana kuasa lu.... gua tak heran.... sebab mampos nanti kena jadi ulam dengan ulat dan cacing dalam tanah jer.... takder la hebat mana pon..... jadi jangan la bongkak mender.... ingat la skit kat orang tua lu dan kaum keluarga lu yang dah masuk dalam tanah tue.... jangan ingat hebat.... awat... takder belajar pasai siksa kubur ker....

Lu ngan gua samer jer... darah warna merah.... takder bezanyer... kentut sama-sama bau busuk.... takder hebat maner.... cuma bezanyer lu duduk kerusi pemimpin... jadi... ingat... pemimpin nih la yang paling teruk kena soal pasai pimpinan dier...  gua pon duduk kerusi pemimpin gak.... cuma pemimpin dirumah jer.... yang itu pon gua dah takut.... ini lu ... gua tengok... perangai macam celaka tak abis-abis... aper nak jadi aaa.... takder contoh nak jadi pemimpin... itu pon lagi ramai yang nak jadi balachi lu... semuanya semata-mata kerana sikap Melayu.... Melayu yang suka menyembah manusia .... bukannyer menyembah Allah....

Orang Kristian kata... Paderi boleh mengampunkan dosa.... Orang Melayu kata.... Agong, Sultan dan Raja boleh mengampunkan dosa..... so... samer jer la camnie kan.... hahahahaha

Buat kengkawan gua yang kat dalam agensi tue... .... artikel ini tidak ader kena mengena dengan Akta Hasutan 1948.... jangan lupa aaa ader beza antara Kritik dan Hasut... ader beza antara Hina dan Kritik.... gua tau lu orang professional... jadi be professional la bhai....  (artikel ini ader kena mengena dengan yang hidup dan yang sudah mati)

No comments:

Post a Comment

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja