Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

30 January 2012

Mahukah Azizan Razak Memohon Maaf?

Bhai... gua nak tanya lu satu persoalan nih.... errr... agak-agak lu aaa... mahukah Azizan Razak memohon maaf? .... hahaha.. Kalu gua tanya Pak Bakaq PenarikBeca... mesti dier akan kata ... jangan dok mimpi la... hahaha...

Gua dah lama dah dalam PAS nih... gua dah tengok macam-macam jenis orang ader dalam PAS nih... jenis yang berilmu, tapi zuhud dan lemah lembut.... jenis berilmu, zuhud tapi keras... jenis yang nampak macam berilmu, ngarut dan keras kapla... dan jenis yang bodoh nak mampus tapi lembut dan senang dibentuk..

Azizan Razak nih kalu ikut ilmu agama.. boleh la dikatakan tinggi gak..... kalu nak dibandingkan dengan gua yang belajar disekolah Missionary (Kristian) nih... hahaha... jauh la... tapi kalu ader ilmu tinggi langit pon... tapi tarak diamalkan ilmu tue pon tarak guna juga wei...

Giler aper belajar tinggi-tinggi tapi taknak ikut keilmuannyer....

Macam orang pi belajar mengaji Al Quran ler... belajar taranum, siqah, tajwid dan lain-lain macam nak giler... tapi takmo nak belajar dan paham isi kandungan ayat-ayat yang dibaca tue... hahaha... jadilah macam Musabaqah Al Quran yang tetiap tahun Malaysia anjurkan tue... hahaha

Aper salahnyer kalu masa mula-mula kes KUIN 5 nih berlaku... Azizan Razak dan pentadbiran KUIN mengambil pendekatan "BUDI BICARA" ... dan tak menggunapakai AUKU sebagai satu alat untuk menyenyapkan suara mahasiswa.... bukanlah lebih baik mengambil sikap "bertolak ansur" dari bersikap keras melampau atas alasan ianya aderlah Undang-Undang yang ditentukan kepada IPTA/IPTS...

Polis yang buat roadblock pon tau nak guna budi bicara... takkan Azizan Razak dan pentadbiran KUIN tak reti nak guna budi bicara kot....

Nampak sangat Azizan Razak dan pentadbiran KUIN memang jenis keras kapla... tak boleh nak bertolak ansur... Lu orang boleh baca semua statement Azizan Razak sejak dari mula lagi kes ini... siap kata PAS Pusat takder locus standi la... senang cakap... susah ker Azizan Razak memohon maaf?

Perangai politikus macam nih la yang menyebabkan dari dulu lagi orang tak berapa nak suka dengan PAS... sebab perangai keras kapla, berlagak bagoosh, berlagak alim dan susah menerima pandangan orang lain (konon tak belajar ilmu usul-fiqh lah)... sebab itulah... kalu PAS takder join Pakatan Rakyat... 100 tahun lagi pun belum tentu PAS boleh dapat pegang pemerintahan...

Isu PAS menang kat Kelantan tahun 1990 dulu tue isu lain.. bukan pasai PAS bagoosh.. tapi pasai UMNO bergaduh sesama sendiri... UMNO banyak sangat cah keting... sori aaa...

No comments:

Post a Comment

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja