Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

29 July 2012

Sejarah Lama Bakal Berulang Kembali?

Bhai... dulu... satu masa dulu... masa tue PAS, DAP dan Semangat 46 bersama-sama dalam satu gagasan dipanggil Angkatan Perpaduan Ummah (APU) ..... masa tue PRU8 .... masa tue ... nampak macam ader satu koordinasi yang baik.... tapi.... rupanyer... DAP termakan dengan hasutan agen-agen UMNO/BN dari pelbagai sumber (termasuk media) sehinggakan APU gagal dan berpecah...

Masa tue semua orang ingat perpecahan itu disebabkan oleh DAP bertindak keluar dari APU... tapi sebenarnya banyak orang tidak tahu...ader beberapa agen UMNO/BN yang sudah bertapak dalam PAS yang mengambil kesempatan melaga-lagakan PAS dan DAP...

Kemudian pada PRU9 ... agen-agen UMNO/BN yang samer yang masih berada dalam PAS pula bertindak melaga-lagakan PAS dengan Semangat 46... yang menyebabkan Semangat 46 bertindak keluar dari gagasan APU... semuanya kerana agen-agen ini berjaya meyakinkan pimpinan utama PAS yang kononnyer PAS akan lebih berjaya jika berjalan dan beraksi sendirian...

Dan itulah PAS.... yang asalnyer dari Hisbul Muslimin.... yang selalu bertegas untuk menegakkan hukum Allah di muka bumi ini... Gua stuju dan menyokong semua usaha untuk menggerakkan massa sehingga boleh menjadikan Malaysia satu contoh terbaik Daulah Islamiah.... tetapi... dalam keadaan semasa... PAS memang tidak mampu untuk mengambil alih tampuk kerajaan dengan kemampuan sedia ada...

Tapi yerlah... agen-agen UMNO/BN dari dulu selalu mencanangkan supaya PAS bergerak sendiri... alasan yang diberi ialah... jangan berkawan dan bersama dengan orang Kafir.... dan diorang tahu.. jika PAS berterusan bermentaliti begini... sampai kiamatlah PAS tidak akan menjadi satu kuasa dominan dalam percaturan politik di Malaysia...

Yang bestnyer... agen-agen UMNO/BN ini cukup mendapat kepercayaan yang tinggi dalam PAS... malah ader yang menjawat jawatan yang agak besar... ditambah pula dengan status mereka yang "kununnya" berilmu tinggi dalam agama...

Dalam konteks Malaysia yang sedia ada hari ini, keperluan untuk bekerjasama waima dengan pihak yang bukan beragama Islam aderlah wajar demi maslahat umum. Namun bagi agen-agen UMNO/BN ini.. mereka sedang giat mencucuk jarum kesangsian dalam PAS terhadap DAP dan PKR... dan secara tidak langsung ini  akan menyebabkan belakunya situasi yang sama pada PRU8 dan PRU9. Dan pastinya yang akan bersorak sorai keseronokan apabila gagasan Pakatan Rakyat ini musnah aderlah agen-agen UMNO/BN yang sedang membiak didalam PAS terutamanya di PAS Terengganu (Rusila)...

Bhai... sejarah lama bakal berulang kembali lar...

Dan itulah yang sedang berlaku dewasa ini.... Dan itulah juga yang sedang gua cantas sekarang nih... sebab penyakit "over confident" yang ader dalam PAS kini sedang membarah... agak payah juga untuk diubati... kerana..sikap ahli-ahli PAS yang masih tidak terbuka mindanya... Malah dalam banyak keadaan.... orang yang menasihat dan cuba untuk menyelamatkan PAS dari dilaga-lagakan dengan DAP dan PKR pula dihentam dan dicaci nista....

Andaikata jika anda rasakan artikel ini memfitnah PAS terutamanya PAS Terengganu (Rusila), sila buktikan tiada agenda untuk PAS meninggalkan Pakatan Rakyat demi sentimen, pengaruh dan angan-angan kononnya  PAS boleh menang besar tanpa Pakatan Rakyat.... (sepertimana dulu ader puak-puak di Rusila yang dengan bongkak, riak dan ujub mengatakan bahawa PAS boleh pergi jauh tanpa sokongan blogger)...

6 comments:

  1. Salam C++
    Memang ader puak2 gitu dalam PEH (PAS). Ader yang kuat bebenor mebodeh, siap mencalonkan dirinya dalam PRU, tak sedor ramai lagi yang lebih layak. Perangei sebijik macam parti giler sex tu!
    Ader jugok yang asyik nak cantas orang sebab takut diri tergugat!

    ReplyDelete
  2. Terbaik! Kopi pes bro! tapi wa kena alter sikit. wakaka

    ReplyDelete
  3. Bro... agen ni ada 2 jenis.

    1) dia sedar dia agen dan menerima imbuhan dari apa yg dilakukan.

    2) dia sendiri tak sedar dia agen. Orang macam ni biasanya bodoh sombong dan tahap IQ rendah. Ilmu feqah tinggi tapi ilmu lain terlupa nak tuntut dan beranggapan ilmu selain dari ilmu feqah tak penting padahal segala ilmu datang dari Allah juga.

    Inilah masalah bila BANGANG tak boleh diajar, tak nak belajar dan kurang ajar.

    Pernah ke ahli parlimen berbincang atau bertelagah dengan pengedar dadah sebelum buat hukuman gantung sampai mati untuk pengedar dadah?

    Matlamat sekarang mamposkan umno dulu. Bila umno dah mampos tanpa kubur baru boleh cerita benda lain.

    Orang kafir dan munafiq mana lebih bahaya? So, pas dan pr perlu fokus mamposkan umno dulu. Jangan dok sibuk berbalas pantun dengan dap pasal hudud.

    Kalau masih dok sibuk berbalas pantun dgn dap maka sampai kiamatlah dok bertelagah pasal hudud dengan dap dan kekal jadi pembangkang.

    ReplyDelete
  4. LOJIK ARTIKAL BAI ;)FIKIR-FIKIRKAN AHLI-AHLI PARTI ISLA SE MALAYSIA ! APA PUN JANGAN LUPA ABU BUKAN MEE ABU ;)

    ReplyDelete
  5. setuju dgn n3 ini. cadangan supaya pas bersendirian dah lama kedengaran cuma tidak dihebohkan. ia bertunas dalam kepimpinan pas terengganu dan mudah merebak ke pusat kerana jawatan2 penting pemimpin lantikan di jalan raja laut dibawa dari kepimpinan pas terengganu.

    wallahu'alam

    ReplyDelete
  6. DeeDee Yong...

    Memang ader... walaupun diorang takmo nak mengaku... yer la.. takkan la diorang nak mengaku pulak kan... hahaha

    Bhai TheSniper...

    Takder hal.. rembat dan chilok jer... janji maklumat sampai kat akar umbi.. hahaha

    Bhai Waris...

    Masalahnyer yang nombor 2 tue paling ramai sekali... tue la pasai... spesis nih skarang nih dalam keadaan polymorphics... hahaha

    Bhai Amuraria...

    Tapi puak-puak tue kata artikel gua salah... dan tak kena.. hahaha

    Bhai Hussin...

    Tue la... gua rajin gak dengar benda nih...

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja