Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

04 February 2013

Hehehe

Bhai.... Pertama sekali... gua nak ucapkan selamat maju jaya kepada wartawan Sinar Harian yang bernama Wan Saidatul Fadzilah Binti Wan Najemudin ... gua saspek dier nih mesti wartawan paling junior.... paling muda... baru dapat kerja kot.... hahaha....

Pasai tue la nama orang yang dier temuramah dier boleh tersalah tulis dalam artikel dier yang diterbitkan di Sinar Harian hari nih... Hahaha... yang lagi lawak tue... editor akhbar Sinar Harian pon terlupa nak semak nama orang yang ditemuramah.... kesilapan yang agak besar bagi sesiapa yang berkhidmat dalam dunia kewartawanan.... Hahaha...

Takper.. takper.. kiter bagi peluang kepada dier.... hahaha



Keduanya .....



Keduanya... orang yang ditemuramah pon buat lawak gak.... konfiden benar yang PAS Terengganu dapat merampas kembali tampuk pemerintahan negeri Terengganu Darul Iman... hahaha... Gua bukan aper... bukan jeles pon kat PAS Terengganu... cuma dengan perangai yang masih melekat dalam PAS Terengganu... perangai pelaq yang susah nak dibetulkan.... rasanyer susah PAS Terengganu nak amik alih teraju pemerintahan negeri...

Kalu nak harapkan sentimen yang ader jer... rasanyer tabley nak pegi mana pon... Masalahnyer... sikap dan perangai ahli dan teraju kepimpinan PAS Terengganu yang kurang nak dengar nasihat... diorang terasa bagoosh.... pandangan orang lain dikesampingkan... Diorang terlalu konpiden yang diorang tak perlukan sokongan dari kaum lain selain dari kaum Melayu.... Takder usaha diorang nak dekat kepada kaum Cina dan India... pandangan serong diorang kepada kaum bukan Melayu teramat teruk...

Sampaikan diorang pandang kecik kat PKR... bukan la gua kata PKR sudah cukup bagoosh... tapi kalu lu rajin pi jalan kat Terengganu... cuba pi tanya kaum Cina dan India... diorang nak undi calon PAS ker.... hahaha.... mampuih lu takkan dapat jawapan yang lu nak... sebab pada diorang ... Orang PAS anggap kaum Cina dan India nih kotor... kafir.... sebab tue takmo nak layan dan berbaik sangka dengan kaum nih...

PAS Terengganu kalah di Terengganu setelah memerintah sepenggal bukanlah semata-mata sebab Pengundi Hantu.... itu cuma aper yang kecoh diperkatakan dan ditanam dalam kepala ramai orang oleh PAS Terengganu.... hahaha... tapi sebab yang sebenarnya PAS Terengganu kalah aderlah disebabkan oleh sikap dan perangai pimpinan dan ahli PAS Terengganu semasa mendapat peluang memerintah sepenggal.... Bhai... benda macam nih lu takkan dapat tau ceritanya dari PAS Terengganu.... kalu lu nak tau lanjut... pi tanya pengundi Cina dan India... serta pengundi atas pagar.... aper sebab PAS Terengganu kalah itu hari..... hehehe....

Aper pon....  gua berani katakan....yang impian PAS Terengganu nak amik alih teraju pentadbiran Kerajaan Negeri Terengganu pada PRU13 nih.... agak susah.... sebab .... pengundi atas pagar dan pengundi bukan Melayu belum lagi ditangani dengan baik oleh PAS Terengganu.... hahaha... mimpi boleh la... (melainkan PAS Terengganu mahu berubah.... yang ini citer lain..... hahaha)


3 comments:

  1. A'kum Sdr. C++

    Seingat sayalah, tak pernah lagi PAS Terengganu ni tak confident pada setip kali pilihanraya. Dalam selalu confident tulah selalunya terlentang dan terduduk!

    ReplyDelete
  2. Gua sangat setuju dengan komen hang C+++...

    Tidak bermakna PAS PUSAT dianggotai oleh orang2 Terengganu bermakna PAS dinegeri tersebut bagoossh...

    Kena usaha lebih jika nak gulingkan BN Terengganu..
    Ramai rakyat Terengganu komplen sepenggal masa pemerintahan PAS...

    Sekarang bukan masa pemimpin nak tunjuk hebat menghentam orang lain....
    Tunjukkan kebolehan, peel bior elok, visi yang nak dibawa..

    ReplyDelete
  3. Bhai MountDweller...
    Hahaha... nak buat camana... gua terpaksa komen dan kritik skit... supaya diorang nih berpijak dibumi yang nyata...

    Bhai Idian...
    Thanks pasai stuju... betul pandangan lu tue... skrang masa tunjukkan boleh dan layak memerintah...

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja