Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

11 May 2018

Jangan Bawa Perangai BN Dalam PH

Bhai/DeeDee semua...

PH bukan BN. Simple as that.

Jadi kalo ader otak dan DNA yang berperangau macam BN maka PH bukan tempatnya. Sila meninggal.

Perangai balas dendam, perangai dengki khianat, perangai kumpul kroni, perangai rasuah, perangai salah guna kuasa, perangai rasis, perangai ekstrimis, dan segala macam perangai yang biasa ada dalam BN atau PAS .... sila meninggalkan PH.

So kalu ader ura-ura nak suruh tamatkan lesen atau permit Utusan Malaysia, Berita Harian, Kosmo, Harian Metro, Harakah, Media Prima, TV3 dan segala angkatan dengannya ... sila meninggal..

Sebab PH bukan BN, Finite

PH akan beri kebebasan media tetapi secara terkawal (melalui Majlis Media).

Jadi kalu lu orang ader dengar pimpinan PH yang cakap nak sekat itu ini dan nak haram itu ini, sila bagitau orang itu supaya "Sila Meninggal"

Ader paham ka RSN Rayer? Pahduli apa lu konon orang besar DAP.  Sila pi mampus. Sila Meninggal.

Finite

7 comments:

  1. Can u please stop it...it make me sick looking at u like this....really sad

    ReplyDelete
  2. Tukar nama la tv3 insaf ker. .. Tv 2 taubat ker . .. Tv1 ampun ker... . Nota: BhaiBhai" aku dah tak tengok tv 1@2@3 dekat nak seabad... Tapi stuju jgn batal lesen .. . Bagi tv1@2@3 pengampunan diraja... Kiki 😎😎

    ReplyDelete
  3. pakatan jangan buat peranagi setan
    main dipadang ynag sama bersih
    pastikan mp bukan melayu paseh bm jangan duk berdolak dalik lagi pasai bm di tm ni
    sama jugak rakyat buakng melayu wajib buakn sunat lagi
    dah puluh tahun duk kat negara ni
    sejarah tm tetap dihati

    ReplyDelete
  4. Pemuda Umno baru nak bangkit dol. Masa dah tersungkur cium tanah baru nak angkat paruh, angkat dagu? Baru nak serang Presiden sendiri? Memang cari nahas dol. Patut masa kena sabotaj dengan pemimpin, Ku Nan tak bagi buat pemilihan parti sampai bertahun-tahun, Pemuda dah mengamuk satu Malaysia. Dah round bagitahu Pemuda bukan BACUL. Tapi apa boleh buat sekarang? Nasi dah jadi basi. Ketua Pemuda Umno memang jenis bacul. DUN Rantau menang ikut cara BACUL. Eunuch, pondan, kedi punya KJ. Sekarang baru nak lawan? UMNO is dead dol. Umno is dead. UMNO dah lama mati.

    ReplyDelete
  5. Dei Thamby, tu cakap politik la. Tarik lesen TV3 suku kalau UMNO masih tuan empunya. Media perlu bebas.

    ReplyDelete

  6. Saya mmerhatikan btp sgt2 SYIOKnya pnyokong2 PAS trhdp kemenangan mrk dKelantan n Terengganu.

    Saya menulis dgn harapan, tuan2 yg membaca tulisan saya ini boleh memanjangkan tulisan ini sehingga sampai ke telinga penyokong Pas.

    Mrk bersorak gembira, krn Kelantan n Terengganu tlh kembali ke tangan Pas, mereka juga bersorak brtakbir HISTIRIA dgn menyatakan Pas boleh mnjd Kingmaker di Perak.

    Mrk bertakbir sekuat2 ati trhdp kedudukan Dun di Kedah, dgn harapan BN akan ‘join’ mrk @ terwujudnya kerajaan campuran.

    Saya ada bayangan trhdp apa yang akan berlaku, berikut ini bayangan saya.

    KES 2.6B KE POKET NAJIB

    Seperti kata Tun M, “kami tidak ingin untuk membalas dendam, ttpi kami akan memartabatkan undang2”.

    Tun M Dan seluruh MP yang Menyokong PH, setelah mengangkat sumpah sebagai PM ke-7 di Malaysia, setelah mengisytiharkan barisan Kabinet Menteri, pertama2 sekali akan membuka siasatan trhdp 1MDB.

    Satu public inquiry akan dibentuk diketuai oleh kolenel bebas, akan diberikan mandat diRaja, akan menyiasat habis2an semua angka2 yang terseleweng dlm 1MDB.

    Semua angka2 ini akan dijejaki sehingga ke titisan akaun yg terakhir, sampailah ke akaun Najib bgmn 2.6 bilion boleh msuk ke akaun peribadinya.

