Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

14 February 2013

Amaran Untuk Anwar Ibrahim, Hadi Awang, Lim Kit Siang.

Bhai.... nih gua nak bagi amaran buat Anwar Ibrahim, Hadi Awang, Lim Kit Siang dan semua pimpinan Pakatan Rakyat tak kira lah di peringkat Pusat mahupun diperingkat cawangan/ranting dan sebagainya.... Sekarang nih kita semua sedang bergelak ketawa dengan beberapa pendedahan dan salah laku pemimpin Barisan Nasional tak kisah la UMNO, MCA, Gerakan, MIC dan sebagainya...

Memang terlalu banyak salah laku diorang yang kita tak larat dah nak dedahkan... nak gelak pon dah tak larat... nak menangis dah habis air mata yang keluar...  Memang teruk dan busuknya pekong BN sampaikan walaupun ditambah 56 tahun lagi.... rasanyer masih tak terampun atau dibersihkan.... teruk...

Tapi... itu Barisan Nasional (BN) yang kita semua dah kenali sejak 56 tahun yang dulu....  Dulu ... pernah diberikan peluang sebanyak sepenggal untuk satu komponen Pakatan Rakyat (hari ini) memerintah satu negeri tue... Nampak macam bagoosh... tapi penuh dengan kemengarutan... penuh dengan perangai yang sama dengan Barisan Nasional.... malah dalam banyak kes... lebih teruk dari BN.. semua disebabkan perangai nak balas dendam.... bodoh.... dan aper yang jadi lepas tue aderlah sejarah....

Dalam satu negeri lain pulak.... walaupun dah 20 tahun lebih menguasai negeri tue... namun.. masih tak teratur lagi segalanya... rasuah pon masih banyak... salahguna kuasa pon disapu bawah tikar getah.. macam-macam kerenah.... teruk jugak... tambah lagi bila Kerajaan Negeri tiada banyak kuasa dalam Majlis Daerah dan Perbandaran...  Banyak pantai peranginan yang cantik.. tapi pengurusan bukan setakat ala kadar.. tapi ... yilleks... memalukan... Selalunya dijadikan alasan tidak cukup dana... Persekutuan tak beri dana.... tapi... kalu pihak pentadbiran daerah tidak pandai nak menjana dana... macam mana nak buat semua perubahan... Kena kreatif la... takkan nak harap bantuan jer... Kena ader inisiatif la....

So... itu belum lagi gua citer pasai ader satu negeri tue.. yang dananya bukan lah ader besar mana.. tapi... dek kerana pengurusan jenis keras kepala.. langsung tabley nak terima pandangan... Ikut kapla pemerintah negeri jer... tambah pulak.. kalu dipertikaikan... mula la keluar ayat Al Quran pelbagai...  Malah dah tau yang banyak kontraktor BN buat kerja macam celaka... tapi kontrak masih lagi diberikan kepada mereka... dan tender terbuka pon boleh dipotong que.... aper daaa..

Amaran nih... gua nak bagitau.... Lu orang buat silap jer sepenggal.... bahananyer...  sepenggal jer la lu orang dapat berkuasa.... itu lah sepenggal.... sebab orang memang takkan percaya kalu perangai yang sepenggal pon macam celaka... macam mana nak kasi berpuluh-puluh penggal.... Jangan khianat kat pengundi... Jangan ingat pengundi kat Malaysia nih akan biarkan sajer... Jangan ingat kat Malaysia takkan ader ahli politik yang akan mampus sebab perangai cam celaka... jangan ingat benda macam nih takkan ader di Malaysia.... hahaha...

Gua just peringatkan lu orang jer.... hahahaha

5 comments:

  1. masa tu bhai, kalau hang ceter lebih-lebih... blog C++ hang nie terus jadi blog pencacai UMNO... ditaja oleh UMNO lagi... dah jadi blog C-- kat depa...

    COBOL

    - aku dengar kat radio tadi... Shila Amzah confirm dah clash dengan balak dia...

    ReplyDelete
  2. Bhai Cobol...

    Skrang pon Israel yang taja gua... nak buat camana... tak payah jadi C-- pon dah srupa tue gak.... hahahaha

    Oh yer ker... Hahaha... ader chan la gua... errr... pinjam sekupang... gua tak cukup sekupang jer nak cecah RM50 ribu nih... hahaha

    ReplyDelete
  3. Bro C++, kalau ada tajaan huloq2 sikit hehe
    kalau sepenggal dua dah jadi penanggal, baik dipenggalkan terus

    ReplyDelete
  4. Salam bhai,

    Haha ni lu yg ckp bkn penchachai UMNO... Gua rasa gua penah komen pjg lebar pasal perbandingan parti2 ni. Bg gua kalo dh nama politician ni ckp je dunia mana, negara mana sama je korup. Si kitol masa dlm UMNO pn baper bnyk saham pink dia bg kt kroni dia untuk sampai tahap skang. Ni br sepenggal dh bau hancing, blom 56 thn lg wakaka. Yg penting yg ada halatuju jelas, yg bleh bg mkn semua bangsa bkn pakatan carca marba yg mcm skang. Tula beza US ngan kita yg penchachai PR nk ikut2 sgt. Govt US sape pegang pn sama je sbb halatuju, polisi n wawasan sama cuma sape leh wat lbh baik. Kita lk camne? Kalo PR menang apa jd plan negara maju 2020? Pastu PRU14 kalo BN menang blk ape jadi ngan wawasan PR yg br sepenggal nk buat? Time tu dh 2018 Dh sah2 yg dikejar x dpt yg dikendong berciciran. Sbb tu gua acapkali ckp, gua pn nk ubah BN, tp bkn pakatan monyet ni. Yg betulnya pakatan yg berkonsep sama ngan BN, wawasan yg sama, tp boleh buat lbh baik dan telus dr BN .. Itu yg kita perlukn. Lastly, ada ke sedara mara lu yg merempat kebulur bwh BN ni? Sape usaha dpt la hasilnya. Pakcik gua dulu miskin hina tumpang umah gua, bankrap berkali2 tp berkat usaha skrg dh jd dato seri meniaga sendiri...

    ReplyDelete
  5. asyik asyik cakap ada ke yg kebulur kat malaysia ni ada ke yang merempat...kau tak tau ke berapa ramai hidup cukup makan.. hutang keliling pinggang..beli kancil besa kotak tisu hutang sampai 9 tahun..benda benda ni la kena ubah bukan asyik cakap ada yg kebulur ada ke yang merempat ada otak yg macam ni lahh yg buat BN kaut habis harta negara...rakyat pulak asik tak yg kebulur tak der yang merempat..

    Memang semua calon adalah buruk namun sewajarkannya kita memilih calon yang lebih menguntungkan rakyat. Mengundi BN adalah ibarat menyokong kemungkaran yang melampau. Kalau ada dua ekor ular, kalau perlu bunuh, bunuhlah ular yang bisa yang membahayakan manusia. BN bagaikan ular tedung senduk berbisa.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja