Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

19 January 2012

Tua Kutuk Tak Sedar Diri Nak Mampus

Bhai... gua cukup tarak puas hati ngan "Tua Kutuk Tak Sedar Diri Nak Mampus" tue... sebab pasai dier tergadai demokrasi di negeri kelahiran gua... Perak Darul Ridzuan...

Dulu masa sebelum "Tua Kutuk Tak Sedar Diri Nak Mampus" tue berkuasa .... semua sistem pentadbiran kenegerian berjalan dengan lancar mengikut undang-undang dan susun atur sejak zaman berzaman... la nih... mmmm.... macam haram jer jadinyer...

Banyak tanah-tanah dan kawasan strategik dalam Negeri Perak telah dimilik peribadikan... malah diberikan secara "semacam percuma' kepada syarikat anak-anak dier.... malah satu syarikat pembinaan terbesar kat Negeri Perak Darul Ridzuan tue aderlah milik anaknya... err... milik dier jugak kan...

Itu belum lagi macam mana "Tua Kutuk Tak Sedar Diri Nak Mampus" tue memanipulasi beberapa tanah pajakan 99 dan 999 tahun yang masih lagi tidak habis pajakannya (milik pajakan beberapa syarikat perlombongan bijih timah seperti Austral Amalgamated Tin, Southern Malayan Tin Dredging, Southern Kinta Consolidated, Osborne and Chappel dan beberapa syarikat lain) sehingga menjadi milik peribadinya ataupun anak-anaknya...

Sepatutnya setelah selesai atau apabila pemajar memulangkan balik tanah tersebut.. ianya akan menjadi milik Kerajaan... namun dengan "majik" yang ader... terus bertukar nama pemilik dan status pajakan menjadi "hak milik kekal/pegangan bebas" .... Sepatutnya tanah pajakan ini akan diklasifikasikan sebagai "Tanah Rezab" ... tapi tidak...

Itulah penangan "Tua Kutuk Tak Sedar Diri Nak Mampus" tue.... gua dengar citer ramai dikalangan kaum keluarga sedara mara dier tak berapa berkenan dengan dier... malah ader yang mengatakan bahawa "Tua Kutuk Tak Sedar Diri Nak Mampus" tue aderlah anak angkat jer... tapi yerla.. depa semua tarak brani nak bersuara.. sebab sudah kena ugut...

Macam chilaka betul la... tarak boley pakai punya worang... cheit...

No comments:

Post a Comment

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja