Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

29 January 2012

Hak Orang Asal Dikesampingkan Di Gua Musang

Bhai.. gua dari dulu lagi tarak suka biler dengar citer yang hak orang asal dikesampingkan ... dibuat main-main.. diperlekehkan macam la diorang nih pendatang tanpa izin... Gua cukup menyampah biler kerajaan (tak kira la negeri ker Persekutuan ker) yang amik ringan jer pasai hak-hak orang asal nih...

Orang Asal nih ramai yang takder pendidikan tinggi.. sebab itu la ramai diorang nih takder kad pengenalan.. malah.. geran tanah pon takder... sebabnyer.. pada diorang.. takder maknernyer kertas-kertas nih... bukannyer diorang nih pandai baca pon...

Malah sistem pendidikan kiter pon tak berapa nak layan orang asal nih.. aper salahnyer kalu ader sekolah khas untuk orang asal ker... kan lebih bagoosh... ini kiter ader sekolah jenis kebangsaan Cina, Tamil... tapi sekolah jenis kebangsaan untuk Orang Asal takder....

Nih timbul citer yang Orang Asal ditangkap dan dinafikan hak diorang atas tanah yang memang diorang tinggal dah lama di Gua Musang nih... memang la diorang takder geran tanah.. tapi tanah tue diorang dah lama duduk menetap... tapi Kerajaan Negeri Kelantan tanpa budi bicara.. terus sabitkan isu tanah tue aderlah tanah Kerajaan Negeri.. pasai tidak diwartakan kepada tanah adat Orang Asal...

Err... ngaper tak boleh guna budi bicara.. ngaper tak boleh berbincang cara baik.. ngaper kebulur sangat hasil balak sampaikan masa tue tertutup nak bincang cara baik dan budi bicara ngan penduduk setempat... Ingat kalu buat cara nih orang lagi respek ker... cheiyy... tak kira la Ustaz ker.. Ulama ker.. tapi kalu susah nak berbudi bicara... pada gua la.. tarak layak jadi pemimpin...

Aper salahnyer kalu kiter dengar keluhan Orang Asal... aper salahnyer bawak Orang Asal nih berbincang cara baik... aper salahnyer kalu ditangguhkan dulu urusan pembalakan sampai semua urusan berbincang selesai... aper salahnyer bagi pampasan sikit kat Orang Asal... aper salahnyer bagi geran kat Orang Asal...

Isu Orang Asal di Gua Musang nih gua rasakan akan menyebabkan Orang Asal akan menyamakan Kerajaan Pakatan Rakyat samer perangai macam Kerajaan Barisan Nasional.... Gua nak ingatkan Nik Aziz... Jangan pandang kecik dengan sentimen Orang Asal... jangan pandang takder mata dengan Orang Asal... Jangan perlecehkan Orang Asal...

Orang Asal pon ader hak diorang.. dan diorang nih jenis akan ingat jasa-jasa orang pada diorang... dan kalu diorang kata benci.. sampai biler biler diorang akan kata benci...

Sori aa... gua bukan agen UMNO.. gua bukan cybertrooper UMNO...

kalu Pakatan Rakyat (PAS) tarak betul jalan ... gua tegur... samer gak kalu Barisan Nasional (UMNO) tarak betul jalan... gua tegur gak...

Tolong aaa... jangan ikut perangai UMNO/BN .... tolong aaa...

No comments:

Post a Comment

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja