Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

25 January 2012

Borak Petang

Bhai.. petang tadi gua berborak ngan beberapa orang muda (bawah umur 50 tahun) .... rata-rata diorang nih memang la sokong Pakatan Rakyat... tapi.. depa tak gemar beberapa idea dan tindakan Pakatan Rakyat kepada masyarakat...

Diorang cakap... kalu Pakatan Rakyat nak lead kerajaan Persekutuan lepas nih... perkara pertama yang Pakatan Rakyat kena buat aderlah ... jangan berlagak bagoosh... sebab ramai sangat pimpinan Pakatan Rakyat yang berlagak bagoosh... macam la diorang jer yang paling bagoosh...

Lagi satu.. tolong aaa.. jangan berjanji bukan-bukan yang sendiri tau tarak boleh nak laksanakan... kalu setakat janji kat bibir jer... tarak guna.. kurang-kurang pon Barisan Nasional.. kalu berjanji tak tunai pon.. tapi dah dekat nak pilihanraya mesti dier akan buat...

Jangan lupa gak... masa belum menang... senang sangat nak jumpa... rajin pergi Masjid.. Surau... boleh jumpa kat pasar... tapi biler dah menang... berlagak nak mampus... malah rasa terlalu hebat... sampaikan biler orang ajak pi kenduri kecik pon nakkan layanan mengalah VVIP besar... sedangkan sepatutnya wakil rakyat kena la nampak "humble" ... merendah diri skit..

Paling orang menyampah biler ader yang rasa diorang nih ilmu agama tahap tinggi.. sampaikan tabley orang biasa nak tegur skit... terus melenting... yer la kitorang tau la lu ader "kertas" dalam pengajian agama... tapi jangan la berlagak sangat..

Oh yer... perkara paling penting yang gua dengar masa berborak petang tue aderlah.... tolong aaa... jangan rasuah.... kalu dulu belum menang.. semedang kata UMNO/Barisan Nasional kaki rasuah... tapi biler dier menang.... dier pulak yang lebih rasuahnyer... lantik kroni la... slot balak la... segala-gala macam mak nenek... tambah lagi perangai balas dendam..... biler dah pegang kuasa.. mola balas dendam sama rakyat yang tidak menyokong dier....

Pigidah.... poodah la woi...

So... lain kali gua nak nasihatkan semua bakal-bakal wakil rakyat nih... bukak telinga dan mata tue.. dan lihat aper yang rakyat perkatakan tentang lu dan kerjabuat lu.... guna akal.. jangan guna kapla lutut...

2 comments:

  1. Kalu nengokkan ceramah macam gaya nak jadi pembangkang selama2nya. Asyik ceramah kutuk ameno. Ceramah pasal bentuk pentadbiran PR kureng! Pasal bencikan ameno terpaksalah undi PR. Ditakdirkan Allah PR dapat ke Putrajaya harap jangan keluarkan statement "PR telah mendapat sokongan rakyat". Aku lempar muka depa dengan taik lembu!

    ReplyDelete
  2. Bhai Chor...

    Betul tue.. gua stuju ngan pandangan lu.. gua kekadang dah naik menyampah nak pegi ceramah Pakatan Rakyat nih pasai nih la... tak abis-abis menyalahkan Barisan Nasional...

    Cuba la tunjukkan skit camana caranya Pakatan Rakyat nak handle negara ker... citerkan camana nak handle supaya matawang kiter naik taraf berbanding USD ker.. berbanding SGD ker...

    Cubalah tunjukkan jalan supaya peratusan masyarakat berpendapatan rendah dapat dikurangkan ker...

    Ini tidak... sikit-sikit salahkan BN... tabley la camnie slalu... ini gaya-gaya orang yang nak kekal jadi pembangkang jer.,...

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja