Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

04 January 2012

Himpunan 901

Bhai... gua bukannyer tak bersejutu untuk bersama-sama berhimpun di depan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur untuk program "Himpun 901" tapi... pada gua aaa.... kiter tak sepatutrnya berhimpun bukan untuk isu Anwar Ibrahim semata-mata.. akan tetapi atas isu "perbicaraan yang adil bagi semua orang"...

Kalu kiter berhimpun untuk Anwar Ibrahim semata-mata... gua rasa itu sudah lari dari objektif...

Gua konpiden aper yang gua tuliskan nih maybe sebabkan ramai penyokong dan pendokong Anwar Ibrahim akan mengamuk dan bantai gua dalam komen.... hahaha....gua takder hal... lu komen jer la...

Pada gua.... even kalu Hadi Awang sekali pon berada ditempat Anwar Ibrahim tue... gua tetap takkan berhimpun di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur... gua takkan berhimpun kerana sebab seorang pemimpin... gua akan berhimpun atas sebab "global" iaitu atas sebab isu berkait rapat dengan "perbicaraan yang adil bagi semua orang"...

Pada gua... kiter tabley taksub dengan seseorang pemimpin dalam keadaan sosio politik sekarang nih... lantak la Azmin Ali nak taksub ngan Anwar Ibrahim....itu hal dier....

Sebab aper gua kata kiter tabley taksub dengan seseorang pemimpin... sebab ader kalanyer pemimpin yang berdegar-degar bercerita/berkisahkan akan menolong dan memperjuangkan hak rakyat.. rupanyer dier sendiri yang berjuang kerana tengkuk dan dirinya sendiri... kira macam nak lepaskan tengkuk jer... ader agenda peribadi... wang dan kuasa...

Tak payah jauh la... dah banyak kali dah kita rakyat marhaen diperdaya oleh pemimpin... cuba tengok dalam kes kesatuan pekerja... perkerja macam nak giler support dan bagi sokongan terhadap pemimpinnyer.. tapi biler pemimpinnyer dapat pingat... dapat title Dato' dan sebagainyer.. terus pemimpin tue berubah 360 darjah daripada memperjuangkan hak ahli kesatuan sekerja... cuba lihat dalam kes Zainal Rampak dulu tue...

Macam dalam kes Zulkifli Nordin... para pengundi di Parlimen Kulim/Bandar Baru dok giler support kasi dier menang... tapi biler menang... dier pentingkan diri sendiri.. ader agenda sendiri... mengetepikan hak para pengundinyer... dan yang lagi hebat... belot terhadap perjuangan dan agenda parti...

So... Himpunan 901 mestilah didasarkan bukan untuk Anwar Ibrahim... tapi untuk rakyat keseluruhannya... kiter mau satu perjalanan perbicaraan yang adil dan saksama... so.. tak perlu pon kiter buat kat Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur... tapi cukup kalu kiter buat kat tempat biasa.... dan kiter tunjukkan desakan kiter terhadap "pembersihan institusi kehakiman secara menyeluruh"

Bottom line punya citer... Tak kisah la Anwar Ibrahim ka.. Hadi Awang ka.. Raja Petra ka... Hassan Ali ka... Harun Din ka... Lim Kit Siang ka... Karpal Singh ka... Lim Guan Eng ka.... sori.. gua takkan berhimpun atas sebab "seorang pemimpin" ... gua akan berhimpun atas sebab "root cause" macam dalam kes BEBAS Akademik ka... BERSIH 1.0 dan BERSIH 2.0 dan mungkin akan jadi BERSIH 3.0 ...

Aper-aper pon gua berani jamin mesti lu orang semua "berbulu" ngan gua punya statement dan artikel nih .... hahaha.... gua aper ader hal... hahaha

2 comments:

  1. tak paham.
    maksudnya penghakiman untuk anwar tak adil ker? tangguh sampai puluh2 kali, tak adil ke?

    xnampak poin kat situ.

    ReplyDelete
  2. Aria Hanna...

    Camnie... isu penangguhan dalam maner-maner kes mahkamah tue kira biasa la.. ader kes biasa curi motor pon ambik masa bertahun-tahun nak selesai.. berpuluh kali penangguhan... loyar sakit la.. saksi demam la... hakim cuti la.. hakim naik haji la... suspek ader kematian keluarga la.. dokumen tak lengkap la... kertas siasatan hilang... bukti kurang jelas la.... macam-macam la...

    Ini semua perkara biasa jer... bagi yang dah biasa kat Mahkamah takder heran pasai ini... dan ini tak termasuk dalam citer adilnya mahkamah...

    Isu ketidakadilnya mahkamah terletak kepada...

    1. Bahan bukti di"fabrikasi"
    2. Pendakwa mengajar (lead) saksi
    3. Hakim dan Pendakwa/Peguambela adalah rakan karib
    4. Hakim diugut/diberi rasuah
    5. Peguambela diugut/diberi rasuah oleh pihak ketiga
    6. Penghakiman telahpun disiapkan sebelum perbicaraan bermula.


    So... sebelum lu nak tulis pasai isu "legal" nih... sila pi blajar dulu undang-undang sivil dan syariah.... angkat basic jer dulu... hahaha

    Babai....

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1