Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

24 November 2012

Kuasa Wang, Jawatan Dan Pingat

Bhai.... gua nak story lu satu mender.... Lu baca baik-baik aaaa..... Camnie... ader orang tue kan... dulu... pernah takder kerja... menganggur.... lepas kena pecat dari sebuah syarikat tu... ala... syarikat media.... masa tue... dier rasa diri dier diperdajai... diperalatkan... jadi dier jaja citer sedih dier kat sana sini... dier gunakan salurang media sosial untuk jaja citer sedih dier..

Masa tue dier cuba berbaik dengan semua orang... tapi orang kat sebelah BN takmo nak layan dier...  jadi dier berbaiklah dengan beberapa orang kuat media sosial yang dok belah anti BN.... Dengan tue .... dapat la dier menjaja citer sedih dier... dapat la dier pengaruh balik dalam media sosial.... dan paling best tue... ntah camana... geng-geng blogger nih amik la dier jadi leader....

Ingat dier nih okeh la... takkan melacurkan diri dier dalam dunia nih kerana wang dan jawatan....

Dalam pada tue... biler dier dah dapat pengaruh ... dah ramai yang mula baca blog dier.... dan dah ramai yang mola kenal dier... dier pon aper lagi.... dier tak sia-siakan peluang... bodek sana sini... (itu dah memang perangai dier)... akhirnya... orang tua kutuk nak mampus tue amik la dier.. angkat la dier... tapi bukan secara direct... tapi guna proksi.... supaya orang lain (blogger lain yang rata-rata anti BN) tak perasan....

Masa tue mamat nih sengkek sangat.... dier pi cuba lepak kat opis lama dier pon kena kutuk melampau.... then.... si tua kutuk nak mampus tue pon sponsor la dier... bagi dier kerja untuk jatuhkan Abdullah Ahmad Badawi dan Khairy Jamaluddin.... blogger anti-BN yang lain ingat mamat nih memang bersungguh nak jatuhkan Abdullah Ahmad Badawi tanpa ader "string attached" .... rupanya... blogger lain terpedaya..... mamat nih dibayar untuk menjatuhkan Abdullah Ahmad Badawi... yang lain jadi sejarah la ...

Jatuh jer Abdullah Ahmad Badawi.... tak lama lepas Najib Razak nak jadi PM.... mamat nih mula diambil bekerja kat opis lama dier... terus naik pangkat... dan gaji makin besar... tapi blogger lain semua tak perasan lagi.... Oh yer.. lupa nak citer yang masa dier kena pecat tue... dier pernah tulis artikel macam-macam yang menyebabkan dier disaman..... tapi lepas Najib Razak naik jadi PM... terus kes saman nih clear...

Bukan setakat bebas dari masalah kewangan, kerjaya dan saman,.... tapi tetiba jer mamat nih dianugerahkan pingat oleh puak dewa....  dapat pingat bukan pasai mamat nih ader berjasa kepada negara atau negeri... tapi... pasai bodek dan ampu melampau.... ala... lu tau kan... sejak 1511... pingat-pingat yang diberi oleh para dewa bukan ader nilai pon... banyak yang disebabkan ampu dan bodek... itu tak termasuk pingat beli.... hahaha... Lu ingat kalu puak dewa tak jual pingat... camana nak sponsor majlis harijadi... hahahaha

Okeh... kiter sambung balik citer mamat nih... skarang nih... kerana duit (wang), jawatan, kerjaya dan pingat... mamat nih sanggup melacurkan diri dier untuk kerja setan... bodek dan ampu tahap gaban.... malah kaki rasuah pon mamat nih sanggup nak bela.... hahaha... semua pasai kuasa wang, jawatan dan pingat.... Agaknyer .. dier tengah aim untuk dapat pingat lagi besar kot.... hahaha...

Aper-aper pon... pada gua... manusia yang takder integriti macam nih... yang sanggup bersekongkol dengan puak durjana .. hanya kerana perut dan bawah perut... memang manusia yang paling teruk dalam dunia nih... dan manusia macam nih... mungkin dier rasa Tuhan takder makna pada dier... dan pada dier... mati nih takder mender... dan soal amal ibadat dan azab kubur maybe takder mender... malah maybe mamat nih rasa dier boleh rasuah para malaikat.....

Aper nak jadi la... insaf-insaf la.... kalu dulu pernah togok air kencing setan... makan rasuah mender... bawak-bawak la insaf.....

Errr... lu orang kenal ker mamat yang gua citer kan nih ker??? Kalu tak tau .. mari gua bagi hint... skrang nih mamat nih tengah bela dan defend kaki rasuah nombor satu kat Sabah........ hahahaha

3 comments:

  1. rambutnya panjang speakingnya inglis. hahaha...

    ReplyDelete
  2. Ahh... janji bukan gua!

    ;) gua merdeka !

    ReplyDelete
  3. Bhai BunBinBan...
    Hahaha... sori.. hadiah takder.. kalu lu nak gak hadiah... pi mintak kat Rosmah si hantu kopek tue... hahaha

    Bhai Hanz Azdi...
    Hahaha.... lu maner ader merdeka... lu cuma mauduitka..... hahaha

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1