Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

29 January 2012

Locus Standi

Pertama skali... Azizan Razak memang tabley pakai punya pemimpin... Gua tak kisah berapa siri pon Harakah dan HarakahDaily nak buat cerita tentang zuhudnya Azizan Razak nih... ... citer bab zuhud yang takder kena mengena dengan pentadbiran dan kerjabuat Azizan Razak sekarang nih sebagai MB Kedah... sori aaa PAS, Harakah dan HarakahDaily... kalu pun nak cover citer... jangan sampai sebijik tiru cara UMNO/BN....

Okeh... Masa mula-mula kes KUIN 5 nih jadik ... aper yang Azizan Razak cakap dalam media dan dalam Harakah..... dier cakap PAS, Presiden dan sesiapa sahaja takder "Locus Standi" dalam kes ini... KUIN aderlah dibawah pentadbiran Kerajaan Kedah dan dibawah PAS Kedah....

Maknanyer... orang lain jangan campur tangan... yang boleh hanya Kerajaan Kedah dan PAS Kedah jer.... Maknanyer masa tue Azizan Razak stuju benar kalu AUKU dikenakan kepada 5 orang mahasiswa tue...

Masa tue lagi gua pelik... kenaper tak guna budi bicara.... Alangkan Polis yang dok buat Roadblock merata tue pon boleh guna budi bicara... ader yang kena saman.. ader yang tak kena saman.. tapi kena warning jer....

Tapi dalam kes KUIN 5 nih... langsung takder budi bicara.... Gua tau la AUKU tue berkuasa atas semua IPTA/IPTS ... tapi dalam mana-mana tindakan tatatertib... perkara pertama yang patut dibuat aderlah menggunakan "Budi Bicara" ... bukan tak boleh bagi warning ker aper ker... tapi terus kenakan tindakan dibawah AUKU iaitu gantung belajar....

Kalu Naib Canselor dan Jawatankuasa Tatatertib IPTA/IPTS lain bengong ikut cara stail UMNO/BN... takkan Naib Canselor dan Jawatankuasa Tatatertib KUIN pon bengong samer kot.... Kata dipunyai oleh Kerajaan Negeri dan PAS Negeri.... takkan bengong samer macam UMNO....

Sebab itulah gua berpendapat.. Azizan Razak nih memang tabley pakai... kalu lu orang semak balik statement selama nih dari Azizan Razak pasai isu KUIN 5 ... nampak sangat flip flop dier... nampak sangat chenge tak tentu hala dier... nampak sangat perangai sebijik macam UMNO...

That's what la gua dari dulu lagi tarak respek sama ini Azizan Razak... sebab ... dier nih langsung tarak ader gaya untuk jadi pemimpin Islam... sebab kalu pemimpin Islam nih.. dier boleh terima nasihat dari rakyat... tapi Azizan Razak nih dier langsung tabley... dier rasa dier jer yang betul.... perangai sebijik UMNO...

So... sebab itu la selama nih UMNO Kedah tarak kacau sama Azizan Razak... sebab Azizan Razak nih samer macam depa... samer geng... samer perangai... tarak percaya ka... cuba lu tengok berapa banyak ker UMNO Kedah dan Pusat kacau pentadbiran Azizan Razak... yilleks.. tarak.. nil... kosong... semua biarkan jer.. sebab depa tau Azizan Razak geng depa...

Cuba tengok kat Lim Guan Eng... Khalid Ibrahim... Nizar Jamaluddin... Nik Aziz... semua kena kacau... Azizan Razak jer yang depa tak kacau pon... lu orang tarak pelik ker... hahaha

No comments:

Post a Comment

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1