    Dari akaun Najib,dijejaki duit rakyat berkenaan tentang siapa yg tlh menerimanya, trmsuklah pemimpin Pas yang dituduh menerima RM90 juta.

    Semua ini pasti akan diketuai oleh Sdr Rafizi Ramli, dan dlm Public Inquiry DiRaja ini semua yg terlibat akan dipanggil utk mendedahkan akaun dan transaksi masing2.

    Hasil daripada Public Inquiry DiRaja ini, akan dirumuskan dan dihantar kepada Pejabat Peguam Negara untuk dibuka kes di Mahkamah Persekutuan, atau secara terus kpd Mahkamah Persekutuan Malaysia.

    KES DI MAHKAMAH PERSEKUTUAN

    Sekiranya kes berada di Mahkamah Persekutuan, maka yang dituduh berkenaan akan didakwa.

    Semua duit 1MDB yang masuk ke akaun peribadi masing2, termasuk ke dlm akaun peribadi pemimpin Pas atau akaun Pas sendiri, akan diaudit pergi ke manakah duit rakyat ini.

    Jika duit rakyat ini dijejaki dan disahkan digunakan untuk kempen pilihan raya ke14, sama ada oleh BN, atau Pas, satu permohonan rasmi akan dibuat oleh Suruhanjaya Pendengaran Awam DiRaja untuk MEMBATALKAN kemenangan wakil2 Pas n BN, sama ada utk kerusi Dun mahupun Parlimen.

    JIKA ITU BERLAKU

    Akan berlakulah pilihan raya baharu trhdp semua kerusi2 Dun n Parlimen baik dimenangi Pas atau Umno. Kerajaan negeri Kelantan n Terengganu akan diisytiharkan tidak sah.

    Kali ini, penyokong Pas akan mengetahui bgmn rupanya hati ulama2 Pas, n BEJATnya sandiwara ulama2 Pas.

    Kali ini mrk akan menelan sesuatu yg terlalu pahit, semua ludah mrk trhdp Parti AMANAH Negara akan mnjd satu igauan ngeri. TerBOGEL habis semua yg selama ini disembunyikan oleh ulama2 Pas melalui hadis2 ayat al-Quran yg digunakan utk mmperbodohkan penyokong tegar mrk.

    JIKA BERLAKU PILIHAN RAYA SEMULA

    SPR akan diganti dengan kepimpinan baru, barangkali Datuk Ambiga akan diangkat mnjd pengerusi.

    Pada waktu tersebut, pilihan raya tidak lagi mnjd pilihanraya blackout, ttpi pilihan raya paling telus.

    Dahulu sebelum PRU ke-14, kita dimasukkan kdlmm neraka oleh pendokong2 PAS.

    Kali ini, mereka berdepan dengan “neraka” yg mrk cipta. Pemimpin Pas yang terlibat dlm mengambil 90 juta akan diadili sebaik2nya melalui lunas undang2 Msia.

    Kali ini Kelantan n Terengganu akan jatuh ke tangan Pakatan Harapan, Kelantan kembali dikemudi oleh Nik Omar manakala Terengganu, well, nanti pilihlah antara mrk.

    Semua kerusi2 Pas n Umno yg dimenangi, akan bertukar kpd PH.

    Kali ini penyokong Pas akan mempelajari sesuatu yg sgt penting dlm siasah Islam, iaitu Islam diperjuangkan melalui Integrity/akhlak trlebih dulu.

    Itulah bayangkan yg saya rasa akan trjd.

    Sbb itu Husam Musa tak mengomel berkenaan kekalahan mrk, sbb tahu, inilah yg akan berlaku kelak slps 6 bulan PH memerintah Persekutuan.

    Sesungguhnya inilah bayangan yg bakal trjd.

    Penyokong tegar Pas, berdoalah ini akan trjd, n anda akan lihat sendiri, akhlak ulama2 Pas yg anda puja2, melambong tinggi!

    ReplyDelete
  7. Betul saranan Tuan Admin. Malah saya ingin syorkan cooling off period supaya tiada provokasi tak perlu dari Umno/BN:

    1. Hanya TDM sahaja boleh bercakap perkara dasar PH
    2. Hanya top 5 pimpinan PH boleh bercakap elaborate perkara dasar yg diputus
    3. Lain2 pemimpin pertengahan cooloff dulu bercakap, rujuk ke pimpinan or PM.
    4. Semua MP, ADUN PH dicoaching bercakap dlm satu nada, belajar bercakap sebagai Parti memerintah, perihatin janji dan Manifesto PH, elak terus perkara sensitif Ugama dan Bangsa
    5. Tidak mengulangi mistake Nga atau Rayan ini, mereka berniat baik tapi diputarbelik kan Umno/BN
    6. Cool dan matang, we are the winner!

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja