Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

23 February 2013

Kemelut Terkini Kerajaan Perpaduan

Bhai.... tentang persoalan yang gua story semalam iaitu "Siapa yang mufaraqah dari PAS" ... nih gua storykan benda tue..... dulu kita mendengar isu tentang Kerajaan Perpaduan yang telah dicadangkan oleh Hadi Awang dan Harun Din tetapi telah ditolak sepenuhnya oleh Nik Abdul Aziz dan jemaah Muktamar PAS. Selepas ianya ditolak, terus isu ini senyap. Tapi ianya cuma senyap di permukaan sahaja... nanahnya masih lagi merebak keseluruh urat saraf PAS.

Sehinggakan ramai ahli PAS bersetuju dalam diam akan keperluan untuk melaksanakan Kerajaan Perpaduan. Gua tahu tulisan gua ini akan dikecam hebat dan gua akan dimaki hamun oleh ahli-ahli PAS terutamanya yang berlengkar di puncak kuasa dan di Rusila.... Tapi apakan daya... ini adalah realiti... Sebab idea Kerajaan Perpaduan ini datangnya dari Hadi Awang sendiri... maka sebagai Presiden PAS mestilah ramai ahli PAS yang akan menyokongnya...

Kita semua tahu apa kesudahan yang berlaku kepada Hassan Ali... dulu masa gua dan beberapa blogger lain seperti Penarik Beca, Tulang Besi, AdukaTaruna dan lain-lain menghebahkan siapa Hassan Ali yang sebenar... ramai ahli PAS terutamanya yang duduk di Rusila melenting dan bising... marahkan kitorang... siap ader yang menuduh kitorang nih parasit yang nak menjatuhkan Hassan Ali .... tapi... terbukti aper yang kitorang storykan tue benar belaka.... what say you... hahaha... Tapi ... sampai hari nih... geng-geng Rusila masih kata Hassan Ali dikhianati oleh kitorang.... betapa bodohnyer diorang nih.... hahahaha

Lepas tue... kitorang citer tentang Nasharuddin Mat Isa.. itupon jadi isu gak... siap kata kitorang nih anti-ulama la... anti orang agama... pro Erdogan la... macam-macam.... walhal... isu Nasharuddin Mat Isa nih pon samer hampehnyer dengan Hassan Ali.... hahaha....  Tarak boleh pakai....

Hahaha.... sekarang kecoh tentang Harun Din.... Sori.. gua malas nak kepoh pasai Harun Din... bukan pasai gua sajer nak lepaskan dier... tapi... from the day one... dari awalan lagi gua dah tau peel dier... Semenjak dua menjak yang gua perhatikan... dan maklumat dalaman yang gua tahu...

Kalu lu orang nak tau... dalam kes yang sepatutnya dibicarakan kes Nasharuddin Mat Isa yang akhirnya tak jadi tue... sampaikan Nik Abdul Aziz blah camtue jer keluar dari mesyuarat dengan alasan tak sihat tue...... yang menghilangkan agenda nak bincang pasai Nasharuddin Mat Isa nih aderlah Harun Din sendiri dengan sokongan Harun Taib dan beberapa orang ahli Majlis Syura Ulama PAS... Okeh...


So... sekarang nih aper cerita.... masih lagikah ader agenda Kerajaan Perpaduan..... hahahaha... yang itu masih ader lagi bhai... cuma diorang terpaksa cool down skit.... diorang akan tengok macam mana keputusan PRU13 nanti.... tapi....  hehehehe

Tapi yang sekarang nih.... diorang buat initiative baru.... diorang beramai-ramai amik keputusan buat perkumpulan baru... ala-ala third force lar... yang mana diorang tidak akan bersama dengan PAS (walaupun diorang tak keluar dari PAS) dalam PRU13 nih kalu PAS masih bekerjasama dengan DAP dan PKR.... diorang sudah terpengaruh dengan agenda UMNO/BN yang mengatakan kalu Pakatan Rakyat menang... DAP dan CINA akan berkuasa... dan PAS akan terpaksa tunduk kepada DAP...

Malah yang lagi best tue.... diorang khabarnya sudah percaya yang Anwar Ibrahim telah melakukan zina dengan perempuan Cina seperti dalam video tayangan Dato' T ... sebab itulah pada pandangan diorang nih.. diorang tak mahu bekerjasama dengan pemimpin yang tak bersih macam Anwar Ibrahin.... hahaha... gua gelak besar jer... sebab boleh plak diorang nih nak bekerjasama dengan pemimpin dari UMNO/BN yang memang terkenal kaki maksiat berbagai.... hahaha...

Sebab itu la diorang nih... takder sorang pon (cuba lu bagi bukti kat gua) yang ader komen dan bising pasai kes Chua Soi Lek hina Islam itu hari.... hahaha... dah nak masuk 4 bulan lebih dah... Harun Din, Harun Taib, Ismail Kamus, Tuan Ibrahim dan ramai lagi senyap jer tak kedengaran bunyi.... hahahah

Nasib baik la Ahmad Awang, Nik Aziz ader bising pasai nih.... Hadi Awang pon takder komen mender pon.... hahahaha...

So.... siapakah watak misteri yang gua janjikan nak kasitau tue... yang citernyer dier nih pon dah sekepala dengan agenda Harun Din dan Hadi Awang..... hahaha...... siapa lagi... nama dier ader gua tuliskan kat dalam artikel nih.... hahaha... lu carik la.... hahahaha

Kalu susah sangat nak carik... hahaha... okeh... gua bagi klue....  dier ader kaitan dengan Google Translate..... hahahaha ..... dan khabarnya dier akan bertanding melawan kawan baik dier pada PRU13 nih..... hahahaha

Berkaitan : Siapa yang mufaraqah dari PAS

8 comments:

  1. Gua syak Ismail Kamus (IK)... tapi gua takut jugak cakap lebih-lebih, sebab dia nie terer jugak katanya... terer macam HD... boleh helo-helo ngan jin...

    COBOL

    ReplyDelete
  2. Google Translate... kena tengok kamus nie...

    COBOL

    ReplyDelete
  3. Salam C++

    Satu pendedahan yang berani. Terus dedahkan sampai demer tak berani asmaradana dengan syaitan yang dikenali lagi.

    ReplyDelete
  4. Bro "tapi gua takut jugak cakap lebih-lebih, sebab dia nie terer jugak katanya" - statement macam ni sangat bahaya bro, boleh melibatkan akidah. Kalau betul datang dari hati, gua yang cetek ilmu ni rasa perlu bertaubat. Terima kasih.

    ReplyDelete
  5. Bhai... kalau betul IK gua agak kecewa lah sebab gua ni salah sorang peminat dia.

    Apa pun gua tak boleh nak ubah pendirian gua tetang kebencian gua terhadap umno melebihi segalanya.

    Kes ni umpama kalau mak bapak gua sendiri sokong umno tapi gua tak boleh buat apa. Gua tetap benci pada umno takde ubat tapi mak bapak gua tak boleh buang.

    Alhamdulillah mak bapak gua sejak tahun 99 dah tak sokong umno atas tarbiah gua adik beradik walaupun sebelum tu bapak gua berjawatan besar jugak dalam umno.

    Tiap minggu balik kampung bapak gua pasti talipon gua suruh beli harakah, suara keadilan dan roket. Kalau dia masuk hospital pun itu perkara pertama yang dia ingat dalam sakit-sakit tu.

    Walaupun gua adik beradik share belikan ipad utk dia tapi sampai sekarang dia tak reti nak pakai. So... anak2 gua lah yg guna tiap kali balik kampung utk main games... hehe

    ReplyDelete
  6. Salam bhai,

    Ayyoyyoo amma appa, apa sudah jd? Adakah sekalian ulama' tu yg bodoh, salah etc ataupun dasar perjuangan PAS dibawah pemimpin tua dh jauh menyimpang? Kalo ye pn xkan ramai sgt, org2 kuat lk tu??? Patutla Hj Hadi hairan ulama' ramai2 sokong UMNO yg sokong PAS artis x laku n desperate je (kebanyakan). Yg hairannye artis2 nasyid dakwah terkemuka x pulak terpekik terlolong cm artis x laku ni though diowang mmg ahli PAS. Adakah methodology UFB yg untuk memtarbiah dr dlm melalui cara hikmah dilihat ulama'2 ini sebagai lebih berkesan atau sudah mendatangkn kesan di mana lg baik dr cara PAS maki hamun? Haha tepuk dada tanya selera... Lu penah tulis tentang mufti2 x bran nk tego ketua agama, VVIP sbb takut miss soru, tp mungkin diowang tego tp bkn melalui media mungkin secara senyap? Xkn diowang nk bising masuk paper bhai.. Kita mungkin tau bnyk tp x semua kita tau. Apa pn, gua dh nampak hakikat semakin hari semakin ramai VVIP or ahli politik dh mula dekat ngan agama, anak2 antar sekolah agama, datin2 g ceramah agama (walau x semua), duit (walau x tau sumber halal haram) disedekahkn untuk kebajikan Islam pulau Qohsodin kemboja yg ranap angkara pol pot (gua tau sbb mak gua yg uruskn derma tu)... Sama2 la kita lihat.. Wasalam.

    ReplyDelete
  7. Salam
    Baru je baca pasal kemungkinan dia jadi calon. saya pun tak setuju. saya dah lama tak ikut perkembangan dia, sejak baca buku dia pasal jin, dan makhluk halus tu. rasa cam terlalu obses pulak dgn jin dan kismis. ingatkan dia dah keluar pas, rupanya masih ada. tapi takpe la, pandangan bukan ahli biasanya tak pernah dihiraukan oleh parti yg satu itu.

    ReplyDelete
  8. Nampaknya definasi moral hanya terhad kepada liwat dan zina. Rasuah dan minum arak atau pun berlakun minum arak(hahaha...) itu di kategorikan adat atau budaya yg tidak meyalahi hukum agama. Gua x leh nak imagine bila TGNA dah xde nnt, apa jadi dgn PAS. PAS semakin 'ego' hanya dek pujian2 yg di beri oleh ahli2, penyokong2 dan juga musuh. Apa hukumnya bila menkhianati kepercayaan rakyat?. Mungkin xde hukumnya, mungkin xde untungnya kalau terlalu mengikut suara hati rakyat?. Mungkin lebeh penting menjaga kepentingan keluarga contohnya untuk anak2 membeli set bilik tidur berharga puluhan ribu ringgit....menjaga harta benda seperti tanah2 yg berjumlah ribuan ekar..hahaha... tercampak serban dan ilmu agama bila duniawi menjadi kiblat iman.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja