Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

21 February 2013

Bila Mau Bicara Kes Gomol Perempuan Benggali?

Bhai... Bila mau start itu kes Penyimpan Mohor Botol-Botol Besar tue... takkan simpan lama lagi kot.... atau pon itu kes gomol perempuan benggali.... biler mau start jalan kes... biler mau start bicara... biler mau start pendakwaan... biler mau masuk kes dalam Mahkamah Syariah.... hahaha....

Yang ini semua orang tanya.... hahaha.... biler mau start kes.... hahaha


SHAH ALAM - Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah hari ini bertitah mengingatkan Hakim Mahkamah Tinggi dan Hakim Mahkamah Rendah Syariah Negeri agar tidak melengah-lengahkan penghakiman kes tanpa alasan munasabah.

Sultan Sharafuddin bertitah bahawa baginda menerima banyak aduan dan rungutan daripada rakyat yang terpaksa menunggu lama untuk memperoleh keputusan penghakiman terhadap kes-kes mereka.

"Beta banyak mendapat aduan dan rungutan daripada rakyat Selangor yang mana kes-kes perceraian, pembahagian harta sepencarian, tuntutan nafkah dan pembahagian harta pusaka terlalu lama untuk mendapat keputusan penghakiman.

"Apabila Mahkamah Rendah dan Mahkamah Tinggi Syariah melengah-lengahkan penghakiman sesuatu kes, ia menyebabkan kehidupan mereka yang terlibat tergendala, atas sebab itu perbicaraan hendaklah diselesaikan dalam tempoh yang sepatutnya," titah baginda.

Baginda bertitah pada majlis Pengurniaan Watikah Pelantikan Panel Tetap Hakim Mahkamah Tinggi Syariah, Hakim Mahkamah Rendah Syariah dan Hakim Mahkamah Rayuan Syariah di Istana Bukit Kayangan di sini.

Baginda menitahkan hakim mahkamah syariah supaya mengambil tindakan segera terhadap setiap aduan dan rintihan yang telah dikemukakan.

Sultan Sharafuddin turut menasihati Hakim Mahkamah Syariah agar sentiasa menyemai sikap berperikemanusiaan dalam diri ketika menangani kes-kes mahkamah tersebut.

"Setiap aduan itu janganlah diterima secara sambil lewa kerana mereka yang membuat pengaduan ke Mahkamah Syariah memerlukan keadilan untuk meneruskan hidup," titah baginda.

Terdahulu, pada majlis itu Sultan Sharafuddin berkenan menyampaikan watikah pelantikan kepada tiga Hakim Mahkamah Tinggi Syariah, dua Hakim Mahkamah Rendah Syariah dan tujuh Hakim Mahkamah Rayuan.

Penerima watikah pelantikan sebagai Hakim Mahkamah Tinggi Syariah ialah Dr Mohd Na'im Moktar, Abu Bakar Mohd Daud dan Mohamad Zakian Dio.

Penerima watikah pelantikan sebagai Hakim Mahkamah Rendah Syariah pula terdiri daripada Zainal Abidin Kusmin dan Hafiz Moksin.

Bagi penerima watikah pelantikan sebagai Hakim Mahkamah Rayuan Syariah ialah Tan Sri Ibrahim Lembut, Datuk Md Yusup Che Teh, Datuk Aidi Moktar, Datuk Hussin Harun, Datuk Yusof Musa, Datuk Mahammad Ibrahim dan Datuk Mohamad Abdullah.

Antara yang hadir pada majlis itu ialah Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, Setiausaha Kerajaan Negeri Selangor Datuk Mohd Khusrin Munawi dan Ketua Polis Selangor Datuk Tun Hisan Tun Hamzah.

5 comments:

  1. Perempuan Benggali?

    sapa ekk..?
    haku tertinggal bas laa !!!

    ReplyDelete
  2. Bhai/DeeDee Anonymous...
    Yang itu lu kena tanya Ketua Agama la... hahaha...

    Bhai LibangLibu...
    Hahahaha.... tepat skali... hahaha

    ReplyDelete
  3. adoiiii...bab dewa2 ni, biar para ulamak2 yg alim , tawaduk je handle sbb dorang seme tu setaraf dgn para dewa...x leh di hina x leh di tegur...muahahaha...

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja