Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

24 July 2012

Tanah Di Johor Tergadai...

Bhai... sori gua tak berapa tahu detail tentang benda nih... cuma aper yang jadi musykil kat gua aderlah.... bilermana nilai matawang Ringgit Malaysia yang sedang merudum berbanding Dollar Singapura.... maka dengan berbondong-bondongnyer warga Singapura membeli hartanah di Malaysia...

Err.... macam mana diorang boleh beli hartanah di Malaysia nih dengan senang... takkan takder sekatan ker.. levi ker.... takkan takder limit... pening aaa... chilakak la camnie.... mana dier polisi kerajaan ... takkan nak biarkan sahaja...

Dulu masa Muhyiddin Yassin jadi MB Johor.. banyak tanah di Johor dijual kepada warga Singapura.. mudah plak tue... malah ader beberapa kes... tanah rezab Melayu pon telah ditukar status dan kemudiannyer dijual kepada warga Singapura...

La nih...warga Singapura dok lagi senang nak beli hartanah di Malaysia... semenjak adernyer projek Iskandar Johor...sampaikan ader warga Singapura yang beli hartanah sampai ke Mersing dan Kota Tinggi.... macam mana boleh jadi nih... Sedangkan warga Malaysia tak boleh pon beli hartanah di Singapura melainkan membeli dengan menggunakan syarikat yang berdaftar di Singapura..... kalu beli secara peribadi... surely tabley...

Macam chilakak kan..... siot jer lar....sampaikan tanah di Johor tergadai...

No comments:

Post a Comment

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja