Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

22 November 2012

Mashitah Ibrahim Makin Mengarut

Bhai dan DeeDee sekalian.... lu orang mesti tau kan... bahawa selama nih.. pengagihan zakat kepada asnaf memang banyak yang mengarut... Pusat Zakat yang buat banyak kutipan... memang hebat dalam bab kutipan.. tapi gagal biler masuk bab pengagihan... hancuss... sampaikan banyak asnaf fakir dan miskin yang terpaksa merempat dan menerima bantuan dari NGO dan persatuan agama lain... seperti Kristian...

Sebab kegagalan Pusat Zakat dalam mengagihkan dan menyalurkan dana... maka ramai asnaf yang tidak mendapat hak mereka...

Nih... tetiba jer... Mashitah Ibrahim yang jadi Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri dok bagi cadangan.. supaya pesakit HIV/AIDS boleh dapat bantuan zakat... konon.. dibawah asnaf riqab.....

Bab ini gua tak setuju... sebab peratusan pesakit HIV/AIDS muslim yang mendapat penyakit itu secara tidak sengaja adalah sedikit (terlalu sedikit) berbanding dengan peratusan pesakit HIV/AIDS yang memang sengaja terlibat dengan gejala songsang...

That's why la... gua tak bersetuju diorang nih boleh dapat peruntukan dari dana Zakat... aper.. tak cukup ker dana dari dalam Kementerian Kebajikan untuk dibagi kat diorang... kenapa nak rembat gak duit zakat... Mana boleh... Lagipon... asnaf riqab tue takder kena mengena dengan pesakit.... jadi lain kategori... dan tak layak....

Makin teruk dah kena penyakit dunia kat Mashitah Ibrahim nih... itu hari dier kata boleh melacur atas alasan dharurah....  la nih... pesakit HIV/AIDS plak boleh dapat zakat... asnaf riqab lagi tue.... aper bodoh sangat dah dier nih ker... ader ilmu... tapi bangang nak mampus... aper daaa....

3 comments:

  1. Hj Najib Bini RosmahNovember 23, 2012 at 1:20 PM

    Fatwa dah bagi...

    Golongan ASNAF ikut puak syaitan ialah guna duit zakat untuk bayar pihak peguam yang menolak permohonan bicara Saiful Bukhari dalam tuduhan qazaf - menuduh zina tanpa mengemukakan 4 saksi... Kalau bayar semula kira kowtim la dengan dosa guna duit zakat tu...

    hina hukum Hudud dan ulama PAS ok tapi jangan sokong DAP...

    Allah tunjukkan lah pada makhluk macam Masitah, Jamil dan Fathul ni kebenaran yang mereka sedang cari...

    Atau biarkan mereka seperti golongan yang dibacakan dalam surah Yasin... Buta mata, buta hati dan akal fikir... sehingga sampai akhir zaman....

    ReplyDelete
  2. Bhai Hj Najib Bini Rosmah...

    Hahaha... Jamil Khir tue sebahagian asnaf zakat tue.... tapi depa kata la... hahaha... bukan Al Quran kata.... hahaha

    ReplyDelete
  3. Lu ..bab zakat jangan memain siot ! Lu dah 'menghina' kedaulatan Islam dalam 'menjaga' bab Zakat ni.

    Ya, depa orang baitulmal mesti pandai, cerdik mengutip hasil zakat sebab tu fardhu siot! Lu tak tau ker semua kita kena bayar zakat untuk 'kerajaan syaitan yang dikenali'... bukan untuk asnaf la. Asnaf tu pada kerajaan setan tu adalah 'waste' saja. Tu pasal takda nya depa nak basmi kemiskinan atau nak habis semua setiap sen untuk asnaf.

    Oh, ada asnaf baru-a ker? Riqab wtf, yeah ? Tu jalan nak kita 'redha' la kalu sebahagian duit yg ratusan juta RM (mungkin cecah bilion RM kot) tu menteri, kabinet ker salurkan kepada Makna ker, tak makna ker NGO yg sekufu dengannya , bagai... haiyaa...ni biasa la ni taktik gua boleh baca ni maa.

    Bila entah si Ma****ahhhH tu terpaksa melacur atas alasan dharurat .. kot boleh gua tolong sedekah apa yg patut!

    haha

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja