Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

22 February 2013

Peringatan : Jangan Tumpang Kereta Kawan

Bhai... Gua ader satu nasihat nih.... Lain kali aaa... kalu lu diajak naik kereta member ker... kereta kawan ker... kereta sesiapa sajer ker... jangan gatai-gatai naik.... sebab.... mana la tau... kereta tue kereta curi ker... kereta rembat ker... kereta potong ker... kereta tarik dek bank ker...

Pastue nanti tetiba jer ader polis main kejar-kejar samer kereta yang lu naik tue... alasan sebab konon kereta tue disaspek kereta curi.... atau dibawak dalam keadaan mencurigakan... atau dikesan ada dalam senarai polis dalam kes dadah ker.....

Tak pasai-pasai jer Polis boleh tembak kereta tue... macam diorang tembak kereta AminulRasyid....27 das tembakan.... macam diorang tembak kereta yang dinaiki oleh Pua Bee Chun ker.... yang ditembak bertatu-talu sampai 25 das tembakan ker....


Aper yang kiter dapat.... kedua-dua kejadian... semua berakhir dengan kematian... tak pasai-pasai jer mati katak... tak pasai-pasai jer kojol.... lepas tue... biler kecoh masuk berita... keluar cerita jumpa parang la... kereta curi la... dadah la.... dan macam-macam lagi....

Jadi... jangan la lu orang gatai-gatai nak tumpang kereta sembarangan... even nak tumpang kereta bapak lu pon jangan... atau kalu lu nak tumpang kereta anak lu pon jangan.... lu bawak jer kereta sendiri.... errr.... tapi itu pon bahaya gak... nanti boleh gak kena tembak... dan jumpa parang dalam kereta lu... nak naik motor kalu mesti disaspek sebagai mat rempit.... jalan kaki la nampaknyer....tapi kalu jalan kaki ... boleh kena langgar lari.... hahaha...

Kalu nak naik bas... samer ader driver bas bawak laju giler... terbabas... mati kojol lu tak pasai-pasai... atau lu dirogol @ diliwat dalam bas macam kes aweks bernama Noor Suzaily dulu tue ker.... huh... payah betul la... atau ader satu kes dulu... gua tak ingat nama saspek dan tahun kejadian... tapi gua ingat kes penumpang bas mengamuk dalam bas ekspress dengan kapak... ... Hahahaha... bahaya ooo...

Kesimpulannyer... duduk rumah jer... abis kuat kena samun @ pecah rumah @ rogol @ bunuh ...... err... bahaya betul lar hidup kat Malaysia nih... mana taknyer.. anggota polis dok banyak abiskan masa layan politik bodoh dan bangang BN... aper daa...


Ahli Parlimen Charles Santiago serta seorang pemandu lori dan seorang wartawan Malay Mail disiasat berkaitan dakwaan fitnah jenayah, berhubung laporan kematian seorang surirumah yang telah ditembak mati oleh beberapa anggota polis bulan lepas.

Polis hari ini merakamkan kenyataan Charles, pemandu lori itu, Foo Voon Kong dan wartawan berkenaan di pejabat ahli parlimen itu pagi ini.

"Mereka datang pada jam 9.15 pagi dan menemui kami bertiga. Mereka selesai merakam kenyataan kami pada jam 10.30 pagi," kata Charles.

"Polis telah mengklasifikasikan kes itu di bawah 500 Seksyen untuk fitnah jenayah," katanya, sambil menambah bahawa polis juga merampas laptop dan buku nota wartawan berkenaan.

Kesalahan bagi fitnah jenayah membawa hukuman dua tahun penjara atau denda atau kedua-duanya.

Ia telah dilaporkan sebelum ini bahawa surirumah Pua Bee Chun, 22 - yang sedang duduk di tempat duduk penumpang kereta yang dipandu oleh seorang rakan lelaki - terbunuh selepas polis melepaskan 25 das tembakan pada kereta itu yang dilaporkan

1 comment:

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja