Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

21 February 2013

Predictable

Bhai..... Gua cuma ader satu jer perkataan yang seswai untuk SPR nih... hehehe... "Predictable" .... hahaha.... sebab seperti yang gua dah jangkakan dan tahu.... SPR akan buat wayang... hahaha... bukan sekali dah SPR buat wayang camnie... tapi dah banyak kali... maybe lu orang jer tak perasan.... hahaha.... dari kes Perak... Kedah... Selangor... malah bukan sahaja lepas PRU12 dulu... tapi sebelum-sebelum dari tue lagie... hahaha

Wayang nih memang tahap tertingginyer... wayang nih macam main bola... sorang sepak ke tengah.. sorang sepak ke tepi .... dan sorang sepak balik ke tangan penjaga gol.... hahaha... pusing-pusing camtue la jugak.... hahahaha ... yang best tue... lu orang sumer boleh lagi terpedaya..... hahahaha... tak tahan gua nak gelak... sebab sampai ader yang percaya Ketua Agama akan clearkan keadaan... Ketua Agama akan menyokong tindakan rakyat... Ketua Agama akan menjadi hakim terbaek... Ketua Agama akan menyebelahi kepentingan rakyat.... hahaha....

Wei... gua nak bagitau satu mender jer.... poodah lar.... selama nih... berbelas... berpuluh... beratus???  memorandum dah kasi kat Ketua Agama.... ader lu tengok tindakan diambil.... hahaha.... ader lu tengok Ketua Agama amik pot pada semua memorandum rakyat tue.... hahahaha...... wei... semua dibakulsampahkan jer.... hahaha... semua dipetisejukkan jer.... semua disimpan dalam telaga jer.... hahahaha....  pon lagi lu orang masih percaya.... masih ingat ader bantuan..... hahahaha

Camnie... gua nak story sama lu....

Skarang SPR kata dier tunggu pembubaran... lepas tue SPR akan kata kena dapat consent dari Ketua Agama.... pastu Ketua Agama kata SPR kena tentukan tarikh... SPR kata boleh bagi tarikh kalu Ketua Agama bagi consent... Ketua Agama kata SPR boleh dah jalankan urusan tentukan tarikh... SPR kata tak lama lagi nak PRU13... jadi tak payah la buat berasingan... Ketua Agama plak stuju... dan akhirnya.... serupa takder jer... hahahaha.... kalu MB berkeras nak jalankan asing... kena bawak kes ke Mahkamah... Mahkamah plak akan bagi keputusan bahawa penentuan tarikh PRU Negeri kena ditentukan oleh SPR (muktamad)... balik kepada square one....

Yang kena main..... hahaha... rakyat..... hahahahaha ... gua gelak jer.... predictable lar...


SHAH ALAM - Sambil menyifatkan langkah menteri besar menghadap Sultan Selangor berhubung pembubaran Dewan Undangan Negeri (Dun) semalam sebagai "sopan dan tertib", Timbalan Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Datuk Wan Ahmad Wan Omar berkata, pihaknya mahu "tunggu dan lihat sahaja".

"Kita pun tidak pasti sebab beliau tak cakap... kita tunggu dan lihat sahaja.

"Tapi kemungkinan selepas mendapat nasihat sultan, mungkin hasratnya tak akan dibuat tapi kita tak tahulah... kita tunggu sahaja," katanya kepada kepada Sinar Harian Online.

Beliau berkata demikian ketika ditanya mengenai tindakan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim menghadap Sultan Sharafuddin Idris Shah semalam.

Menurutnya, sebagai sebuah negara yang mengamalkan sistem demokrasi berparlimen perlu mengikut prinsipnya. Beliau berkata, Khalid mengambil langkah yang betul apabila menghadap sultan berhubung tarikh pembubaran Dun.

"Baguslah beliau (Menteri Besar Selangor) menghadap sultan, itulah yang dikatakan sopan dan tertib," katanya lagi.

"Inilah yang dikatakan demokrasi berparlimen, kita kena hormat hak sultan dan raja-raja dalam melakukan sesuatu perkara.

"Menteri Besar (Selangor) pergi berjumpa dengan sultan dan memohon pekenan itu, adalah baik dan langkah yang betul," katanya.

Semalam, Khalid berkata, Sultan Selangor perkenan untuk membubarkan Dun apabila tiba masa yang sesuai. Bagaimanapun tarikh pembubaran Dun Selangor hanya akan diumumkan selepas perayaan Chap Goh Mei minggu depan.

"Tuanku setuju untuk bubarkan Dun, tapi saya akan umum pada masa yang sesuai supaya ada upacara khas pembubaran itu.

"... Sultan tidak halang pembubaran itu, Tuanku cadangkan ia dibuat dengan tertib dan teratur," kata beliau.

2 comments:

  1. Bhai Carlos...

    Hahaha.... nak buat camana.... hahaha

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja