Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

29 July 2012

Usaha Menolak Mat Sabu

Sori.. gua takmo buat fitnah macam puak-puak blogger UBN .... dan jugak gua takmo terlibat gak ngan puak-puak yang "kununnyer" pro Ulama dalam PAS tapi sebenarnya ader agenda UG.....yang nak berpadu dan bergelumang dengan UMNO...

Gua ingat dulu biler Hassan Ali terbongkang...tercampak keluar dari "circle" PAS .... maybe kurang skit pengaruh UG (Kerajaan Perpaduan) dalam PAS... tapi rupanya gua tersilap... tersilap besar... Rupanya yang masih bersisa dalam PAS telah berjaya mempertingkatkan pengaruh dan menambahkan sokongan mereka dikalangan ahli PAS dengan membawa "khabaran" kononnya mereka adalah pro-Ulama...

Gua silap bhai... sel-sel barah yang ader sikit dalam PAS selepas dicantas salah satu sel utama ... berjaya membiakkan lebih banyak sel-sel barah yang baru... yang merubah bentuk....malah lebih polymorphics ...dan susah nampaknyer untuk dikesan...

Sel-sel ini nampaknyer berjaya dalam usaha mereka memporak-perandakan PAS dengan cara mengusahakan supaya Timbalan Presiden PAS (yang anti UG) tidak dapat pencalonan atau kerusi dalam PRU13 ... Mat Sabu nampaknyer disabotaj oleh ahli-ahli PAS sendiri... ahli-ahli yang "kununnya" jenis ulama... jenis mengaji agama... jenis "zuhud" khabarnya...

Golongan ini susah nak dinasihatkan... diorang rasa hebat "kunun" sebab diorang mengaji kitab... tapi rupanya... diorang sendiri tak sedar bahawa tindakan diorang sememangnya memberikan peluang untuk UMNO/BN menang besar dalam PRU13...

Gua rasa aaa... kalu agenda diorang berterusan... PAS akan kekal sepertimana 25 tahun dahulu...dan jangan mimpilah untuk dapat menegakkan Undang-Undang Allah dimuka bumi ini.... sebab tanpa kuasa politik... agak susah nak jalankan Hudud, Qisas dan Takzir.... melainkan kun-faya-kun dari Allah Tuhan Sekalian Alam...

Agenda UG nih yang masih bersisa.. nampaknyer sedikit demi sedikit berjaya menyusup ke Kelantan... dan jika ianya makin membesar... pastinya PAS tidak akan menjadi Kerajaan di Kelantan... perangai PAS Terengganu dah masuk menyucuk dalam kepimpinan PAS Kelantan... samer seperti mereka bertapak kuat di Kedah....

Ikut perkiraan gua... PAS bakal dikalahkan di Kedah selepas PRU13 sebab kuat terikut perangai PAS Terengganu...

2 comments:

  1. c++,

    dah lama saya dok sebut pasal ug kat kelantan. semua di keliling tgna selepas muktamar saranan tgna dihijack merupakan dari kalangan mesra ug yang di rancang oleh cikgu pa, penasihat utama tg presiden. setpol tgna merupakan orang kanan cikgu pa selaku pengarah pilihanraya. nik abduh dilaporkan bertemu pemuda umno di hotel darby park sebelum 'peristiwa' tgna mengadap agong! kononnya untuk menyelesaikan kes arif fahmi. dari sumber yang boleh dipercayai, nik abduh juga dikatakan menjual konsesi balak juta-juta.

    wallahu'alam

    ReplyDelete
  2. Bhai Hussin...

    Tue la pasai... depa nih dah berakar umbi dah.... susah gak nak cantas...

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja