Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

26 February 2013

Nak Kondem Pun Biarlah Professional

Bhai.... Hahaha .... Gua nak story lu satu mender.. Okeh... Perjalanan kalu menaiki kereta dari Kemaman menuju ke Kuala Lumpur (lebih tepatnya ke Ampang, Selangor) biasanya memakan masa lebih dari 3 jam. Itupon kalu memandu dalam keadaan agak laju...

Kos minyak yang akan abis digunakan bagi sebuah kereta Proton 1.5 cc biasanya menggunakan petrol sebanyak RM100 ringit.... Itu belum masuk lagi kos tol iaitu RM21.60 + RM5 + RM 3 bagi perjalanan sehala gua tak bawak kira skali....

Itu semua belum masuk kalu nak menginap ker... Atau makan best-best ker... Hahaha... Itu aderlah kos bagi orang dari Kemaman... Kalu Dungun, Marang, Tanjung Jara, Kuala Abang, Setiu, Jertih dan lain-lain kawasan... Gua citer Terengganu jer bhai... Negeri lain di Pantai Timur gua tak citer... Hahaha

Sebab itu la biler Kerajaan Negeri Terengganu bercadang nak buat Zoo di Kemaman... Gua aderlah penyokong kuat beda nih... Bukan sebab gua sokong UMNO/BN atau Ahmad Said... Tapi gua sokong pasai Zoo aderlah satu tempat pelajaran yang paling sesuai untuk semua peringkat umur... Dengan adernyer Zoo di Kemaman... Kanak-kanak dan orang dewasa juga dapat berpeluang mendalami dan mengambiltahu dunia haiwan...

Kalu sepanjang hidup cuma dapat tengok rimau hanya dalam aT .. Skrang boleh tengok ASLAN dan HOBBES@TIGGER kat Zoo Kemaman secara live... Dan kosnya aderlah lebih jimat kalu nak bandingkan pergi ke Zoo Negara di Ampang tue...

Gua tau... Oranv yang kondem dan jadikan modal politik dan kempen PRU13 nih mesti tak tahu aper sebenarnya fungsi Zoo... Hahaha... Tak kisah la siapa orang itu waima si Saiful Bahri yang bakal jadi calon PAS kat Dungun pon mesti tau tau... Usahkan pulak blogger Geng Rusila macam FZT... Mesti bengap dan bangang tak tahu rasional dan kepentingan ilmiahnyer Zoo sama ada di Kemaman, Kuala Lumpur, Taiping mahupun di seluruh dunia.....

Kesian... Gua rasa aaa diorang nih patut kena masuk sekolah balik dan belajar tentang Geography atau sabjek Alam dan Manusia.... Hahahaha...

Sebab tue la diorang boleh bagi statement dan komentar tahap bangang macam kat bawah nih.... Hahaha... Oh yer.. Gua rasa aaa mesti diorang nih tak pernah bawak anak-anak atau diorang sendiri masuk dalam mana-mana ZOO... Kesian....

Kalo manusia macam nih la jadi pemimpin negara Malaysia nih.... Abis la semua zoo... dan muzium akan kena tutup... Pasai diorang kata benda nih membazir... Walhal semua nih aderlah untuk pelajaran dan pendidikan... Kesian...

Nak kondem pun biarlah professional...

7 comments:

  1. Sdr. C++

    Baru petang semalam saya lalu depan zoo kemaman tapi tak dapat singgah hujan lebat sangat.

    Saja saya ambil jalan alternatif ke kijal sebab nak elak jalan berlopak dan heavy traffics. Saya dari Kuantan sebenarnya tapi tah macam mana dalam hujan tu terlencung ke jalan pantai.

    ReplyDelete
  2. pentingkan yang lebih penting menatang ada tempatnya manusia ada tempatynya.trengganu no 2 termiskin walau hasil banyak

    ReplyDelete
  3. Gua bersetuju dgn sebahagian hujah lu dan gua juga bersetuju dgn sebahagian hujah mereka. Kadang2 kita terlupa kepada mereka yg tertinggal oleh kemelut kemiskinan kerana kita tidak berada dlm situasi mereka.

    ReplyDelete
  4. Buat jer Zoo. Tapi jangan lar tiket masuk mahal sangat. Sesuaikan dengan pendapatan penduduk sekitar.

    P/S: Untuk hal pendidikan, buat aje. Cuma kerajaan jangan lar mark up tinggi sangat.

    ReplyDelete
  5. Bhai/DeeDee semua...

    Camnie... isu kemiskinan gua tak tolak tepi... memang betul... gua tak nafikan... cumanyer dalam kes Terengganu nih... takder larinyer bajet negeri kalu nak jaga satu zoo atau muzium... sebab dana banyak... cuma kalu tak rasuah banyak jer yang jadi masalah.... tue yang jadi orang miskin terpinggir....

    ReplyDelete
  6. Bhai... aku rasa aku tahu apa yang tersumat dalam hati kau tue (terernya aku, macam Harun Din lah pulak)... tapi aku tak jugak menyalahka si pengomen tu kalau dia tu orang politik... dah kerja dia sebagai ahli politik... semua akan dipolitikkan... ilmu nie aku dapat dari Tukar Tiub...

    tapi yang paling tak pandai kat aku dalam hal nie ialah MB Ganu tu sendiri... dalam sibuk-sibuk nak PRU, isu tu yang dikemukakan... buat masa nie, itu bukan keperluan, itu kehendak... bola tanggung bhai...

    hari tu... 23 Feb kat Taman Permata... aku layan ceramah Husam... dia cakap MB Ganu beli beruk samapi 12k seekor... dalam masa rakyat dapat 500 seorang...

    memang tak bijak si MB tu...

    kalau nak jadikan isu... jadilah macam MB negeri aku... Mat Hassan... tanya mana perginya duit derma yang dikutip masa ceramah PAS... aku pun nak tahu jugak...

    ReplyDelete
  7. aku x sokong mana2 parti... nak buat projek apepun x kisah kalau buat ikut prosedur yg betul... apa2 pun rakyat kena diutamakan lebih dulu...

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja