Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

30 July 2012

Marah-Marah??

Bhai... semalam.... ader sekumpulan orang tue.. cukup jengkel ngan gua.. siap marah-maraf lagie.. yer la... diorang nih ader sedikit jaki (jealous) kot... hahaha.. nak buat camana...

Hehehe... semuanya pasai gua nasihatkan diorang supaya berjaga-jaga dalam penulisan.. stakat diorang nak buat fitnah tue lantak pi la kat diorang.. sendiri buat sendiri la tanggung azab api neraka nanti...... tapi biler membabitkan mencaci dan mencerca guna nama binatang tue yang gua ader sikit bengang...

Bukan aper.... camnie.. kalu lu ader masalah ngan sipolan dan sipolan... lu marah dan belasah la sipolan-sipolan tue... aper kes lu nak babitkan binatang-binatang nih dalam lu punya citer... wei.. binatang tue tak bersalah aaa.. binatang tue makhluk Allah... dier takder pon kaco lu... yang lu orang nak babitkan dier samer dalam konflik lu orang aper hal... amender aaaa..

"Dan kepada Allah sajalah bersujud segala apa yang berada di langit dan semua makhluk yang melata di bumi dan (juga) para ma]aikat, sedang mereka (malaikat) tidak menyombongkan diri." - An-Nahl (49)

Jadi... tarak baik ooo.. lu nak maki hamun siap guna nama binatang... sebab semua makhluk waima binatang sekalipon tunduk sujud dan berzikir bertahmid kepada Allah, Tuhan Rabbul Jalil.... tak tau la pulak kalu itu tarbiah yang lu dapat dari ulama lu.... Dengar citer... lu orang cukup ditarbiahkan.... hahaha... Aper daaaa... buat malu ajer kat orang lain... hahahaha

Lagi satu gua nak kasi tau lu aaa.... pokok-pokok.. batu... kayu .... dan binatang waima anjing dan khinzir pon tahu hormat dan tunduk sujud kepada Allah dengan berzikir dan bertahmid (dalam bentuk dan cara mereka sendiri) kepada Allah... Manusia nih jer yang agak sombong... jarang nak berzikir dan bertahmid kepada Allah.... jadi jangan nak eksyen... jangan nak sombong la dengan binatang-binatang....

"Dan janganlah kamu memalingkan mukamu dari manusia (kerana sombong) dan janganlah kamu berjalan di muka bumi dengan angkuh. Sesungguhnya Allah tidak menyukai orang-orang yang sombong lagi membanggakan diri." - Luqman (18)

3 comments:

  1. bhai c++,

    toksah dok layanlah puak2 tu. depa sebenaqnya ada agenda untuk muktamar 2013. freezone tu kira depa bebas nak tulis apa, tak de tomakninah sikit pun. hak dok berlegar di koridor depa pun puak yang sama, tak bertambah pun. dulu kat koridor batuapi. ada lagi ke batuapi ni atau dah bertukar jadi freezone?

    agenda untuk muktamar 2013? depa ramai geng. mangsa pertama depa pas pendang kerana mat sabu. not negotiable.

    menghampiri muktamar nanti akan lebih jelas lenggang lenggok depa.

    biaqpilah depa dengan teloq depa. tak jejas kita sikitpun!

    wallahu'alam

    ReplyDelete
  2. Bhai Hussin...

    Gua pon ader saspek yang FZT nih BatuApi... tapi gua takder bukti... jadi gua simpan jer la... hahaha

    Tentang agenda untuk Muktamar 2013 nih .... gua rasa ader dengar itu hari citer nih... cuma tak pasti saper yang passkan kat gua...

    Tapi takper... kiter tunggu jer Muktamar 2013 tue... dan masa tue akan terbongkarlah segala agenda diorang...

    P/S: yang kuarkan isu Syiah pon bukan orang lain.. bukan orang luar... geng depa gak... jenis cantas mencantas....

    ReplyDelete
  3. bhai c++,

    camno depa boleh dok jaja Allah akan tolong depa dengan maki hamun?

    depa dok perasan sekarang ni dan mengira2 boleh dinobat sebagai yb jika pas bersendirian kerana aura - asal bukan umno (abu)! tg presiden pun dah kata 40% muka baru... ha ha ha. dah menawarkan diri jadi calon serta terbayang2 kat kepala jadi wakil rakyat! puak2 depa juga dok jaja jangan mencari jawatan?

    cite pas patut bersendirian dah lama dicadangkan entah oleh pihak mana. besar kemungkinan agen umno/apco sama ada disedari atau tidak. depa ni bukan boleh pikiaq lebih2, terus teruja dan terima je (telan bulat2). kesian.

    wallahu'alam

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja