Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

17 February 2013

Siapa Punya Kerja Ni?

Bhai... Tadi masa gua round-round kawasan Parlimen Kemaman... dan kawasan DUN Chukai.... hehehe... Macam la gua nak bertanding pada PRU13 nih.... yer la.. sebagai YB.. Yang Bagoosh... tentunya gua akan melawat kawasan... hahaha... tengok mana yang patut diambil tindakan... mana yang patut diberikan bantuan... hahahaha

Tetiba.... gua nampak perkara yang macam gambar kat bawah nih.... Siapa punya kerja ni? Mmmm.... kawasan nih setahu gua peratusan kuasa politik aderlah seimbang diantara UMNO dan PAS.... Ini siapa punya kerja macam celaka dan haramjadah nih.... Maybe pasai denda cuma RM250 jer... boleh bayar pakai duit BR1M....cer kalau denda RM2.5 juta... mungkin ader yang akan berakal....

Cuma ader dua kemungkinan jer... Kalu tak kerja orang PAS... mesti orang UMNO punya kerja nih.... tapi gua rasa aaa... Ini mesti kerja haramjadah Melayu Hutan... jenis tak reti nak baca papan tanda ... jenis yang langgar sahaja peraturan... jenis yang duduk kat hutan maner ader undang-undang... Jenis Melayu takder akal... Melayu bodoh.... Melayu bangang... jenis Melayu yang gua rasa lebih layak duduk kat atas pokok dan pakai kulit kayu jer buat pakaian...

Kata kalu Melayu mesti Islam... kalu Islam mesti Melayu.... nih aper punya kerja nih... ini kerja orang Islam ker nih... Ini kerja orang yang hormat dan patut ajaran Rasulullah s.a.w  ker.. Ini kerja orang yang beriman ker... Tak... ini kerja setan,..ini kerja seltan..... ini kerja iblis... ini bukan kerja orang Islam...waima orang kafir Kristian kat Liechtenstein dan Switzerland pon pandai jaga kebersihan... Waima orang atheis macam kat Korea dan Jepun pon pandai jaga kebersihan.... Waima

Ini Melayu Hutan nih... tak kisah la orang PAS ker UMNO ker... samer jer bangang nak mampus... samer jer spesis dengan setan dan seltan.... Jenis yang takder akai... jenis yang lagi hina daripada binatang.... babi dan anjing pon tak sehina ini... Betul... tak kisah la orang PAS atau UMNO yang buat kerja nih katanyer hafal berpuluh-puluh kitab... rajin sembahyang tahajud... rajin pi surau dan masjid... tapi... kalu dah perangai camnie... serupa lagi hina dari ulat taik...

Oh yer... lupa nak citer... kononnnyer kawasan nih ramai orang yang educated tinggal... yang kerja besar... manager... engineer... businessman.... tapi... aper pasai jadi camnie... Nih mesti kalu orang PAS punya kerja... mesti serban dier diikat kuat sangat... pasai tue oksigen tak sampai ke otak.... Kalu orang UMNO punya kerja nih... ini mesti pasai terlalu lama pakai songkok tinggi dan senget... tue yang kapla pon senget jugak...

Bodoh punya melayu.... Bangang punya melayu.... aper daaa... Tak payah la nak sembang Melayu itu Islam dan Islam itu Melayu.... pigidah...

3 comments:

  1. hang nak bertanding kat Taxes ke?

    COBOL

    ReplyDelete
  2. Dizaman Nabi SAW, Seorang bangsawan yahudi disabitkan kesalahan mencuri hanya dibayar denda je tapi orang biasa dihukum dengan berat. Nabi SAW ' Bersabda" Umat dahulu binasa kerana hukuman golongan bangsawan lebih ringan dari orang biasa."
    Segala jenayah yang berlaku di Malaysia ini dimulakan oleh ahli politik dan kerajaan, Ahli politik dan kerajaan buat jenayah tanpa ditangkap dan bicara menyebabkan hati rakyat terbuka membuat jenayah.

    Segala jenayah yang berlaku di Malaysia ini dimulakan oleh ahli politik dan kerajaan, Ahli politik dan kerajaan buat jenayah tanpa ditangkap dan bicara menyebabkan hati rakyat terbuka membuat jenayah.
    Dari tafsiran di atas , Allah membinasakan bangsa tidak menyebut ugama dengan cara menimbulkan sikap tidak takut membuat jenayah dikalangan rakyat walaupun rakyat ugama islam
    Dinegara Jiran singapura. Rakyat dan pelancung takut membuang sampah merata-merata, Denda yang dikenakan ada saperti di Malaysia dan punguatkuasa ada saperti di Malaysia, tapi kenapa takut, adakah ALLAH timbul sifat gerun dikalangan penduduk dan pelancung kerana dikalangan pemerintah tidak membuang sampah merata-rata. Kerana kerajaan singapore tegas mengenakan hukuman keatas kilang yang bersalah walaupun kepunyaan golongan atasan.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja