Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

06 November 2012

Bila Polis Membuat Laporan Polis

Bhai... Lu nak tau dak... Di Asia Tenggara nih... Negara yang paling banyak laporan Polis dibuat setiap hari aderlah Malaysia... Kira kita nih jadi juara la... Hebat kan...

Punya lah banyak laporan Polis sampaikan pegawai penyiasat (IO) pon jadi kelam kelibut.. Tak cukup masa dan kakitangan... Yer la... Laporan berkaitan eksiden pon kena amik tau... anak lari dari rumah la... kes jenayah... hilang kambing ... hilang kucing... sampaikan soalan bocor SPM 2012 pon ader laporan polis...

Itu belum lagi laporan berkaitan urusan perniagaan... Dan laporan yang paling banyak gua diberitahu la nih aderlah yang berkaitan dengan politik... Sehari paling cikai satu Malaysia akan ader sekitar 200 laporan berkaitan politik sahaja.... Hahaha

So... Bila polis sendiri yang membuat laporan polis... Lu agak-agak aaaa... Aper akan jadi dengan laporan yang bertimbun tue... Bukan aper... Kengkawan gua yang duduk kat bahagian siasatan dah naik menyampah dah dengan laporan polis yang berkaitan dengan isu politik nih... Buat menyemak jer kata diorang..

Sampaikan geng-geng cawangan khas yang gua kenal pon dah tahap fedip giler dah nih... Diorang mintak tolong aaa... Banyak lagi kerja lain nak buat... Diorang mintak sangat la kepada pegawai yang jadi balachi orang politik tue supaya jangan kacau kerja hakiki diorang... Cukup la dengan kesibukan yang ader tue... Tolong jangan tambah lagi dengan laporan-laporang bodoh berkaitan politik dan orang berkepentingan...

Ini luahan dari diorang kawan-kawan gua yang ramai di Cawangan Khas tue... Pasai pegawai nak nama dan naik pangkat... Sanggup jadi barua politik.. Last-last menyusahkan anggota-anggota kat bahagian siasatan... Terpaksa buat kerja bodoh diorang nih... Tolong aaaa... Jangan la jadi balachi dan barua... Tolong skit aaa...

2 comments:

  1. Syyhhh diam diam sudah la mamat ! Ni repot repot ni leh jadi1 industri boombastic...leh kaut juta-2 RM siot.

    Haha..Gua nak pakat sama Tan Sri atau Dato' mana ni gua nak mintak Najib swastakan kaunter repot polis ni... Semua orang akan datang kaunter buat repot, kan? Khasnya si Berahi-mmm Ali tu ..pasal nak saman orang yg 'mempitenah' dia... haha...kayo la pakcik pasni. mana taknya, gua cas RM10/ repot...ambekkaw..kaw kaw!

    POlis pun kena buat repot kalu nak ambik tindakan/ siasatan... wow! marvelous pojek gua ni!

    ReplyDelete
  2. Bhai Hanz Azdi...

    Pergh... idea lu nih best aaa... amacam kiter pakat... gua ader kompeni Sdn Bhd (RM2) ... boleh aaa... gua lantik lu jadi director... jadi CEO... amacam???

    Hahaha

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja