Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

15 February 2013

Insiden Di Lahad Datu

Bhai... Baru sekejap tadi gua dapat maklumbalas dari orang hubungan gua di Filipina... Diorang bagitau... Maklumat yang diberikan oleh pihak berkuasa Filipina kepada Reuters adalah satu cover-up... Ianya bertujuan untuk melindungi maklumat perkara sebenar yang berlaku di dalam insiden Lahad Datu..

Bukan semua yang terlibat dalam insiden di Lahad Datu adalaha anggota special force tentera Filipina... Ramai orang awam yang ada pada insiden tersebut yang memang menuntut hak tanah di Sabah... Ada isu dalaman disana ... Namun tertahannya beberapa anggota special force tentera Filipina menjadikan perkara ini lebih rumit. Disahkan terdapat beberapa anggota yang telah tertangkap dan anggota ini adalah anggota sokongan kepada unit khas yang telah menyusup lebih awal.

Rundingan sedang berlangsung bagi penghantaran pulang anggota unit special force ini diantara dua negara. Dan usaha sedang giat dijalankan untuk mengesan saki baki unit khas ini yang telah awal menyusup sebab tiada kerjasama daripada pihak tentera Filipina.

Intel yang gua dapat memberitahu bahawa terdapat satu agensi luar negara sedang memantau situasi ini dan berkemungkinan terdapatnya aset agensi ini beroperasi di Sabah. Ini tidak mustahil sebab gua memang tahu agensi ini dah memang ada asetnya di Malaysia sejak selepas perang Vietnam.. Masa dulu diorang nih beroperasi di Tengganu dan Kelantan...

Jadi... Pada pandangan gua aaaa... Adalah lebih baik sekira ya Amalilo diserahkan untuk menghadapi perbicaraan di Filipina dari membiarkan unit khas tentera Filipina beroperasi dan menyusup ke Malaysia atas sebab risiko keselamatan. Aper yang pasti.... Kerajaan Malaysia mesti akan menafikan perkara ini.. Dan semua agensi keselamatan negara juga akan pastinya menafikannya serta cuba untuk mengelak daripada memberikan jawapan....

Sori... Menulis dalam keadaan mengantuk menggunakan telefon bimbit.. Jadi ayat mesti cacamarba..... Hahaha.... Sori aaaa...

Berkaitan : Ops Lahad Datu

8 comments:

  1. handa boto kau punyo intel... timo kasih...

    COBOL

    ReplyDelete
  2. temberang saja, cantik kau punya skrip macam drama tv ja boleh dapat anugerah, jangan kelentongalah saya orang sabah lagi tau dari kau..

    ReplyDelete
  3. hahaha...mcm yg gua duga...tepat.

    ReplyDelete
  4. Bhai COBOL...
    Hahaha... gua guna Intel i7... bukan AMD aaa.... hahaha

    Bhai/DeeDee Anonymous...
    Kalu orang awam Sabah boleh tahu detail pasai special-ops ... maknanyer tak guna la ader spesial ops... hahaha... sori bhai/deedee.. lu tak tau mender sebenarnya... walaupun lu orang Sabah... tak bermakna lu tau semua isu nih... hahaha... sori bhai/deedee..

    Bhai BunBinBan...
    Sori bhai... masih kureng tepat lagi.. pasai gua cuma citer skit jer tue.. ader lagi yang gua terpaksa rahsiakan..

    ReplyDelete
  5. woo...serius konspirasi yg lu tulis ni bhai..dr mna lu dpt info2 ni?

    gua ni org sabah tulen bhai..gua mmg ada dgr pasal kisah amalilo ni n kaitannya ngan musa aman...tp nk dikaitkn dgn kes LDatu ni..cam susah gua nk pcya bhai..

    klu benda ni 'black ops' filipina, knapa ada ramai armed forces d LDatu tu?bknkh itu mndedahkn pekung dorg?lg pn klu mnurut sumber gua,mereka ni mmg royal army of sultanate sulu,bnknya filipna gov army...

    gua x nafikn klu ini adalah black ops dorg..tp mmg bodohla intel n special ops filipina klu gni la modus operandi dorg....

    ReplyDelete
  6. Ini blog politik, mesti apa saja kasi kait sama politk. Kumpau seja banyak!!

    ReplyDelete
  7. Bhai Bapak Kau!

    Hahahaha.... wei... isu keselamatan negara memang la isu politik... mana ader isu rumah tangga jadi isu keselamatan negara... aper daa lu nih.... hahahaha

    ReplyDelete
  8. Aduihhh....x settle isu ini lagi,sengal betul ler

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1